Toon posts:

Radeon 9800XT 256 Mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat rond gekeken en er zijn wat topics over het verschi tussen Club3d en Sapphire.
Maar als je kijkt in de pricewatch is die van ATI het goedkoopste, nu is mijn vraag waarom gaat er dan alsnog mensen voor de Sapphire en Club3d.
Ik heb nu een ATI Radeon 8500 en bevalt mij uitstekend. Ik wil nu ook de 9800XT eigenlijk van ATI, maar wat is het verschil tussen ATI, Club3d en Sapphire.

Verwijderd

Omdat ze misschien meer extra's krijgen zoals spellen, kabels en boekjes. En het is vaak zo dat de filters net wat beter zijn op merk kaarten.

Zelf zou ik net als jou ook gewoon voor een Ati gaan, die extra's hoef ik niet en die filters zijn meestal ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Je zou toch zeggen dat ATI de fabrikant van zijn eigen kaarten toch uiteindelijk beter zijn dan de "Built-By" kaarten van Club3d en Sapphire.

Mijn uiteindelijke bedoeling is dat ik een goeie kaart wil en als ik daar nou enkele euro's voor meer moet betalen dan moet het maar.

De Radeon 8500 draaide ik 2,5 tot 3 jaar met alles vol uit en nooit problemen.
Nu ben ik op zoek naar net zo kaart en kwam bij de 9800 XT uit.

Maarja 3 verschillende merken en die van ATI zelf het goedkoopst, tjah de word de keuze toch wel moeilijker. Voor games hoef ik het in ieder geval niet te doen.

Verwijderd

Waarom niet de kaart van Hercules? Dat is op het moment geloof ik de goedkoopste 9800XT, en dat komt omdat Hercules ermee stopt. Support blijven ze gewoon geven, dus je kunt die kaart gerust kopen. Heb hem hier zelf ook liggen :)

En oja, er zit ook nog een Half Life 2 coupon bij. Als Half Life 2 in de winkels ligt kun je deze inleveren en dan krijg je het volledige spel exclusief netwerk mogelijkheden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 10:35 ]

Verwijderd

Waar ik eigenlijk een beetje mee bezig ben is het bottleneck gebeuren bij zo'n kaart,
stel: je hebt een P4 2.4 GHz en daar druk je een Radeon 9800XT 256MB op,
heeft dit zin?

maw wanneer wordt je processor je bottleneck met een videokaart?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:44:
Waar ik eigenlijk een beetje mee bezig ben is het bottleneck gebeuren bij zo'n kaart,
stel: je hebt een P4 2.4 GHz en daar druk je een Radeon 9800XT 256MB op,
heeft dit zin?

maw wanneer wordt je processor je bottleneck met een videokaart?
Dat is moeilijk te zeggen, er zijn namelijk zoveel verschillende processoren en videokaarten dat je niet één scenario kan opnoemen wat van toepassing is op alles wat op de markt is. Ik kan wel een klein voorbeeld geven:

1.) 800MHz processor + Videokaart = 60 frames/ps.
2.) 1000MHz processor + Videokaart = 90 frames/ps.
3.) 1200MHz processor + Videokaart = 93 frames/ps.

In het eerste geval is de processor duidelijk de bottleneck, en in het derde geval is de grafische kaart de bottleneck.

Om er achter te komen of de videokaart waar je interesse in hebt nog iets heeft aan een snellere processor is het gewoon een kwestie van reviews vergelijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 11:11:
[...]
Dat is moeilijk te zeggen, er zijn namelijk zoveel verschillende processoren en videokaarten dat je niet één scenario kan opnoemen wat van toepassing is op alles wat op de markt is. Ik kan wel een klein voorbeeld geven:

1.) 800MHz processor + Videokaart = 60 frames/ps.
2.) 1000MHz processor + Videokaart = 90 frames/ps.
3.) 1200MHz processor + Videokaart = 93 frames/ps.

In het eerste geval is de processor duidelijk de bottleneck, en in het derde geval is de grafische kaart de bottleneck.

