Toon posts:

[Psybnc]Hoe Psybnc op 1 IP te laten werken

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik psybnc werken op 1 specifiek IP adres?

Ik bedoel niet waarop ie luistert maar waarmee hij connect naar IRC.
Je kan namelijk in de config wel een IP ingeven alleen dat is het "luister" IP, de bouncer verbind echter op het eerste IP van de server.
De setting: PSYBNC.SYSTEM.HOST1= is dus NIET voor het IP wat ie gebruikt voor te verbinding met IRC.
De server heeft meerdere IP's en trust is aangevraagd op een hoger IP als waarop hij nu standaard verbind.

Ik kan nergens info vinden hoe je dus uit uitgaande / verbindende IP kan specificeren...

Verwijderd

Topicstarter
** bump **

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

offtopic:
Het is op dit forum niet gewenst binnen 24 uur te kicken, zoals je waarschijnlijk inmiddels wel weet

Als je ingelogd bent op je bnc met /bvhost <ip>

Eigenlijk moet je zelfs de hostnaam erbij opgeven, ipv ip, maar soms is dat niet te doen. Je weet wel dat hij dan ook met de reverse hostname van het hogere ip gaat connecten toch?

[ Voor 36% gewijzigd door Kippenijzer op 08-03-2004 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo als je bent "ingelogt".

De bedoeling is dat de hele bouncer draait op dat IP direct als deze gestart wordt.
Niet dat de gebruiker een IP kan opgeven/wijzigen.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 12:44

Houston3

ole

mja als je zelf instelt dat je met ip : 1.2.3.4 verbind om in te loggen op je bnc dan is dat ook meteen de hostname voor op irc. ten zij je dat dus veranderd met /bvhost

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om de gebuikers of hostname van de bouncer.

Het gaat erom dat de bouncer zelf connect naar IRC via een gespecificeerd IP, op dat IP is namelijk "trust" verleend niet op andere IP's die ook op die server aanwezig zijn.
Voorbeeld:
Server heeft de volgend ip's:
123.456.781 <== geen trust
123.456.782 <== geen trust
123.456.783 <== geen trust
123.456.784 <== wel trust

De bedoeling is dus dat de bouncer verbinding maakt via IP 123.456.784 naar een IRC server en niet met IP 123.456.781 zoals hij nu doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 19:54:
Het gaat niet om de gebuikers of hostname van de bouncer.

Het gaat erom dat de bouncer zelf connect naar IRC via een gespecificeerd IP, op dat IP is namelijk "trust" verleend niet op andere IP's die ook op die server aanwezig zijn.
Voorbeeld:
Server heeft de volgend ip's:
123.456.781 <== geen trust
123.456.782 <== geen trust
123.456.783 <== geen trust
123.456.784 <== wel trust

De bedoeling is dus dat de bouncer verbinding maakt via IP 123.456.784 naar een IRC server en niet met IP 123.456.781 zoals hij nu doet.
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk met psybnc, de enige manier om dit te doen is dmv een vhost zoals hierboven al is aangegeven.

Misschien dat het te realiseren valt als je zelf de psybnc source gaat wijzigen ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 18:08 ]

Verwijderd

je kan toch gewoon per gebruiker aangeven wat de basis server is voor psybnc?
Geef dan dat vaste ip adres voor in de irc server plaats per gebruiker.
Als je dat niet bedoelt weet ik niet wat je wel bedoelt.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Volgens mij gewoon dit blokje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
PSYBNC.SYSTEM.ME=Mijn bnctje
Omschrijving dus
PSYBNC.SYSTEM.PORT1=22222
Poort
PSYBNC.SYSTEM.HOST1=mijn.host.tld
Hostname of ip
PSYBNC.HOSTALLOWS.ENTRY0=*;*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
@r1911
Nee dat kan dus niet!
Je kan alleen maar aangeven welk ip de gebruiker moet gebruiken om te verbinden naar de bouncer.
Je kan nergens instellen via welk uitgaand IP de bouncer zelf een verbinding maakt naar de irc server. De bouncer neemt altijd nu het eerste IP van je server, dit terwijl het 4de IP moet zijn.

