[Mail] Eigen centrale server

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Misschien dat dit ergens anders al uitgebreid aan bod komt, maar ik kon in ieder geval niets vinden. Ik heb sindskort een laptop, waar ik logischerwijs ook e-mail mee op wil halen. Nou is dat heel prachtig en kan ik outlook instellen voor dezelfde account als m'n desktop, maar dan komt elke mail dus telkens maar op 1 systeem aan.

Okee, dus dan stel je in dat e-mail niet van de server verwijderd wordt? Hmm ja, maar dan komt je box dus propvol te zitten, wat ook weet niet de bedoeling is.

Ik wil eigenlijk m'n eigen e-mail systeem opzetten op m'n server. Die haalt om de x minuten alle mail op en dan moet ik vanaf beide systemen dus verwijzen naar m'n server. Er zal vast al iets geweldigs op verzonnen zijn, ik vermoed Exchange.

Mijn vraag is eigenlijk of ik dat goed gegokt heb en of dat het meest geschikt / makkelijk is voor het doel wat ik nastreef :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik doe het op exact dezelfde manier zoals jij beschrijft :)

Mailserver geinstalleerd op m'n server, haalt om de 5 minuten m'n mail op, en mijn clients connecten gewoon naar m'n lokale server. Ze staan inderdaad wel ingesteld dat ze geen mail deleten van de server. Overal dezelfde inbox :) Perfect.

ik gebruik zelf de mailfunctie van Winroute, maar ze hebben bij Kerio er ook een standalone ding van :) http://www.kerio.nl/kms/ :)

[ Voor 3% gewijzigd door R4NCOR op 07-03-2004 22:21 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:01
Kerio mailservertje, of mdaemon. Domainpop of bij kerio iets van pop collector. Die haalt om de X minuten je mail op, en zet dat in een door jou aangemaakte acount op. Vervolgens kan je het beste met imap op beide systemen bij je mail. Zodoende heb je 1 centrale map :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

IMAP is wat je zoekt.
Ik neem aan dat Exchange dat ondersteund, en anders zijn er genoeg alternatieven voor. Ik weet niet waar je server op draait, aan het forum te zien schat ik op Windows?

Je hebt trouwens ook kans dat je provider IMAP ondersteund, alleen loop je dan wat sneller tegen het probleem van 'inbox vol'

Verwijderd

Je kunt ook onder Outlook instellen dat één van de twee computers na een gegeven aantal dagen het bericht van de server verwijdert. Iets makkelijker hè?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kaastosti schreef op 07 maart 2004 @ 22:19:
Misschien dat dit ergens anders al uitgebreid aan bod komt, maar ik kon in ieder geval niets vinden.
[search=mailserver software]

knap, daar moet je echt moeite voor doen om met de exacte woorden van je topic NIET iets te kunnen vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik zocht meer in de richting van het probleem, wat jij noemt is meer richting oplossing :) Die dingen liggen vaak verder uit elkaar dan je denkt. Ik kom in ieder geval in Outlook ook een IMAP account tegen, dus ik denk inderdaad dat dat tot een mooi (en simpel) resultaat kan komen.

Maar dat zou dan dus in Exchange moeten zitten... ik ga aan het spitten ;)
Je kunt ook onder Outlook instellen dat één van de twee computers na een gegeven aantal dagen het bericht van de server verwijdert. Iets makkelijker hè?
En welk probleem zou er dan opgelost zijn? Geen, niets, nakkes, nada. Er bestaat dan namelijk nog steeds de mogelijkheid dat systeem 1 mails weggooit, terwijl ze op systeem 2 nog niet binnen zijn gehaald, en laat dat nou net hetgeen zijn wat je natuurlijk probeert te voorkomen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

[En welk probleem zou er dan opgelost zijn? Geen, niets, nakkes, nada. Er bestaat dan namelijk nog steeds de mogelijkheid dat systeem 1 mails weggooit, terwijl ze op systeem 2 nog niet binnen zijn gehaald, en laat dat nou net hetgeen zijn wat je natuurlijk probeert te voorkomen.
Ik neem aan dat je niet (bijv) een week lang je mail niet ophaalt. Zo wel dan kun je jezelf toch verplichten om 1 x in de week je mail op beiden op te halen of niet ?? ;) ;)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De kans dat ik een week lang geen mail ophaal is natuurlijk erg klein inderdaad, maar ik wil geen enkel risico lopen dat ik gegevens kwijt raak, je weet maar nooit of het belangrijk is :)

Pagina: 1