Om er achter te komen of de videokaart waar je interesse in hebt nog iets heeft aan een snellere processor is het gewoon een kwestie van reviews vergelijken.
Kun je ook vertellen wat de specs van de videokaart zijn in bovengenoemd schematje,
daarmee heb ik dan een redelijk beeld waar ik wel wat mee kan..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 11:52:
[...]

Kun je ook vertellen wat de specs van de videokaart zijn in bovengenoemd schematje,
daarmee heb ik dan een redelijk beeld waar ik wel wat mee kan..
Was gewoon een voorbeeld, de getoonde videokaart, processor en frames moet je niet te letterlijk nemen. Het komt er gewoon op neer dat als het verhogen van de processor snelheid niet voor meer fps zorgt dat de videokaart de bottleneck is. Omgekeerd is de processor de bottleneck als een snellere processor wél voor meer fps zorgt.

Verwijderd

Heel veel dank,

er is dus niet echt veel over bekend/te vinden.
het wordt dus zelf testen en revieuws bekijken (as u mentioned)

THNX! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zit geen verschil in tussen de ATI, Club3d, Hercules,Gigabyte en Sapphire kaarten?
Cd-roms, Games etc er natuurlijk buiten gelaten.

Waarom dan uberhaupt verschillende kaarten uitbrengen :?

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 19:15
Het zijn gewoon allemaal vrijwel dezelfde kaarten met dezelfde Ati Radeon 9800XT chip erin. Dat is gewoon een marketingsstrategie tussen fabrikanten. Ati heeft bijvoorbeeld contracten met Hercules, Sapphire, Powercolor, Club3D, Asus, Gigabite, en ga zo nog maar ff door.

De kaarten zijn over het algemeen gewoon erg goed, dus het maakt niet echt uit welke je neemt, dat hangt ervanaf waar jij het beste gevoel bij hebt. Het is wel zo dat bepaalde fabrikanten, zoals bijvoorbeeld Asus andere koelelementen gebruiken, welke er dan spectaculairder of beter ogend uit zien. Vaak is dit verschil echter nihil.

Kortom, neem het nou niet zo leterlijk allemaal, koop gewoon het kaartje wat jij het mooiste vind, en het verstandigste lijkt, er zit toch wel een Ati chip in en die zijn gewoon goed!

Good luck!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 13:04:
Dus er zit geen verschil in tussen de ATI, Club3d, Hercules,Gigabyte en Sapphire kaarten?
Cd-roms, Games etc er natuurlijk buiten gelaten.

Waarom dan uberhaupt verschillende kaarten uitbrengen :?
Het type koeling kan verschillen (bijv. Asus, Hercules & Sapphire), de bijgeleverde accessoires (video kabel, spellen, software, etc), prijs en support (denk aan garantie en drivers), maar qua snelheid verschillen de kaarten nauwelijks van elkaar. Je kunt naar mijn mening het beste voor de goedkoopste gaan, en dat is op dit moment de Hercules 3D Prophet 9800XT. Deze is al te koop voor 369,- en dat is zelfs goedkoper dan sommige 9800 Pro's.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, kijk dat geeft al wat meer geruststelling.
Nu lees ik dat Sapphire de mooiste kaarten heeft, ik zal kijken welke op voorraad is. Mensen die nog advies willen geven graag :P

Verwijderd

Bedenk wel dat de Sapphire waar ik net een plaatje van liet zien passief gekoeld is, en een goede ventilatie in je kast is daardoor zeker vereist. De 9800XT's met fan worden zelfs al aardig heet, laat staan die passief gekoelde Sapphire.

Verwijderd

Er zijn wel degelijke dingen waarmee je rekening moet houden.

Ik heb al verscheidene topics hier gelezen over (non ATI) 9800 kaarten waarvan de koeling slecht is of dat de koeling slecht is bevestigd op de kaart etc of dat de fans het zomaar begaven.

Ik heb geen zin om 250 euro te betalen voor een kaart die ik daarna moet modden met Zalman ofzo.

• Jovas
Je kunt idd af gaan op de dingen die je leest, maar nogmaals neem dit niet te letterlijk. Ik heb zelf voor de Asus versie gekozen omdat deaze erg solide en gaaf oogde, en ook zit er een knots van een koeling op met twee fannetjes. Maarja, achteraf blikt die koeling dus tegen te vallen, omdat ik er meer van verwacht had.

