[2K] Doublespace-drive toch benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Topicstarter
Weet iemand of er een tooltje is, waarmee onder Windows 2000 (SP4) een compressed volume file van Doublespace toch te openen is? Ik heb nog een kleine oude harddisk (uit een sloop-systeem) waar nog wat op staat en ik ben gewoon nieuwsgierig naar de inhoud. Natuurlijk heb ik gezocht hier op GoT en op Google, maar het enige relevante dat ik kan vinden geeft aan dat het niet kan en dat de inhoud van zo'n drive uitgepakt moet worden voordat je het met Windows NT, Windows 2000 of Windows XP kunt benaderen.

Voor de mensen die denken dat ze wel iets kunnen vinden, de gebruikte zoekterm (op GoT) is:
(Windows AND (2000 OR XP) OR W2K OR WIN2K) AND doublespace

Aanvullingen hierop zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Een oplossing zou natuurlijk kunnen zijn om die drive in een Windows 95 of 98 systeem te hangen, maar dat gaat helaas niet lukken.

Als het lukt is het meegenomen, als het niet lukt is het gewoon jammer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Ik denk ook niet dat er zo'n tooltje bestaat.

Probeer eens met een bootdisk : http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 09:22:
Ik denk ook niet dat er zo'n tooltje bestaat.

Probeer eens met een bootdisk : http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Op zich een goed idee, bedankt.
Een klein probleempje hierbij is dat ik dan de gegevens nergens weg kan schrijven. Met die bootdisk kan ik weer geen NTFS-georganiseerde drives benaderen en ook naar een USB-pen schrijven lukt niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 08 maart 2004 @ 09:41:
[...]

Op zich een goed idee, bedankt.
Een klein probleempje hierbij is dat ik dan de gegevens nergens weg kan schrijven. Met die bootdisk kan ik weer geen NTFS-georganiseerde drives benaderen en ook naar een USB-pen schrijven lukt niet.
Dan deel je je andere hdd met partition magic toch even in, een tijdelijk schijfke van een paar gb fat(32) maken, bestanden kopieeren, booten in windows, bestanden overzetten naar nftf partitie, en vervolgens de fat(32) partitie weer weg halen met partition magic.

Ik zeg ook maar wat :)

• Freee!!

Freee!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 09:43:
[...]
Dan deel je je andere hdd met partition magic toch even in, een tijdelijk schijfke van een paar gb fat(32) maken, bestanden kopieeren, booten in windows, bestanden overzetten naar nftf partitie, en vervolgens de fat(32) partitie weer weg halen met partition magic.

Ik zeg ook maar wat :)
Interessant idee, maar weet jij hoeveel een legale versie van Partition Magic kost :? Ik denk niet dat je ervan uit mag gaan dat iedereen PM heeft. Ik zal eens kijken wat ik kan bereiken, de methode lijkt ook bruikbaar zonder PM.