[OE] socketfout 10061, geen verbinding *

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 14:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
oi,

ik heb 2 meel adressen op verschillende servers, en sinds 2 dagen connect ie niet meer, hij komt niet verder dan zoeken naar host en dan geeft ie een fout van kan niks vinden, als ik met telnet inlog op die server of via webmail lukt het wel en via mijn laptop kan ik op mn ISP account komen, als ik weer op dei PC telnet naar beide meel serverskom ik erin maar als ik met poort 110 inlog niet

ik denk dat iets poort 110 blokkeerd ofzo, maar dat kan ik niety zien met Active ports

we kan mij helpen?

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Man wat een vaag verhaal, heb je niet zo'n gratis accountje dat je moet inbellen naar de provider om je mail via POP te kunnen lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 23:08 ]

Verwijderd

idd een vaag verhaal. dus op je laptop lukt het wel en op je andere systeem niet. staan de pop en smtp gegevens wel goed voor de accounts.

beiden moeten volgens mij iets hebben van pop.naamvanISP.nl en voor smtp moet je beiden aparte smtp.naamvanISP.nl hebben. (van beide accounts dus) ;)

Het kan ook zijn dat het andersom moet. inkomend is aparte naam van ISP en uitgaand beiden dezelfde naam d8 ik.

iig daar kun je het een en ander instellen.
suc6 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 08:09 ]

• Night89

Night89

Topicstarter
was idd een beetje vaag ja, maar was al laat :+

opdeze pc kan ik sinds 2 dagen geen email meer onvangen, hij komt niet verder dan zoeken naar host in OE. als ik op deze pc mn @kauwgomballen account met webmail open gaat dat gewoon, maar via pop3 dus niet.

als ik via mijn Laptop mn email open via pop 3 gaat dat gewoon, dus het is de pc.

ik heb al met Active ports geprobeerd omt ekijken of de poort bezet is maar dat is ook niet zo.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.van.wageningen/jpg/OE.JPG

instellingen staan goed want ik heb niks veranderd, daavoor deed hij het gewoon goed, heb ook geprobeerd om met IAF bestandjes het acc van mn laptop naar pc te slepen, maakt niks uit :'(

ik heb Wanadoo Cable Basic, met nog een xtra kauwgomballen.nl account en ze doen het dus allebij niet

[ Voor 8% gewijzigd door Night89 op 08-03-2004 09:47 ]

Met Vriendelijke Groet,

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Misschien dat Wanadoo even een storing had? ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kan je die servers wel pingen? En wat als je via telnet naar poort 110 verbinding probeert te maken?

By the way: geef voortaan ajb de foutmelding in de topicstart en (ook) even als tekst. Je moet ze toch al zelf intypen om op GoT en Google te zoeken, kan je het net zo goed aan ons laten weten; alleen al zodat het later in de search is terug te vinden :P

Maar goed, [google=oe socket error 10061 0x800ccc0e] lijkt zat te geven?
Outlook Express cannot find the mail server, because you have failed to enter the correct mail server name information in your account properties, you have selected to use a secure connection (SSL) when connecting to the mail server, you have not connected to %ISP% first, or a combination of the above.
En dus kom je weer op de vraag wat ping en telnet zeggen :P

edit:

Ik pas trouwens je topictitel aan, dit zegt IMHO wat meer en het gaat niet over Outlook maar Outlook Express, heel iets anders :)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 08-03-2004 10:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Night89

Night89

Topicstarter
snap er nu niks meer van, Pingen ging gewoon, inloggen onder telnet ook ( zonder poort nr) maar met poort nr in telnet dus ********* 110, kon hij geen verbinding maken

open ik net OE om news te kijken gaat hij ineens meel binnenhalen :S

het zijn 2 verschillende meel servers waarvan 1 zeker weten online was

dus het is opgelost maar zou niet weten hoe :S

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1