Toon posts:

[XP] Codec overview in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heleboel films opgeslagen op een harde schijf. Om het voor mijzelf makkelijk te maken heb ik de naam van de gebruikte codec opgenomen in de mapnaam. Om iedere keer uit te zoeken welke codec gebruikt is, maak ik gebruik van G-Spot.
Nu vroeg ik me af of er ook een mogelijkheid is om de gebruikte codec te zien in de verkenner als ik de lijst op "details" zet.

Dus bijvoorbeeld:

Naam - Grootte - Type - Gewijzigd op - eigenaar - Codec

Is dit mogelijk of is er een bepaalde plugin voor deze functie???

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 21:52

Acheron

updatepack.nl

Waar heb je de informatie voor nodig? Niet als je gewoon een cd'je brand.
Maak gewoon een lijst van alle gebruikte codecs. Van elke nieuwe film die niet met de standaard codecs wil afspelen noteer je de codec. Installeer deze codec en noteer deze op je lijst. Ga verder met de volgende film. Totdat je alle films kan afspelen. Na een herinstallatie van Windows kan je de lijst raadplegen, waarna je de codecs installeert.

Ik maak het mezelf makkelijk door alle codecinstallatiebestanden in een aparte map op m'n harde schijf te zetten. Na installatie van Windows kan ik gewoon de codecs direct achter elkaar opnieuw installeren

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Of je maakt het jezelf nog makkelijker door VLC te gebruiken. Dit programma neemt z'n eigen codecs mee dus de kans dat je iets niet kan afspelen is uitermate klein.

meuktracker: VLC Media Player 0.7.1

Ook ik vraag me af waarom je de gebruikte codec in je mapnaam wil hebben?

Verwijderd

Topicstarter
De manier waarop ik nu werk is ook wel prima... En alle codecs die ik nodig heb staan ook op mijn HD. Ik vind het gewoon prettig als ik in 1 oog opslag kan zien welke codec een nieuwe film heeft zonder gebruik te hoeven maken van een programma...

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
als je gewoon FFDshow installed en AC3 Filter (beide gratis)

kun je 99% van alle films afspelen.. boeiend dan wat de codec is :)

Verwijderd

Je kunt in de verkenner alleen details laten zien van:

naam, grootte, type, gewijzigd op, bitverwerkingssnelheid, gemaakt op, laatst geopend op, kenmerken, status, eigenaar, auteur, titel, onderwerp, categorie, pagina's, opmerkingen, copyright, artiest, titel van het album, jaar, nummer, genre, duur, beveiligd, cameramodel, afbeelding gemaakt op, afmetingen, bedrijf, beschrijving, bestandsversie, productnaam en productversie.

Voor meer moet je jouw eigen shell/explorer gaan schrijven ;)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hmm onder win2k kan ik ook "audio-indeling" en "videocompressie" selecteren

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Ik had bovenstaande uit Windows XP gevist ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 03:58:
Je kunt in de verkenner alleen details laten zien van:

naam, grootte, type, gewijzigd op, bitverwerkingssnelheid, gemaakt op, laatst geopend op, kenmerken, status, eigenaar, auteur, titel, onderwerp, categorie, pagina's, opmerkingen, copyright, artiest, titel van het album, jaar, nummer, genre, duur, beveiligd, cameramodel, afbeelding gemaakt op, afmetingen, bedrijf, beschrijving, bestandsversie, productnaam en productversie.

Voor meer moet je jouw eigen shell/explorer gaan schrijven ;)
Dan moet ik dat maar eens gaan doen... ;)

Thanx for the help...
Pagina: 1