[Gezocht] freeware Ghost clone *

Pagina: 1
Acties:

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik moet een partitie van mijn pc op een andere partitie zetten want ik wil graag alles formatteren.
Ik heb de Back-up functie van Windows geprobeerd om al mijn gegevens op te slaan, maar deze aars van een programma 'backt up' alleen losse bestanden, en geen mappen en paden :p ERGERNIS

Weet iemand iets (gratis :)) om dit partitie op partitie te zetten? (naast ctrl+c)
is NTFS nog belangerijk om te vermelden?

Met vriendelijke groet(en),
Gamo

[ Voor 30% gewijzigd door Gamo op 07-03-2004 21:40 ]

Verwijderd

lijkt me niet, daar rusten licenties op... Koop het zelf, zo duur is het niet

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
ok, dan niet :( moet ik me pc wegbrengen naar grote boze pc winkel :( thanx voor de respons though

Verwijderd

je kunt ook andere programma's hiervoor gebruiken... Als je windows het nog goed doet, en je hebt geen EXACTE kopie nodig, dan kan je ook gewoon normaal kopieren lijkt me

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
www.nu2.nu en dan de bootdisk pakken. Die kun je helemaal modulair opbouwen, werkt perfect!

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Thanx, ik ga het proberen!
Enne, Scheermesje1911, het gaat vooral om programma's die ik moet kopieeren, en dan heb ik het pad nodig, je weet wel.

[ Voor 70% gewijzigd door Gamo op 07-03-2004 21:33 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:19
Die floppen kan je alleen maken wanneer je een versie van Ghost hebt en er dus voor betaald hebt. Denk dus niet dat hier iemand op gaat reageren. Waarom hang je de harddisk niet in een andere pc als slave schijf erbij en kopieer je zo je data niet? Misschien kan je het ook niet op cd of op dvd branden? Geen andere pc in je netwerk waar je het even kunt parkeren?

Ik weet het Ghost is ideaal voor dat soort dingen... maarja, moet je het wel hebben :)

Whoop!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb ooit een OW gekregen voor het mailen van zo'n flop. Als ik jou was zou ik je post aanpassen. :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
intert0y schreef op 07 maart 2004 @ 21:26:
www.nu2.nu en dan de bootdisk pakken. Die kun je helemaal modulair opbouwen, werkt perfect!
Oh oh, ik niet snap niet... dat is vervelend :p Ik hb bij een PC winkel stage gelopen, en die gebruikte een Ghost bootflop voor elke kapotte pc, eens kijken of ik die kan kopieeren....

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Fire_escape schreef op 07 maart 2004 @ 21:37:
Ik heb ooit een OW gekregen voor het mailen van zo'n flop. Als ik jou was zou ik je post aanpassen. :/
Al weet ik niet wat een OW is.. thanx! Kzal het doen

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gamo schreef op 07 maart 2004 @ 21:38:
Al weet ik niet wat een OW is.. thanx! Kzal het doen
offtopic:
Een Officiele Waarschuwing, uitgelegd in de De Banrichtlijnen. Het vragen naar of aanbieden van warez is namelijk pertinent niet de bedoeling op GoT. Maar goed, je hebt je topicstart al aangepast, zal ik de titel ook even aanpassen :P
Trouwens welkom op GoT!

Overgens kan je ook de harde schijf even in een andere PC stoppen, of bijvoorbeeld met xcopy en NTFSDOS een script bouwen.

Maar er zijn best freeware Ghost clones, zoals [google=freeware ghost clone] laat zien: http://www.freeware.org.uk/disk.htm

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
F_J_K schreef op 07 maart 2004 @ 21:46:
[...]

offtopic:
Een Officiele Waarschuwing, uitgelegd in de De Banrichtlijnen. Het vragen naar of aanbieden van warez is namelijk pertinent niet de bedoeling op GoT. Maar goed, je hebt je topicstart al aangepast, zal ik de titel ook even aanpassen :P
Trouwens welkom op GoT!