Resultaat: GLine op IRC server omdat het IP niet in de trust lijst staat (IP 4 staat er immers in)

@Tomsworld
Nee dat is die setting niet, ik zei in mijn eerste bericht al dat die setting niet voor uitgaande IP's is, dit is voor het luister IP van de bouncer waar de gebruiker heen moet verbinden om een verbinding met de bouncer te maken, de bouncer zelf moet ook een IP gebruiken om te verbinden met een IRC server, daar de server meerdere IP's heeft moet dit via 1 specifiek IP adres want op dat IP is namelijk trust aangevraagd. Andere IP's zullen worden ge-Glined.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 15:05:
@Tomsworld
Nee dat is die setting niet, ik zei in mijn eerste bericht al dat die setting niet voor uitgaande IP's is, dit is voor het luister IP van de bouncer waar de gebruiker heen moet verbinden om een verbinding met de bouncer te maken, de bouncer zelf moet ook een IP gebruiken om te verbinden met een IRC server, daar de server meerdere IP's heeft moet dit via 1 specifiek IP adres want op dat IP is namelijk trust aangevraagd. Andere IP's zullen worden ge-Glined.
Euhm /bvhost ip of /bvhost hostname ingeven als user op de bnc. Ik snap echt ni waar je naartoe wil, je ip waar je op luistert stet je in zoals hierboven, en het andere kan de user op de bnc.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Tomsworld schreef op 11 maart 2004 @ 19:30:
[...]

Euhm /bvhost ip of /bvhost hostname ingeven als user op de bnc. Ik snap echt ni waar je naartoe wil, je ip waar je op luistert stet je in zoals hierboven, en het andere kan de user op de bnc.
dat dacht ik ook, als je een ip adres geeft van een irc server, hoe kan het dan dat psybnc auto naar de eerst in de range gaat? Hij moet gewoon connecten naar het ip adres dat je specificeert.

Verwijderd

Topicstarter
De user connect niet naar de IRC server maar de Bouncer doet dat.
Op irc wordt gekeken welk IP een gebruiker heeft, zijn er meerdere gebruikers met hetzelfde IP (wat dus het geval is bij een Bouncer) wordt je vaak gebanned (G-Lined)

Vele IRC servers hebben een policy dat je maar max met X (stuk of 4 of 5) aantal gebruikers met 1 IP mag connecten. Om een ban te voorkomen kun je een "trust" aanvragen, die wordt soms gegeven en soms niet, als je hem krijgt wil dat zeggen dat je met meerdere gebruikers via 1 IP (op je bouncer dus) mag verbinden.

En daar gaat het nu net om!
De Bouncer gebruikt NIET het juiste IP, hij gebruikt de eerste IP van de server om een verbinding te maken met IRC. Alle gebruikers verbinden via hetzelfde ip naar IRC, daar de bouncer dus het verkeerde IP gebruikt worden alle gebruikers gebanned(G-Lined) omdat er meer gebruikers zijn verbonden als toe gestaan.
(het gaat vooral om Quakenet)

Hoe dan ook het is gewoon zo dat de bouncer altijd 1 uitgaand IP gebruikt die voor iedere gebruiker op die bouncer hetzelfde is, dat IP is dus in mijn geval verkeerd. Dat moet gewijzigd worden.

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Weet niet in hoeverre je toegang tot de server hebt, maar een handmatige routering aanbrengen zou het moeten oplossen.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:31
AFAIK biedt psybnc geen optie om de vhost te locken. (Overigens zuigt Quakenet zowiezo met hun trusts gezeik, maar dat is wat anders :+ )

Als je een beetje C (ik geloof dat dat de taal is waar psybnc in is geschreven) kan kun je natuurlijk altijd de source pakken en zelf bewerken :)
Pagina: 1