Ik zou als ik jou was gewoon voor de Ati versie gaan, dan zit je altijd goed. Voor de rest, lees idd nog ff goed door. Zo ben ik bijvoorbeeld tegen gekomen dat de Hercules versie erg heet wordt (69 graden las ik hier), dus ik zou sowiso niet voor die kaart gaan...

Maargoed, nogmaals, koop gewoon wat jou goed lijkt, het zijn allemaal over het algemeen erg goeie kaarten :)

Suc6

Verwijderd

Als een kaart 69 graden wordt is dat niet per se slecht, als de kaart met die hitte om kan gaan is er niets aan de hand. Een chip kan bijv. gecertificeerd zijn op 100 graden, en dan zit 69 graden daar nog best behoorlijk vanaf.

• Jovas
Ik denk dat het zomers toch wel dramatisch kan gaan worden hoor, een kaart die tegen de 70/80 graden loopt houdt het echt niet lang vol lijkt mij...

Verwijderd

Op die Hercules zit 2 jaar garantie, je hoeft je dus niet zoveel zorgen te maken om die temperaturen. De R360 kan heel wat hebben, en als je een goede ventilatie in je kast hebt kan er niet veel fout gaan. Daarnaast; het is echt niet zo dat een ander merk minder heet wordt dan de Hercules, de Hercules gebruikt gewoon de standaard ATI koeler, en die is op bijna iedere 9800XT te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Macros4 schreef op 08 maart 2004 @ 13:35:
Je kunt idd af gaan op de dingen die je leest, maar nogmaals neem dit niet te letterlijk. Ik heb zelf voor de Asus versie gekozen omdat deaze erg solide en gaaf oogde, en ook zit er een knots van een koeling op met twee fannetjes. Maarja, achteraf blikt die koeling dus tegen te vallen, omdat ik er meer van verwacht had.

Ik zou als ik jou was gewoon voor de Ati versie gaan, dan zit je altijd goed. Voor de rest, lees idd nog ff goed door. Zo ben ik bijvoorbeeld tegen gekomen dat de Hercules versie erg heet wordt (69 graden las ik hier), dus ik zou sowiso niet voor die kaart gaan...

Maargoed, nogmaals, koop gewoon wat jou goed lijkt, het zijn allemaal over het algemeen erg goeie kaarten :)

Suc6
Kijk zoiets als dit bedoel ik nou, als alle performances toch zelfde zijn ga ik wel op zoek naar de echte ATI en die zit er ook nog wel cool uit. Ik was bijna voor Asus gegaan of Sapphire, maar naar wat ik hier gelezen heb begin ik weer te twijfelen.

Nu nog een verkoop punt vinden waar ze ATI kaarten verkopen.
In de pricewatch staat "Yorcom Computers & Componenten" maar die heeft geen ATI in zijn lijst staan :(

• Jovas
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 13:49:
Op die Hercules zit 2 jaar garantie, je hoeft je dus niet zoveel zorgen te maken om die temperaturen. De R360 kan heel wat hebben, en als je een goede ventilatie in je kast hebt kan er niet veel fout gaan. Daarnaast; het is echt niet zo dat een ander merk minder heet wordt dan de Hercules, de Hercules gebruikt gewoon de standaard ATI koeler, en die is op bijna iedere 9800XT te vinden.
Natuurlijk zit er op alle Ati gecertificeerde kaarten goeie garantie, maar je wilt natuurlijk wel de beste hebben, je koopt immers geen videokaart met de gedachte dat je een redelijke kans hebt dat je hem terug zal moeten brengen. Nee, je koopt een videokaart omdat je er hoe dan ook van overtuigd bent dat dit gewoon jou kaart is! :)

Ja jongen, komt toch meer bij kijken dan je denkt hehehe. Maarja ook videokaarten vertonen wel eens mankementen net als auto`s. Ook al koop je de beste, ook het beste paard struikelt wel eens ;) Maar maak je geen zorgen zijn prima kaarten allemaal.

Suc6 en veel plezier met je nieuwe kaart!

Verwijderd

Macros4 schreef op 08 maart 2004 @ 14:04:
[...]

