Toon posts:

Vreemde geur uit dvd brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een cd in mijn dvd brander stop , ruik ik een vreemd geurtje als ik het laadje open doe. Het is geen brandgeur.

Het is een LG GSA4040B.

Het apparaat werkt verder goed , maar is dit normaal? Bij mijn Lite-On cd-roms ruik ik niks...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 18:02

tweakerbee

dus..?

Soms kunnen nieuwe CD-R schijfjes nog een beetje vreemd ruiken. Dat heb ik iig bij sommige schijven. Kan het daar aan liggen?

You can't have everything. Where would you put it?

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 15:13

RMYuma

The disguise is complete!

Is die geur er nadat je een CD-R(W) of DVD+/-R(W) gebrand hebt, of ook al bij alleen lezen?

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

Topicstarter
De vreemde geur ruik ik als ik het laadje open doe. Het maakt niet uit of ik er nu wel of geen cd in hebt gestopt.

Verwijderd

Misschien kan je de geur omschrijven? Zo kunnen we je natuurlijk niet helpen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de geur wel eens eerder geroken nadat ik een nieuwe voeding had ingebouwt.
Die geur kwam uit de voeding...

Best wel een sterke geur. Het verdwijnt ook gauw als ik het laadje een paar seconden open laat. Maar het is weer terug als ik het laadje weer "opnieuw" open doe.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-03 15:26
Is dat niet ozon wat je ruikt??

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is dat niet ozon wat je ruikt??
Lijkt me onlogisch. Ozon ruik je bij laserprinters en copiers.
Ik denk dat TS gewoon warmgeworden elektronica ruikt. Dit is een redelijk penetrante geur. Kan geen kwaad en het is vrij logisch dat het uitgerekend uit DVDRW's en PSU's komt. Als je je eraan stoort: gewoon een spuitbus met deo in de buurt houden of een wasknijper op de neus ;)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

the smell of hardware.

waarschijnlijk een mix van alle chemische onderdelen zoals soldeerspul en condensatoren.
heel normaal.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Weet je heel zeker dat de geur uit je computer komt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb een paar nutteloze replies verwijderd. Het is hier geen HK, Fok!, Onzinforum, VK, etc.. Vermaak je je daar dan ook verder.

Verwijderd

Misschien een combinatie van verbrand stof met wat dye van het schijfje. Alhouwel ik zelf nog nooit zoiets heb geroken kan ik me dat wel voorstellen.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-03 21:33

slaay

Natuurbeleven.com

Als je een cd/DVD gebrand hebt, is deze dan ook erg warm?

Ik kan me die geur wel voorstellen, haal eens een nieuwe cd-rom speler ofzo uit een doos, dan blijft er ook een erg sterke geur hangen.

Ik weet niet als dat dezelfde geur is? Die "nieuwe" geur.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Cobelens
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 23:39:
Ik heb de geur wel eens eerder geroken nadat ik een nieuwe voeding had ingebouwt.
Die geur kwam uit de voeding...

Best wel een sterke geur. Het verdwijnt ook gauw als ik het laadje een paar seconden open laat. Maar het is weer terug als ik het laadje weer "opnieuw" open doe.
Is je DVD-speler nieuw, dat er zo'n zelfde geur uitkomt als die nieuwe voeding? Soms hebben nieuwe onderdelen zo'n geurtje, maar dat verdwijnt meestal na enkele dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cobelens op 08-03-2004 10:21 ]

• koraks
  • Niet online
Misschien een combinatie van verbrand stof
Onwaarschijnlijk; de hardware van TS zou dan zó heet moeten worden dat er wel
sprake zou zijn van andere defecten/klachten.
met wat dye van het schijfje.
De dye kun je niet ruiken tenzij je in een fabriek van CD/DVDR's werkt. Over de dye ligt namelijk nog een beschermlaag (polycarbonaat?) die o.a. voorkomt dat de dye reageert met allerlei stoffen van 'buiten', wat een CD/DVD-R binnen de eerste minuut van zijn bestaan onbruikbaar zou maken.