Overgens kan je ook de harde schijf even in een andere PC stoppen, of bijvoorbeeld met xcopy en NTFSDOS een script bouwen.

Maar er zijn best freeware Ghost clones, zoals [google=freeware ghost clone] laat zien: http://www.freeware.org.uk/disk.htm
Bedankt voor het welkomsfeestje :) Wat schiet ik ermee op als ik de HD in mijn andere PC zet? Ik moet het 1-to-1 zien te kopieeren zodat alle games het nog doen. Of kan dat toevallig met windows?
Bedankt voor de link

Gamo

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Feestje? Woei, doe mij maar een biertje :9 :+

Maar inderdaad, als je alles wilt clonen kom je niet ver met kopieren via de verkenner of via een script. Mea culpa :)

Overigens zijn de links op de website die ik gaf blijkbaar dood, maar googlen op de naam geeft meteen http://www.softpedia.com/public/cat/13/2/13-2-39.shtml dus probeer zoiets even.

Natuurlijk wel even goed testen voor je gaat formatteren, ik heb geen idee van de kwaliteit van het programma :P

Eerdere topics in de GoT-search geven trouwens wat meer alternatieven; check dat dus ook even :)

offtopic:
edit: overigens is het hier op het forum niet nodig om steeds te groeten / je naam te geven. In het echt beleefd maar hier niet nodig, zeker niet na elke post (doe je in het echt ook niet na elke zin :P ). Achteraf een bedankje is zat :)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 07-03-2004 21:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
F_J_K schreef op 07 maart 2004 @ 21:54:
offtopic:
Feestje? Woei, doe mij maar een biertje :9 :+

Maar inderdaad, als je alles wilt clonen kom je niet ver met kopieren via de verkenner of via een script. Mea culpa :)

Overigens zijn de links op de website die ik gaf blijkbaar dood, maar googlen op de naam geeft meteen http://www.softpedia.com/public/cat/13/2/13-2-39.shtml dus probeer zoiets even.

Natuurlijk wel even goed testen voor je gaat formatteren, ik heb geen idee van de kwaliteit van het programma :P

Eerdere topics in de GoT-search geven trouwens wat meer alternatieven; check dat dus ook even :)
Met al deze handige tips wordt ik nog een echte ... tweaker... vééét. })

en het schijnt dat dat proggie alleen kan worden gedownload van een dooie saait... alle andere site's verwijzen naar de zelfde saait...

[edit]
http://www.mofunzone.com/...ware/12500000037740.shtml
voor de geinterreseerden, ik zal mijn bevindingen melden :)
[klaar/]

[ Voor 16% gewijzigd door Gamo op 07-03-2004 22:05 ]

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
In principe kan je met linux wel een image maken, met behulp van dd. Die image kan je ook wel zippen enzo, en dan is het echt een 1 op 1 kopie. Vereist alleen wel ietsje meer kennis dan ghost, maar het werkt wel.

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
SirDupre schreef op 07 maart 2004 @ 21:59:
In principe kan je met linux wel een image maken, met behulp van dd. Die image kan je ook wel zippen enzo, en dan is het echt een 1 op 1 kopie. Vereist alleen wel ietsje meer kennis dan ghost, maar het werkt wel.
Én kennis van linux... iets dat ik niet heb:) thanx

• A_L
  • Niet online

A_L

Enkele Linux-gebaseerde image-programma's:

ghost4linux
partimage (ntfs support experimenteel)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Probeer de freeware http://www.partition-saving.com eens.

Abort, Retry, Quake ???

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
JA, ik weet dat dit topic al hééél erg oud is, maar ik zat met hetzelfde probleem, ging wat zoeken en kwam dit tegen. Leest harddisk bit voor bit in, en prakt dit als .tar.gz naar een ftp server toe. Het kan ook andersom, vanaf ftp server naar harddisk. Bootable cdrom / diskettes. Ik ga het morgen eens proberen!

Misschien dat deze post iemand kan helpen....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1