Toon posts:

[Thuisnetwerk]Kunstmatig netwerk in XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nou doe ik vrijdag avond mijn pc aan, netwerk doet het prima, internet ook (ons internet is verbonden via LAN)

Zaterdag ochtend doe ik em weer aan, en ik zie dat ik geen toegang heb tot internet, tot mijn verbazing, helemaal geen toegang meer tot het netwerk, slik....
Ik kijk naar me achterkant van me PC, geen lampje brand, dus geen connectie.
Heel logisch, misschien is de connector gewoon een beetje verschoven. Kijk ik naar de HUB, die geeft aan dat er 1 kabel niet goed verbonden zit, namelijk die in mijn PC. Ik kijk daarna naar de status van de verbinding in XP.

Zie ik tot mijn grote verbazing dat er wel een verbinding tot stand is, deze is 10Mbit (normaal heb ik 100 MBit) Ik probeer em terug te zetten op 100, geen succes.

Ik trek de kabel eruit, :S de verbinding blijft tot stand :S

Nou heb ik 2 vragen,

- Hoe komt deze verbinding hier? Wat is het?
- Hoe krijg ik mijn oude netwerk weer hetzelfde.

ps: ik heb al geprobeerd kaart opnieuw te installeren, nieuwe verbinding te maken, maar alles geen succes...
ps2: ik heb ook geen andere vormen van externe verbinding op mijn PC

Mijn netwerkkaart is een van Realtek

Verwijderd

Nieuw netwerkkaartje en/of nieuwe netwerkkaart? :)

Verwijderd

heb je al een nieuwe utp kabel geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
-Een nieuwe kaart kan ik nog proberen, maar dan zou ik nog graag willen weten wat er met de oude aan de hand is

-andere UTP al geprobeerd, geen succes, netwerk blijft op 10Mbit

nog een klein detail, bij het statusscherm is er ook geen teken van activiteit (pakketjes verzenden en ontvangen)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verstuur je wel wat dan? Kan je eigenlijk wel wat versturen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet op het netwerk, dus ook niks versturen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hub is geen afkorting.
--
Tja. Probeer die kaart eens in een andere computer te prikken. Als 'ie het daar ook niet doet is de kans vrij groot dat 'ie gewoon dood is en dat je dus een nieuwe zult moeten kopen. Als je dan toch bezig bent, koop er meteen een van een goed merk ;) (3com, intel, linksys hebk uitstekende ervaringen mee.) Je bent er wat meer aan kwijt, maar ze gaan je leven lang mee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

/conspiricy

Misschien een spyware proggie die een netwerkverbinding simuleert, zodat niet wordt opgemerkt dat er vele GB's aan mails en wormen de pc uit vliegen?

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
Zou heel goed kunnen, maar dat zou betekenen dat internet op andere pc's op het netwerk het niet snel doet toch?

Of zou het proggie alleen maar een paar kb/s aan bandbreedte gebruiken?

Ik heb trouwens een uiterst goed programma om mijn up/downstream te monitoren, daar heb ik niks vreemds in gezien
Pagina: 1