[WLAN] Snelheid te laag

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik heb hier een ADSL 8 Mbit lijn liggen en een Linksys 11 Mbit wireless netwerk aangelegd. Het signaal van mijn Linksys is prima, ik heb dan ook gewoon een 11 Mbit verbinding volgens de software. Probleem is echter dat ik met mijn ADSL-lijn zo'n 800-900 Kb/s moet halen, maar wireless gaat dit niet sneller dan 300 Kb/s. Ook als ik letterlijk naast het accesspoint zit, kom ik niet boven deze grens.

Ik heb een 64 bits encryptie aanstaan wat voor wat belasting kan zorgen en ik verwacht wel wat snelheidsverlies door foutcorrectie...maar 'slechts' (veel zouden het er voor doen :P) 300 Kb/s vind ik wat weinig. Ik heb andere channels al geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

Iemand een idee of dit nog op te krikken is of moet ik leren leven met mijn langzame verbinding :)

Verwijderd

Hoi ik heb een belkin router 54g
daarmee zou je in theorie een snelheid van 6750 kB/s per seconden moeten halen maar echter in de praktijk haal ik 1700 kB/s

heb je al geprobeerd met een thuis server kijken hoe snel je daar vanaf kan downloaden ????

daarmee test ik ook altijd om te kijken of de verbinding goed is

Groetjes

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:30
Met zoiets haal je nooit de opgegeven snelheid. In de praktijk liggen de snelheden altijd lager.

homo sapiens non urinato in venti adversi

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

door overhead haal je op 11 Mbit maximaal 600 kb/s wanneer WEP uitstaat, wanneer je WEP aanzet wordt dit inderdaad aanzienlijk minder.....
Ik zou inderdaad eens naar 802.11g gaan kijken als deze snelheden nodig zijn.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 00:34

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Wat is het voordeel voor jou dan voor die WLAN mogelijkheden? Ik zie niet in waarom je niet gewoon de ethernetkabel in je desktop drukt.

Wat natuurlijk ook een mogelijkheid is, is gewoon alleen met je desktop naar een andere desktop (met de ethernet kabel direct erin) te remote-desktoppen. Dan lijkt het net alsof je op volle snelheid op je eigen pc zit te downloaden :+

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• NestorY*K
Het voordeel van WLAN voor mij is dat ik niet eerst een paar buren hoef te vragen of ik wat kabels door de woonkamer mag trekken. :)

Verwijderd

ik heb 's ergens gelezen dat je meerdere channels tegelijk zou kunnen gebruiken waardoor je de snelheid bijvoorbeeld zou kunnen verdubbelen. Weet echter niet hoe / wat / vereisten hardware enz. Iemand anders wellicht?

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 13:15
kijk eens hoe de snelheid is over het netwerk. Dit kun je doen met NetCPS. Ik haal ongeveer 550Kbps. (heb ook 11mbit linksys). Dit is zonder WEP. Probeer ook eens WEP uit te zetten en kijken hoe snel het dan gaat.

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 20:37

Appie

F1RST Racing

Lokaal gaat het ook tegen de 500 max (getest met NestorY*K). Dit met encrypte (gem. ~450kb/s).

Probleem is alleen dat lokaal het een stukkie sneller gaat i.p.v. snelheid t.o.v. i-net. Wanneer ik zelf data binnen haal, dan haal ik met UTP ~800kb/s. Middels Wifi +- 300kb/s (zelfde router, zelfde kaartje [Linksys BEF11S4, BenQ A100 zelfde als TS dus]. Ook met een ander WLAN kaartje is de snelheid hetzelfde. Imo lijkt het dus de router die moeite heeft om i-net verkeerd te redirecten via wifi, wat snelheidsverlies tot gevolg heeft.

Voor de duidelijkheid: I-net aansluiting die ik hierboven beschrijf is dus gedeeld met NestorY*K.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• NestorY*K
BN schreef op 07 maart 2004 @ 21:31:
Ik zou inderdaad eens naar 802.11g gaan kijken als deze snelheden nodig zijn.
De vraag is of dit een oplossing biedt want ik begreep dat de 802.11g vrij snel naar beneden schakelt bij minder ontvangst. En aangezien er nogal wat muurtjes tussenzit....maar goed, ik moet maar eens proberen of dat een oplossing is.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23

tweakerbee

dus..?

.11g is zeker wel sneller, heb nu ook een 11g linksys staan. Die haalt die 1MB ook wel. Met 11b heb ik ook maar 300 tot 400k per seconde (max), soms nog minder.

[net getest: ik haal 1.1MB/s down, maar dat is naar een trage bak]

[ Voor 18% gewijzigd door tweakerbee op 23-03-2004 00:43 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1