Welke transformator?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 11:15
Hallo Got`ers,

ik heb een auto versterker namelijk de sony xplod, wat iedereen hiervan vind blijft ff achterwege, maar die versterker wil ik thuis gebruiken, alleen nu heb ik een transformator nodig die mij 12volt gelijkspanning kan geven alleen wel 20 Ampere, ik heb tot nu toe 2 transformatoren gevonden alleen die geven een 12 volt wissel spanning af en dat gaat dus niet werken.

mijn vraag is dus heeft iemand zo`n transformator of kent iemand een winkel waar ik er zo een kan kopen, en als iemand een ander idee heeft mag dat natuurlijk ook.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Dit verhaal komt me inderdaad bekend voor. Ik zou zeggen gebruik de Searchfunctie van dit forum eens :) voor je vraag over tranformatoren.

Ik heb wel een ander idee, het is een versterker voor in de auto, gebruik 'em dan ook in de auto :)

[ Voor 10% gewijzigd door MM op 07-03-2004 22:22 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Jij hebt geen trafo nodig maar een gestabiliseerde voeding. Deze zijn wel €€€

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Of bouw zelf een voeding, is helemaal niet zo moeilijk, en voor ongeveer 100 euro onderdelen ben je klaar.

Op internet zijn genoeg schema's te vinden. Ben momenteel zelf een van ongeveer 15A aan het bouwen.

Let wel op dat als je ze kant en klaar koopt ben je voor dat vermogen meer geld kwijt dan die versterker waard is.

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
In een winkel waar ze radio amateur spullen verkopen kan je dat vinden.

http://www.jbe.nl/ hier hebben ze dat zeker....er staan er wel geen op website,maar hij heeft er want ik ben er al geweest.

[ Voor 48% gewijzigd door survivor op 07-03-2004 22:36 ]

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Verwijderd

mischien een accu en zo en dan ff opladen miscien een idee ligt er aan hoeveel je het gebruikt

Verwijderd

LeonM schreef op 07 maart 2004 @ 22:25:
Of bouw zelf een voeding, is helemaal niet zo moeilijk, en voor ongeveer 100 euro onderdelen ben je klaar.
Voor E100,= hoef je hem niet zelf te bouwen hoor:
http://www.skytronic.com/nl/prod/search.php?s=650.663

• DarkFire
het is me nu gelukt, ik heb een 300 watt voeding gepakt en die kan mij 16 ampere geven op 12volt gelijk spanning, dus het heeft me niks gekost :)

En mocht dit nog niet genoeg zijn dan kan ik altijd een tweede voeding erbij pakken en die paralell aansluiten zodat het ampere verhoogt word. Dus een goedkope oplossing.

bedankt voor alle reacties

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 21:09 ]

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
als je t nou ff slim aanpakt, koop je bij een electronicawinkel, dus niet bij de gemiddelde witgoedzaak, een gestabiliseerde labvoeding, deze hebben namelijk een nettere spanning dan een computervoeding

• DarkFire
ja maar die kosten zo meer dan 100 euro

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En nu weet je ook waarom versterkers voor in huis wat duurder zijn :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

300 W voeding "gepakt" ?? Vind je die langs de straat ? 8)7

Nee serieus, in de winkel of wa ? Ik ben namelijk zelf naar zoiets op zoek, maar om 2 RF Amps eten te geven ! maar dat zal een probleemke zijn vrees ik...

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 22:48:
300 W voeding "gepakt" ?? Vind je die langs de straat ? 8)7
De kast van het apparaat waar je dit op tikt maak je open, en je haalt het grote blok achterin er uit....

En voila, een 300w voeding :)

Verwijderd

PC voedingske ? Leg daar maar es je autoversterker op, die voeding houdt het geen week bij intensief gebruik !

• DarkFire
tot nu toe houd mijn voeding het nog dus >:)

ik had al een voeding liggen voor mn server maar aangezien het moederbord brak is ik momenteel geen zin heb om daar geld voor uit te geven heb ik die voeding maar gepakt. En een 300watt voeding kost anders ook niet zo veel, tenminste als het geen top merk moet zijn.

Ik heb zelf een Aopen in mn systeempje zitten, dat zijn geen goedkope voedingen maar ik had laatst zelf ook dat er een volt lijn naar beneden schoot mn alarm af ging dus. een 100% stabiele voeding vind je nergens

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dark-Fire schreef op 09 maart 2004 @ 18:43:
het is me nu gelukt, ik heb een 300 watt voeding gepakt en die kan mij 16 ampere geven op 12volt gelijk spanning, dus het heeft me niks gekost :)

En mocht dit nog niet genoeg zijn dan kan ik altijd een tweede voeding erbij pakken en die paralell aansluiten zodat het ampere verhoogt word. Dus een goedkope oplossing.

bedankt voor alle reacties
Nooit voedingen paralel schakelen! Dat gaat helemaal mis!
(en gaat zeer zeker mis bij computer voedingen).

Wel opletten: Computer voedingen zijn geschakelde voedingen. Niet echt veilig om "buiten" de systeem kast te gebruiken... (een gewaarschuwd mens....)

Alles kan stuk.

Pagina: 1