Natuurlijk zit er op alle Ati gecertificeerde kaarten goeie garantie, maar je wilt natuurlijk wel de beste hebben, je koopt immers geen videokaart met de gedachte dat je een redelijke kans hebt dat je hem terug zal moeten brengen. Nee, je koopt een videokaart omdat je er hoe dan ook van overtuigd bent dat dit gewoon jou kaart is! :)
En daarom raad ik hem de Hercules 3D Prophet 9800XT aan, omdat Hercules een super support heeft, op dit moment erg goedkoop is en omdat er veel accessoires bij deze kaart worden geleverd. Hitte is geen argument om deze kaart niet te nemen, omdat alle XT's ongeveer zo heet worden. Als ik iets af zou moeten raden dan zou dat de passief gekoelde Sapphire, evenals de Asus A9800XT, zijn. Ik zie dat deze twee kaarten behoorlijk wat problemen opleveren i.t.t. andere XT's.

Verwijderd

Topicstarter
Dan blijven de Hercules, Gigabyte en ATI over.
Hmmmm tis zeker niet zo makkelijk als ik dacht. Leuk al die verschillende merken.
Iemand enig idee waar de ATI versie momenteel verkrijgbaar is?
Passief gekoeld dat betekend dus met fans etc. Wou je zeggen dat de hierboven 3 met heatpipes werken? of iets in die geest.

-=EDIT=-
Net ff de winkels bij pricewatch gekeken van ATI Radeon 9800XT maar al die winkels hebben hem niet meer als product staan. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 15:31 ]

Verwijderd

Passief = zonder fans
Actief = met fans

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 15:35:
Passief = zonder fans
Actief = met fans
Asus heeft zeker wel fans 2 stuks en sapphire heeft 1 grote.
Dus zijn ze ook zeker Actief.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 08:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heeft er ook iemand tabelletjes met temperatuurs en/of geluidswaarden van de verschillende kaarten? IK wil zelf nl ook wel een 9800 (Pro of XT ben ik nog niet uit), maar voor mij is een stille kaart belangrijker dan een hele koele (zolang de temp binnen de werktemperatuur van de kaart blijft vind ik het prima)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 15:42:
[...]

Asus heeft zeker wel fans 2 stuks en sapphire heeft 1 grote.
Dus zijn ze ook zeker Actief.
Nergens beweer ik dat de Asus passief is gekoeld, ik had het over de Sapphire Extreme Edition. Die wordt wel geleverd met een Zalman fan, maar die is optioneel.

Verwijderd

gwystyl schreef op 08 maart 2004 @ 15:47:
Heeft er ook iemand tabelletjes met temperatuurs en/of geluidswaarden van de verschillende kaarten? IK wil zelf nl ook wel een 9800 (Pro of XT ben ik nog niet uit), maar voor mij is een stille kaart belangrijker dan een hele koele (zolang de temp binnen de werktemperatuur van de kaart blijft vind ik het prima)
Ik kan de HIS Ice-Q aanraden, dit is een uiterst stille kaart en daarnaast is deze ook nog eens heel erg koel. Er zit standaard een Arctic Cooling VGA Silencer op.

• Jovas
Oh jah jongens, ik wil trouwens niet lullig zijn ofzo hoor, maar als je toch een high end kaart gaat halen, w8 dan ff tot april, dan komt de nieuwe r420 van Ati uit. die is dus bijna 2 x zo snel als de 9800 pro... Straks koop je een XT, maar geloof mij, je gaat dikke vette spijt krijgen, die r420 gaat alles grafische kaarten heel dik ownen...

Ik zou zeker weten heel fftjes wachten, kijk maar op Algemeen Ati info topic hier :)

Verwijderd

Tuurlijk kun je altijd wachten op de volgende kaart, maar die volgende zal niet
voor onder de 500 euri's over de toonbank gaan. En dan is een 9800 pro voor rond de 230 ee'tjes geen gekke deal lijkt mij.

• Jovas
De 9800pro is dan een trage kaart geworden :)

Verwijderd

Topicstarter
Het wachten heeft geen zin, Als ik moet wachten tot April dan kan ik dan weer wachten op Juli voor nog weer een betere kaart etc. Je moet een keer de knoop door hakken.

