dvd laat speler hevig trillen

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Mijn pa kwam net thuis met zo’n 4 in 1 box van dvd’s.

Alles lijkt normaal, tot dat we er een wouden gaan kijken. Toen de dvd begon af te spelen hoorde ik al van 4 meter afstand dat er iets niet goed was. Ik hoorde een hard tikkend geluid, en toen ik me hand op de dvd speler legde trilde deze er bijna van af. Maar de beeldkwaliteit was gewoon goed, en het geluid ook.

Nadat ook de 2e dvd het zelfde effect vertoonde (het zijn 2 dvd’s met ieder 2 films erop), probeerde ik het op mijn eigen dvdspeler, maar ook bij mij begon de dvd bijna te schudden.

Omdat mijn vader de box net had gehaald besloot hij hem om te ruilen, maar ook de omgeruilde vertoonde het zelfde effect.

Verder viel het mij op dat ik de dvd, als deze in de speler was geplaatst, zonder enige moeite eruit kon duwen. Terwijl de bij een andere dvd niet lukt.

Ik heb even de dvd’s bekeken, en hier is de informatie die erop stond:

De hoes:
Master Movies Action pack (4 in 1)
The hit list / A desperade season / killer mage / final mission

De DVD:
Porchlight
DV1374704328
Screen Media Ventures LLC

Verder zijn de dvd spelers waarin de dvd’s zijn afgespeeld de volgende:
Sony 930
Marantz DV4300

Ik zou graag willen weten:
1: is het gevaarlijk voor de dvd speler (Ik denk zelf van wel)
2: Heeft iemand anders deze toevallig ook gekocht, en speelde die daar wel.
3: Waar kan het aan liggen? (Ik denk zelf een soort productie fout)

Flying High!

• wim__k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2020
Het kan zijn dat de dvd niet perfect rond is en daarom onbalans veroorzaakt, wat idd niet erg goed zal zijn voor je dvd speler loopwerk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wim_k schreef op 07 maart 2004 @ 23:37:
Het kan zijn dat de dvd niet perfect rond is en daarom onbalans veroorzaakt, wat idd niet erg goed zal zijn voor je dvd speler loopwerk.
Zat ik bij het lezen van de topictitel ook al aan te denken. Ik heb zelf hier rgens een CD liggen waarvan ik weet dat het gaatje net niet helemaal in het midden zit...als ik die in mijn toenmalige 6 speeds CDROM stopte was het net of er een Boeing opsteeg. Het ding was net een klein beetje excentrisch, en als je dat ronddraait geeft het idd trillingen. Met DVD's kan ik me dat al helemaal voorstellen..dar is de draaisnelheid nog veel hoger.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
wim_k schreef op 07 maart 2004 @ 23:37:
Dan ben ik toch benieuwd als iemand anders ook deze dvd heeft gekocht...

aangezien ik hem een keer heb omgeruild, kan het een een productie fout zijn. Als het alleen hier is (Bij de Shell in Beuningen), dan is het een kleine fout. Maar als het landelijk is hadden ze er toch wel achter mogen komen voordat die in de schappen kwam te liggen...

Flying High!

Verwijderd

Ik heb hier 3 DVD packs met 4 films, en op geen enkele speler problemen, zelfs niet bij rippen op 12-16 speed.

De barcode van 2 van de DVD packs: 8717185530766 (BBI 4-pack nr.2: Thriller/Comedy) en 8717185530773 (BBI 4-pack nr.3: Thriller/Horror).

Er zijn echter verschillende uitgevers die dergelijke packs op de Nederlandse markt dumpen (met uiteenlopende kwaliteitsverschillen). Zo heb ik hier ook nog een andere 4-pack, waarbij elke film wel op een apart schijfje staat (en behoorlijk slechte beeldkwaliteit heeft). Het is dus goed mogelijk dat in jouw geval die pack van die uitgever allemaal slecht gecentreerde schijfjes bevat op de Nederlandse markt.

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:24:
Ik heb hier 3 DVD packs met 4 films, en op geen enkele speler problemen, zelfs niet bij rippen op 12-16 speed.

De barcode van 2 van de DVD packs: 8717185530766 (BBI 4-pack nr.2: Thriller/Comedy) en 8717185530773 (BBI 4-pack nr.3: Thriller/Horror).

Er zijn echter verschillende uitgevers die dergelijke packs op de Nederlandse markt dumpen (met uiteenlopende kwaliteitsverschillen). Zo heb ik hier ook nog een andere 4-pack, waarbij elke film wel op een apart schijfje staat (en behoorlijk slechte beeldkwaliteit heeft). Het is dus goed mogelijk dat in jouw geval die pack van die uitgever allemaal slecht gecentreerde schijfjes bevat op de Nederlandse markt.
We hebben zelf ook denk alle 4 packs die er zijn (of in ieder geval heel veel, een stuk of 6)

Deze werken allemaal goed, alleen deze dus niet. Het gaat bij mij dus alleen om de pack genoemd in de openings post.

Flying High!

Pagina: 1