[VB6.0] MSFlexgrid scrolt niet automatisch omlaag

Pagina: 1
Acties:

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik ben in Visal Basic 6.0 gebruikt aan het maken van de MSFlexgrid om een overzicht van gegevens te tonen en om ze aan te passen (via code).
Nu ben ik 2 problemen tegengekomen die ik niet kan vinden in zowel MSDN als GoT :

1) Niet echt een probleem, maar ik kan nooit een hele rij (codematig) selecteren. Of de 1ste kolom wordt niet geselecteerd , OF de laatste niet

2) Het echte probleem : Ik wil codematig naar de volgende rij gaan , wat ik doe dmv
code:
1
MSFlexgrid.Row = MSFlexgrid.Row + 1

Hierdoor wordt er wel naar de volgende row gegaan , maar het venstertje scrollt niet mee (dus na een tijdje zie ik de geselecteerde gegevens niet meer).

Iemand een idee waardoor ik het automatisch kan laten scrollen , net zoals bij
code:
1
Listbox.Listindex = Listbox.Listindex + 1
het geval is ?

:>

Verwijderd

Heeft de MSFlexgrid geen propertie 'SelectedIndex' of iets? Als je die set scrolt hij er ook naartoe bij de meeste controls. Ik heb verder geen ervaring met deze control en geen VB6 bij de hand. Dus kan helaas niet voor je testen.

Verwijderd

1) Probeer eens het volgende om bijv. in een grid (van bijv. 25 rows, 12 cols, 1 fixed row en 1 fixed col.) de hele rij 7 te selecteren:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
With MSFlexGrid1
   .Row = 7
   .Col = 0
   .RowSel = 7
   .ColSel = 11
End With   

Zonder een fixed col zal je waarschijnlijk wat moeten faken door bijv. de achtergrondkleur van de cel in de 1e kolom gelijk te maken aan de selectiekleur.

2) Daarvoor kan je .TopRow gebruiken, bijv.
Visual Basic:
1
2
3
4
With MSFlexGrid1
   .Row=.Row+1
   .TopRow=.Row
End With

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ahaaaah ! Zo kan ik er wel wat van maken. :)
Bedankt O+

[ Voor 5% gewijzigd door Exe-cuter op 07-03-2004 23:41 ]