Anders blijf je voor altijd wachten. Of ga jij elke half jaar een nieuwe videokaart kopen van 400 euro?

Ik ga denk voor de Hercules, Heb een discussie gehad en was een keuze tussen Club3d of Hercules. Hercules spreekt mij wel erg aan. Ik heb begrepen dat ATI al lang geen eigen kaarten meer maakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 23:15 ]

Verwijderd

Hier wat plaatjes van mijn Hercules, dan heb je een beetje een idee wat je er allemaal bij krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/shapeone/Fun/h1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/shapeone/Fun/h2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/shapeone/Fun/h3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 08:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn wel leuke plaatje's :P X
Ik heb hem gisteren besteld en krijg hem vandaag binnen.
Mijn onderdelen van mijn nieuwe pc ook:

Systeem
Asus p4c800-e Deluxe
P4 3 Ghz 512KB 800
2x 160 Gb SATA <-- Dit gaat dan striped denk ik
2x 512 Kingston

En mijn grote trots :P Hercules Radeon 9800 XT 256 MB die bij Yorcom is besteld.

Maar die plaatje's zou ik nog wel willen zien :P kan niet wachten tot ik thuis ben })

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 11:20 ]

• Jovas
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:20:
Het zijn wel leuke plaatje's :P X
Ik heb hem gisteren besteld en krijg hem vandaag binnen.
Mijn onderdelen van mijn nieuwe pc ook:

Systeem
Asus p4c800-e Deluxe
P4 3 Ghz 512KB 800
2x 160 Gb SATA <-- Dit gaat dan striped denk ik
2x 512 Kingston

En mijn grote trots :P Hercules Radeon 9800 XT 256 MB die bij Yorcom is besteld.

Maar die plaatje's zou ik nog wel willen zien :P kan niet wachten tot ik thuis ben })
Dus toch voor de hercules gegaan?

Leuk systeem man!

Ik heb zelf het volgende:

P4P800 dlx
P4 3.0ghz HT 800fsb
2x512=1gb pc3200/400 Infineon mem
Asus Radeon 9800XT 256 mb
SB Audigy 2
Maxtor 120 gb 7200 rpm
LaCie d2 Fire-Wire Ext HD 80 gb
A-open cdwr
Plextor DVD
A-open H600b kast
LaCie Electron19Blue4 19`` CRT monitor

Ben benieuwd naar je prestaties, je hebt namelijk ongeveer net zon systeem als mij! :)

Zou je misschien je 3dMark03 score en je FPS in UT2004 hier even kunnen posten(zonder de boel te oc èn, moet je niet doen!!), ben erg beniewd!! :Y)

Verwijderd

En waarom zou je niet overklokken, is dat niet juist een van de dingen die een tweaker doet?

• Jovas
Als je gaat overclocken of iets in die zin, dan zul je snel genoeg merken dat je hardware naar de klote gaat. Er staan niet voor niets zoveel problemtopics op GoT ;)

Als je goede spullen koopt, en ze juist combineert, dan hoef je helemaal niet te oc en. Ik heb bijvoorbeeld mn processor ook eens geocd, en die bleek dus gewoon minder te presteren. Videokaarten gaan er vrijwel altijd kapot aan, of gaan op de langere termijn kuren vertonen. Het is eigenlijk net als autos. Als je een auto opvoert, dan gaat hij harder lopen, alles slijt ook harder, en dus gaat het spul sneller stuk. Dus als je een snelle bak wilt, spaar dan even verder ipv dat je dat ouwe Golfje 1 helemaal uitmelkt. Koop dan gewoon een dikke solide bak met een dikke motor en power! :) Kijk en zo werkt het dus ook met pc`s ;)

Maargoed, ieder zijn meuk! :)

Verwijderd

Niet echt. Als je een XP2500+ kunt kopen en die makkelijk kunt OC'en tot een XP3200+ moet je toch gek zijn om die extra 200 euro uit te geven. Videokaarten gaan niet stuk van overklokken, ze gaan stuk door hitteproblemen en mislukte mods. En als je een Radeon 9800SE kan kopen die 70 euro goedkoper is dan een Pro waarom dan niet proberen hem te softmodden? Enz Enz.

