Toon posts:

videoband kopieeren

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb (voor jullie) een hele simpele vraag:
Is het mogelijk om een videoband, middels twee videorecorders (waarvan 1 met scartaansluiting en de andere niet!) over te kopieeren? En zo ja, hoe?
Het is geen beveiligde band.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Nicmich

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ja, heel simpel, doormiddel van een coax kabeltje...:)

Verwijderd

Ja, maar heb je uberhaupt al zelf iets geprobeerd om het voor elkaar te krijgen :?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:59
je hebt ook andere mogelijk heden dan scartaansluitingen zoals s-video, composite etc. Zo heb je ook een scartaansluiting die zich daarin split. Ook kan je proberen via die kabel tv aansluitingen, maar dan moet je wel een kabel hebben die aan beide kanten mannelijk zijn. Veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Symsonic, hoe moet de kabel worden ingeplugd?

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Normaal gewoon: kastje in de (muur=>)Videorecorder1=>Videorecorder2=>(tv) in dit geval zijn de tv en de video in overbodig, dus gewoon video1 speelt af en op video 2 moet je ff video1 als een zender in programmere en als dat werkt, kan je zo een video kopieren toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Symsonic op 07-03-2004 21:27 ]

Verwijderd

ligt eraan hoe oud je videorecorders zijn ivm macrovision. Band kan niet beveiligd zijn, videorecorders zenden zelf wel beveiliging uit.

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

jozy schreef op 07 maart 2004 @ 21:22:
je hebt ook andere mogelijk heden dan scartaansluitingen zoals s-video, composite etc. Zo heb je ook een scartaansluiting die zich daarin split. Ook kan je proberen via die kabel tv aansluitingen, maar dan moet je wel een kabel hebben die aan beide kanten mannelijk zijn. Veel succes
Waarom allebei mannelijk? een videorecorder heeft minstends 2 coax dingen, 1 in en 1 out, de een mannelijk en de ander vrouwelijk. De ene kant dus in de out van recorder 1, en dan de 2e in de in van recorder 2!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp:
Het videokanaal van de video (zonder scart) in de tweede recorder (met scart) programmeren en vervolgens met de tweede video het videokanaal van de eerste video opnemen?

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 22:19
de Video out, bv. die met de scart door middel van een scartomzetter verbinden met de andere videorecorder, video in.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:59
Symsonic schreef op 07 maart 2004 @ 21:28:
[...]

Waarom allebei mannelijk? een videorecorder heeft minstends 2 coax dingen, 1 in en 1 out, de een mannelijk en de ander vrouwelijk. De ene kant dus in de out van recorder 1, en dan de 2e in de in van recorder 2!
die van mij is zo oud dat hij niet heeft :*) , daarom ligt hij ook op zolder te rotten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 21:32:
Dus als ik het goed begrijp:
Het videokanaal van de video (zonder scart) in de tweede recorder (met scart) programmeren en vervolgens met de tweede video het videokanaal van de eerste video opnemen?
scart heeft totaal geen invloed op de volgorde.

Verwijderd

Topicstarter
Zo dan:
Het videokanaal van de eerste video in de tweede recorder programmeren en vervolgens met de tweede video het videokanaal van de eerste video opnemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 21:44:
Zo dan:
Het videokanaal van de eerste video in de tweede recorder programmeren en vervolgens met de tweede video het videokanaal van de eerste video opnemen?
inderdaad, vrij logisch. Misschien werkt het niet door macrovision, maar probeer het gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de hulp!
Ik ga het proberen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 21:18:
Hoi,

Ik heb (voor jullie) een hele simpele vraag:
Is het mogelijk om een videoband, middels twee videorecorders (waarvan 1 met scartaansluiting en de andere niet!) over te kopieeren? En zo ja, hoe?
Het is geen beveiligde band.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Nicmich
dit is echt ULTIEM basic... Probeer het een volgende keer eens zelf met logica en een handleiding... :{

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 07-03-2004 22:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.