Ik heb hier een PC met 2 harde schijven, ieders 60 Gb. Het is de bedoeling dat zowel op de eerst HD als op de tweede harde schijf XP Home komt te staan. Vanaf de eerste install mag je de 2e wel zien, maar vanaf de 2e de eerste niet. (volgen jullie het nog
)
Hiervoor gebruik ik het programma Bootmagic van PowerQuest. Dit gebeuren heb ik draaiend gehad op een wat oudere PC met 1 schijf.
De eerste install draait goed, alles geupdate enzo, alles goed. Dus ik ging de 2e XP installeren. Het is dan de bedoeling dat je in bootmagic voor de partitie waar je op wil installen alle overige partities Hidden zet, zodat ie denkt dat ie alleen op de wereld (schijf) is. Dan boot je naar die partitie toe, en geeft ie de foutmelding 'invalid system disk...enz.' Op dat moment staat de te installeren partitie actief. Dat is de theorie in ieder geval.
Het probleem (
nu al)...is dus: De partitie laad niet goed door. De PC blijft hangen op de melding 'Preparing Machine to Load - XP-Kids ........' XP-Kids is hierbij dus de partitie naam. Na de PC daar anderhalf uur op te hebben laten staan gebeurde er niks, geen foutmelding, geen spontane reboots...NIKS....vanalles geprobeerd, zijnde: 1) Met ghost een partition to partition copy gedaan en boot.ini aangepast zodat de schijfnummer kloppen -> niks 2) vanalles binnen Bootmagic geprobeerd -> niks 3) half Bootmagic.cfg aangepast -> niks. enzovoorts..
Nou hoop ik heeeeel erg dat jullie hier eventueel een oplossing of idee over zouden hebben eigenlijk..dat zou me erg helpen iig.
Hiervoor gebruik ik het programma Bootmagic van PowerQuest. Dit gebeuren heb ik draaiend gehad op een wat oudere PC met 1 schijf.
De eerste install draait goed, alles geupdate enzo, alles goed. Dus ik ging de 2e XP installeren. Het is dan de bedoeling dat je in bootmagic voor de partitie waar je op wil installen alle overige partities Hidden zet, zodat ie denkt dat ie alleen op de wereld (schijf) is. Dan boot je naar die partitie toe, en geeft ie de foutmelding 'invalid system disk...enz.' Op dat moment staat de te installeren partitie actief. Dat is de theorie in ieder geval.
Het probleem (
Nou hoop ik heeeeel erg dat jullie hier eventueel een oplossing of idee over zouden hebben eigenlijk..dat zou me erg helpen iig.
edit:
De powerquest knowledge base is ook 'temporarily' down...dus daar heb ik ook geen info uit kunnen halen
De powerquest knowledge base is ook 'temporarily' down...dus daar heb ik ook geen info uit kunnen halen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 21:35 ]