• Jovas
Hitteproblemen onstaan bij zowel processoren als bij videokaarten door overclocken, daar begint de ellende meestal. Maar nogmaals, ieder zn eigen ding, ik heb al dat geklooi er gewoon niet voor over, die paar mhzjes. Je merkt het toch niet tijdens gamen of anders intensief gebruik... Als je echt verbetering wilt, moet je naar mijn mening gewoon nieuw goed en snel(vaak ook duur) spul kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik betaal liever wel 50 euro meer dat hij dan sneller is.
Ten eerste ik KAN niet overclocken
Ten tweede ik heb daar eigenlijk ook geen behoefte aan.

Niet dat ik denk dat overclocken niet goed is ofzo, maarjah moet ik dat ook allemaal bij gaan houden en leren. Moet al zoveel :P

Ik zou gisteren mijn videokaart binnen krijgen maar was ff weg voor half uurtje en blijkbaar zijn ze toen geweest. Hoeveel pech kun je hebben. Vandaag zijn ze niet geweest dus ff wachten tot maandag.

Als alles draait dan zal ik wel ff mun 3dmark score en fps neerzetten van verschillende meest gespeeld games.

Verwijderd

Bevalt dat Infineon geheugen macros?? Ik wou dat eerst aanschaffen maar ben toch voor kingston gegaan }) Ik heb trouwens ook redelijk zelfde systeempje:

Asus a7n8x-e Deluxe
Amd Athlon XP 3000+
3x (:P) 512 ddr 400 kingston
Maxtor 160gb
philips 109p4 brilliance 19"
Philips boxjes :> 5.1
Alleen ik krijg binnenkort nog een nieuwe voeding (nu een sweex 300 Watt en me pc valt daar volgens mij vaak door uit :s)

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12
Heb zelf ook een hercules 9800xt en die wordt standaard 62 graden, als ik overdrive aan zet, gaat de standaard kloksnelheid maar met 7 mhz omhoog, naar 418 :?

Maar goed, UT2004 zegt (zodra ik m'n instellingen goed zet) "Holy shit" (alles max, op 1024*768), en ik heb gemiddeld iets boven de 100 fps, dus ikzelf vind de hercules 9800 xt ook wel "holy shit" :P

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Mijn Hercules hangt met overdrive aan zo rond de 68 graden, maar het interesseert me eigenlijk niet zo. Als de kaart deze temperaturen goed aankan is er niets aan de hand. Zonder overdrive rond de 64 graden.

• Febster
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 23:01
Macros4 schreef op 08 maart 2004 @ 16:13:
Oh jah jongens, ik wil trouwens niet lullig zijn ofzo hoor, maar als je toch een high end kaart gaat halen, w8 dan ff tot april, dan komt de nieuwe r420 van Ati uit. die is dus bijna 2 x zo snel als de 9800 pro... Straks koop je een XT, maar geloof mij, je gaat dikke vette spijt krijgen, die r420 gaat alles grafische kaarten heel dik ownen...

Ik zou zeker weten heel fftjes wachten, kijk maar op Algemeen Ati info topic hier :)
Niet alleen dat, zodra de R420 op de markt verschijnt gaan de huidige topmodellen zoals dus de Radeon 9800XT 256 MB natuurlijk flink in prijs omlaag en das natuurlijk nooit mis :).

Verwijderd

Febster schreef op 30 maart 2004 @ 18:25:
[...]

Niet alleen dat, zodra de R420 op de markt verschijnt gaan de huidige topmodellen zoals dus de Radeon 9800XT 256 MB natuurlijk flink in prijs omlaag en das natuurlijk nooit mis :).
Doordat Hercules gaat stoppen met de productie van grafische kaarten zijn de 9800XT's van dat merk in vergelijking met andere merken momenteel erg goedkoop. Als de nieuwere generatie grafische kaarten in de winkels liggen zullen de andere merken pas op het prijsniveau van de huidige Hercules 9800XT's liggen, dus je hoeft niet eens zolang te wachten op een goedkope 9800XT als je voor een Hercules gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 19:00 ]

Pagina: 1