Ik blijf erbij dat het gewoon de lucht van nieuwe hardware is. Zeker als de hardware wat warmer wordt, wat bij power supplies en branders vaak het geval is, ruik je die geur extra goed. Immers; als je iets wat stinkt warm maakt, gaat het harder stinken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ruik de geur al als ik de computer net een paar minuten aan heb gezet.
De drive is dan nog koud (denk ik)

De drive is vrij nieuw , eind december gekocht. Maar je zal na 3 maanden toch wel verwachten dat "nieuwigheid"-geur weg is...

Verwijderd

Topicstarter
Meer mensen met een LG GSA4040B dvd-brander die wat vreemds ruiken?

• koraks
  • Niet online
Ik ruik de geur al als ik de computer net een paar minuten aan heb gezet.
De drive is dan nog koud (denk ik)
De drive kan op dat moment best al warm zijn. Maar kun je de lucht iets beter proberen te beschrijven? Is het echt een brandlucht, of meer een soort 'techisch' luchtje zoals een nieuwe auto?

Overigens vindt je rechtsboven je posts een edit-knop. Die is er zodat je niet twee minuten na een post een nieuwe post hoeft te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 08 maart 2004 @ 14:16:
[...]

De drive kan op dat moment best al warm zijn. Maar kun je de lucht iets beter proberen te beschrijven? Is het echt een brandlucht, of meer een soort 'techisch' luchtje zoals een nieuwe auto?

Overigens vindt je rechtsboven je posts een edit-knop. Die is er zodat je niet twee minuten na een post een nieuwe post hoeft te maken ;)
Ik denk dat het meer een "technisch" luchtje is. Het ruikt vreemd en ook wel sterk.
Als ik het laadje open doe , ruik ik het , daarna is het weg. Als ik het laadje weer sluit en na een paar minuten weer open is het er weer.

Ik gebruik de drive weinig , dan zou ie nog best nieuw kunnen ruiken na 3 maanden of heb ik dat mis?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

The_Scarabial

MTB for life!

Toen ik mijn monitor net nieuw had, kwam er ook een ongelofelijke ralle geur uit, maar dat is gewoon nieuwigheid, zal na 6 maandjes wel langzaam verdwijnen, was hier met mijn monitor ook het geval.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Misschien is de lucht van cd markeerpennen blijven hangen in de drive... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik schrijf nooit op mijn gebrande cd's.

Ik zal het nog eens een maand aankijken. Misschien is het toch "nieuwigheid". Het zou best kunnen , ik gebruik 'm niet zoveel.

• koraks
  • Niet online
Het lijkt me gewoon nieuwigheid. Soms gebruiken ze op PCB's lak met heel sterk ruikende oplosmiddelen of misschien ruik je de weekmakers in een of ander plastic onderdeel. Klinkt iig niet erg verontrustend; gewoon blijven gebruiken dat ding. Je hebt kans dat het na een paar maanden minder wordt.

Verwijderd

Leftovers van het flowcoaten, die bij het warm worden langzaam verdampen.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Misschien is het wat geur van een (kogel)lager of een soort olie?
Doen ze wel vaker, bij het eject mechanisme (lade -> radertje van motor) heb ik het ooit ondervonden.

Maar ruik je het goed als je normaal achter de PC zit of moet je er met je neus echt tegen aan zitten?

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 09 maart 2004 @ 13:58:
Misschien is het wat geur van een (kogel)lager of een soort olie?
Doen ze wel vaker, bij het eject mechanisme (lade -> radertje van motor) heb ik het ooit ondervonden.

Maar ruik je het goed als je normaal achter de PC zit of moet je er met je neus echt tegen aan zitten?
Als ik het laadje open doe ruik ik even een sterk geurtje. Daar na niet meer.
Pas als ik na een tijdje weer het laadje open doe , ruik ik het weer even.
Pagina: 1