Fisiek verschil 9500/9600/9700/9800

Pagina: 1
Acties:

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo!

Na het overlijden van mij trouwe gf3 ( ;( ) Ben ik toe aan een nieuwe, maar ik heb geen zin om er veel geld aan uit te geven, maar ik moet wel beetje kunnen gamen. Mij oog viel dus op de 9600pro.

Nu heb ik op mijn huidige gf3, de artic vga cilencer zitten. en werkt naar mijn mening heel behoorlijk. Deze wilde ik dus ook op mijn volgende kaar tzetten.

Maar de ene site zegt dat ie WEL op de 9600 past, en de andere niet, nu vraag ik me af wat de redenen zijn dat ie wel op alle andere radeons past, en niet op de 9600.

Is dat fisiek? valt het (redelijk) te modden?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 21:10

Exigence

dnkroz

Dat zie je dan toch vanzelf als je die kaart koopt? Of ga je een andere kaart kopen alleen omdat die koeler niet zou passen? :?

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 08:33
Dit is NIET de bedoeling!! Kijk eerst naar de FAQ. Kijk daarna wat reviews, daarna de pricewatch (of andersom) en koop een grafkaartje. Ik zou gaan voor de 9800SE AIW en dan modden naar PRO

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:20

Haan

dotnetter

Wat aardiger mag ook wel hoor...
Als ik het bij het rechte eind heb, hangt het helemaal van de fabrikant af of je koeler gaat passen. Iedere fabrikant richt die kaart nl anders in, dus vandaar dat je misschien ook tegenstrijdige berichten tegenkomt

Kater? Eerst water, de rest komt later

• mdj84nl
ik heb die koeler nog niet zo lang, dus ja, ik heb liever dat me volgende kaart erop past.

De vraag is dus niet welke kaart ik moet hebben, maar wat de rede is waarom die koeler niet op de 9600 past en wel op de rest.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Hmm, met een beetje geluk zitten die 2 gaten rondom je GF3 core (heb ik ook gehad, leuke kaart geweest :p) op dezelfde plaats als rond je Radeon kaart. Radeons hebben sowieso niet de 4 kleine holes die bv. wel rondom de GF4 kaarten zat, erg jammer...

En anders kan je hem er altijd nog op modden, toch? Ik zeg bv. AS Adhesive... ;)

Use the Search Luke...

• mdj84nl
Silentpuma schreef op 07 maart 2004 @ 21:37:
Hmm, met een beetje geluk zitten die 2 gaten rondom je GF3 core (heb ik ook gehad, leuke kaart geweest :p) op dezelfde plaats als rond je Radeon kaart. Radeons hebben sowieso niet de 4 kleine holes die bv. wel rondom de GF4 kaarten zat, erg jammer...

En anders kan je hem er altijd nog op modden, toch? Ik zeg bv. AS Adhesive... ;)
hij is wel beetje zwaar voor adhesive denk ik :P

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 21:10

Exigence

dnkroz

mdj84nl schreef op 07 maart 2004 @ 21:38:
[...]

hij is wel beetje zwaar voor adhesive denk ik :P
Elastiekje erom ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:20

Haan

dotnetter

En secondenlijm wil ook vaak wel helpen :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Ik heb een grote P4 koeler op men Gf3 hangen met seconde lijm, maar op hem weer eraf te krijgen moet je wel wat moeite doen :) .

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04
Ik denk dat je dan beter een 9600 xt kunt nemen ipv. 9600 pro net iets sneller en prijs is bijna hetzelfde :)

Last.fm
Films!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
het fysieke verschil is dat de 9500/9700 en 9800 hetzelfde zijn en de 9600 een andere layout heeft. hij past niet op de 9600 omdat ie niet past. Wil je een kaart die goed presteert (met zon koeler :*) ) dan zou ik voor een 9800 non pro gaan of een 9600 XT, bij de laatste kun je echter wel je vga silencer afschrijven :P
Pagina: 1