Toon posts:

Welke DVD-R/+R moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag zou ik het volgende van jullie willen weten;
Ben bezig een DVD verzameling op te bouwen en kom steeds de volgende
vraag tegen! Welk merk DVD-R/+R is nou het beste?

Daar bedoel ik dus mee, welke DVD vergaat niet na een jaar of wordt slecht
leesbaar. Hij mag best wat duurder zijn als hij maar lang mee gaat.

Nou is het niet de bedoeling dat mensen gaan zeggen, dat ze al een DVD-R/+R
2 jaar hebben liggen en het nog steeds goed doet. Dus die moet wel goed zijn.
Nee, zoek met een beetje onderbouwing met een of andere test of review.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 23:14
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 23:00:
Nee, zoek met een beetje onderbouwing met een of andere test of review.
Heb je zelf al naar reviews/tests gekeken? Maw: heb je zelf al enig vooronderzoek gedaan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Helaas kan ik je niet echt antwoord geven. Het is namelijk zo dat ik juist om deze reden nog geen DVD-brander heb aangeschaft. Puur omdat CDR's vaak ook van zeer slechte kwaliteit blijken te zijn. (merk schijnt nog niet eens zoveel uit te maken, merk CD's zijn wel minder gevoelig voor "CD-rot", dit is eens getest door een Computer blad, alleen weet ik zo niet meer welke)

Ik heb tijden het merk Platinum gebruikt, maar die komt er bij mij niet meer in, zeer slechte kwaliteit, vaak werken de CDR's binnen een half jaar al niet meer.

Mijn ervaring met That's Write CDR's is wel goed, de oudste doe ik nu heb liggen zal denk ik een jaar of 4 oud zijn. Over Verbatim hoor ik ook altijd goede reacties, maar daar heb ik zelf nog niet veel ervaring mee.

Overigens ga ik er vanuit dat je de kwaliteit van de CDR's door kunt "trekken"naar de DVD's van die merken/fabrikanten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
dus we weten pas over 4 jaar of een dvd goed is :S

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

C-BAS33 schreef op 07 maart 2004 @ 23:14:
dus we weten pas over 4 jaar of een dvd goed is :S
yep :p .... maar ja hoe test je het anders, fabrikanten geven geen houdbaarheids datum op ... :| :z

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 11:11
Sla de laatste (of de vorige) PCM er op na, staat een DVD test in.

Verwijderd

Vreemd, zelf nog nooit problemen met Platinum CD's gehad. Zelfs me laptop die moeilijk CD-R's leest leest die krengen.

Voor de rest gebruik ik voor DVD's ook Platinum, zijn DVD+R en naast Platinum gebruik ik Philips (DVD+R/DVD+RW)

Waarom DVD+?

Omdat DVD+ door het meeste apparatuur wordt ondersteund en DVD- vaak troep is, geen/open standaard (wordt door heel veel fabrieken gemaakt) integenstelling tot DVD+R.

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
easydisk schreef op 07 maart 2004 @ 23:22:
Sla de laatste (of de vorige) PCM er op na, staat een DVD test in.
ok leuk, maar wat was de beste volgens hen?

Verwijderd

Topicstarter
EasyDisk:

Welke is dat dan?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Mjah dat is inderdaad een goede site om na te gaan hoe goed (of slecht) ervaringen van gebruikers zijn met verschillende media. Ook nog eens in relatie tot je dvd brander.

Ikzelf gebruik voor -R op Ritek G04 gebaseerde media, je zult zien dat op die site de ervaringen goed zijn, het kost relatief een beetje meer, maarja you get what you pay for.

+R heb ik alleen in het begin gebruikt en gebruik ik nu niet meer omdat de meeste spullen hier -R compatible zijn, maar ik heb toen op RICOHJPNR01 gebaseerde media gebruikt waarvan ook de ervaringen weer goed zijn.

Maar in ieder geval zou ik, als je een verzameling wilt maken zeker niet voor de "el cheapo" media gaan. Maar dat lijkt me wel duidelijk :).

Verwijderd

Misschien helpt deze ook nog wat bij je keuze:
http://faq.tweakers.net/DVD/

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 09:31

fcs

op het moment heb ik ee plextor dvd brummer....
ding fikt goed. heb nog geen fouten kunnen ontekken.
Waar ik wel eens last van heb is de herrie van het spinnen. Zodra de brander echter op fullspeed is, heb je er geen last meer van.

Iets anders wat me opgevallen is., is dat de buffer van de brander alleen vol raakt als je een volle dvdtje wilt backupen. Een backup of copietje van en normale cd die is zo snel dat cd buffer nauwelijks gebruikt wordt...

al met al, een goedd brander... (iets duurder dan de rest, maar de moeite waard)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
Gebruik de search eens, topics over media compatibiliteit te over.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.