Toon posts:

Inruilen analoge camera voor digitaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels voor mezelf besloten dat ik de overstap wil gaan maken van analoge naar digitale fotografie. Middels het lezen van diverse reviews ben ik ook bijna aangekomen bij de definitieve keuze voor een camera. In de race zijn nog de Canon A80, Minolta F300 en aan de zijlijn de ixus400 of 500.

Momenteel ben ik in het bezit van een Minolta 505SI Super met een 28-80 mm lens en een Sigma 300 mm lens. Deze set wil ik graag inruilen op de nieuwe digitale camera.

Nu zijn er echter weinig webwinkels etc die ook aan inruil doen ben ik achter gekomen en ook via sites als google en startpagina word ik weinig wijzer.

Heeft iemand voor mij een goed adres waar ik mijn camera kan inruilen en tevens de nieuwe digitale camera kan kopen? Het liefst in de omgeving Den Haag of Friesland / Groningen (werk en wonen 8)7).

Alvast bedankt!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verkoop je camera via marktplaats oid. en koop je nieuwe cam bij de goedkoopste in de pricewatch.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kijk een bij foto konijnenberg, www.koopdigitaal.nl is hun digitale fotocamera site. Meestal kun je de camera beter zelf proberen te verkopen want bij inruil krijg je er na genoeg niets voor terug. Zeker niet als je gaat voor een toestel als de A80 etc die toch al (in verhouding) vrij goedkoop is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende advertenties lopen via onder andere marktplaats en 2dehands.nl maar helaas komen daar tot nu toe niet echt serieuze reacties op.

Vandaar dus ook dat ik serieus de optie meeneem om de huidge set in te ruilen op de nieuwe waarbij ik besef dat ik er dan waarschijnlijk een stuk minder geld voor ga krijgen :X.

• Bor

Bor

Wat verwacht je voor de camera terug te krijgen dan? Je hebt trouwens een spiegelreflex met o.a. 300 mm lens en wilt dan voor een toestel als de A80 gaan? Wat wil je allemaal met de nieuwe camera gaan doen als ik vragen mag? Waarom wil je "terug" van spiegel reflex naar compact?

[ Voor 78% gewijzigd door Bor op 07-03-2004 21:40 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

idd, daar sta ik ook met grote ogen naar te kijken.

Het kan zijn dat je je misschien nooit echt hebt verdiept in fotografie en kennelijk gewoon een point & shoot wilt ... maar de teruggang van spiegelreflex naar compact camera, ik zou het in ieder geval nooit overwegen. Maar goed, fotografie is dan ook een hobby waar ik veel mee bezig ben. Dat kan voor iedereen natuurlijk anders liggen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Bor

Bor

Zelfde geldt voor mij tazzman. De "terugweg" naar compact camera is voor mij ook geen optie. Ik heb dan naast mijn analoge spiegelreflex ook een digitale compact (digitaal spiegelreflex is nog te duur voor mij). De stap terug is echt heel erg groot imho. Ik heb expres daarom gekozen om er een digitaal toestel naast te kopen en mijn spiegelreflex gewoon te houden. Ik gebruik ze nu beide :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me jullie reacties allemaal heel goed voorstellen maar misschien is wat verduidelijking vereist!

Op het moment dat ik de spiegelreflex camera kocht met de telelens was dit voornamelijk in het kader van vliegtuigspotting. Inmiddels is echter gebleken dat ik hier niet aan toe kom en dat de camera dus voornamelijk in huiselijke kring wordt gebruikt voor de standaardopnames. Het type fotoŽs wat ik vooral maak ligt in de trant van huis-tuin-keuken, vakanties en feestjes. Ook op dat punt voldoet de camera echter prima en ben ik er ook heel erg tevreden over. Ik maak echter vrij veel fotoŽs waarbij het toch redelijk duur wordt om die allemaal af te drukken. Vandaar ook de gewenste overstap naar digitaal. Hierbij komt nog eens dat ik binnenkort voor drie jaar naar Frankrijk vertrek en dan is het erg handig om de thuisomgeving middels wat fotoŽs ect op de hoogte te kunnen houden. Wederom een groot pluspunt van digitaal!

En voor het type fotoŽs dat ik maak is volgens mij een toestel als de A80 bijzonder goed geschikt!

Om analoog naast digitaal aan te houden zie ik zelf niet zo zitten want ik ben er van overtuigd dat ik dan toch naar de digitale camera ga grijpen.

Ik hoop dat ik mijn beweegredenen iets duidelijker heb kunnen maken

• Bor

Bor

Voor point - en shoot fotografie lijkt me elke digitale camera wel afdoende eigenlijk. Heb je nu al eens bij www.koopdigitaal.nl gekeken? Daar kun je ook inruilen alhoewel ik er nog steeds van overtuigd ben dat je het analoge toestel beter zelf kunt verkopen. Inruil krijg je er bijna niets voor vrees ik. Zeker niet als je "maar" een A80 aan wilt schaffen.

[ Voor 62% gewijzigd door Bor op 11-03-2004 13:06 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou inderdaad ook het analoge toestel behouden, analoog is nog steeds veel mooier qua kleuren, ik zou voor bijzondere gelegenheden altijd een analoog toestel bewaren zolang digitaal nog niet kan tippen aan de kwaliteit van analoog :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42
Even afgezien van waar je je camera kan inruilen..... Ik zou (om de overstap toch iets te verkleinen) en het nog een beetje leuk als hobby te houden niet de ixus nemen. De minolta en de A80 hebben uitgebreidere handmatige instellingen. Dan kan je toch nog een beetje leuk expirimenteren. Dat is voor mij ook de reden geweest om de minolta f200 aan te schaffen.

Strava

Pagina: 1