In het vervolg op dit topic wil ik proberen via XSLT toch mijn doel bereiken. Op zich hoef je het topic niet door te lezen, ik leg wel uit wat ik nu doe/wil: Onderstaand XSL document (chemical.xsl) kopieert precies de originele XML (+CSS) naar de browser.
Structuur XML (chemical.xml):
Nou wil ik om elk <chapter>-element een <DIV> zetten (ik wil nog veel meer, maar eerst dit maar eens
). Door deze code onderaan de XSL toe te voegen:
Maar daarvoor zal ik (denk ik) ten eerste wel de output method in "html" moeten veranderen, echter dan krijg ik plain text. En ik heb het idee dat het niet met copy-of moet, maar ik zie nu een beetje door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij op weg helpen?
BTW, ik ben newbie in XSL, net mee begonnen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:output method="xml" indent="yes" />
<xsl:template match="/">
<xsl:apply-templates />
</xsl:template>
<xsl:template match="/">
<xsl:copy-of select="." />
</xsl:template>
</xsl:stylesheet> |
Structuur XML (chemical.xml):
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> <?DOCTYPE chemical SYSTEM "chemical.dtd"?> <?xml-stylesheet type="text/xsl" href="chemical.xsl"?> <?xml-stylesheet type="text/css" media="print" href="chemical-print.css" ?> <?xml-stylesheet type="text/css" media="screen" href="chemical-screen.css" ?> <chemical> <title>Fluoride</title> <chapter> <header> ... </header> <paragraph> ... </paragraph> </chapter> <chapter> ... </chemical> |
Nou wil ik om elk <chapter>-element een <DIV> zetten (ik wil nog veel meer, maar eerst dit maar eens
code:
1
2
3
| <xsl:template match="chemical/chapter">
<div class="column"><xsl:value-of select="." /></div>
</xsl:template> |
Maar daarvoor zal ik (denk ik) ten eerste wel de output method in "html" moeten veranderen, echter dan krijg ik plain text. En ik heb het idee dat het niet met copy-of moet, maar ik zie nu een beetje door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij op weg helpen?
BTW, ik ben newbie in XSL, net mee begonnen