[ADSL] Na herinstallatie netwerkkaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:53
Vanmorgen was ik bij mijn ouders om een printer aan te sluiten.
Bleek dat er geen USb poorten meer waren, dus ik de bracket die bij mobo zat gepakt en geinstalleerd. Hiervoor moest ik wel de netwerkkaart uit een pci-slot halen.

Printer ge-installeerd, ik proberen op internet te komen werkt niet. Ik zie dat het netwerkkaartje er nog uit lgit dus die er maar weer even in pluggen. Eerst even in apparatenbeheer de netwerkkaart gede-installeerd en daarna pc uit, netwerkkaart in een lege pci en daarna weer WinXP opstarten.
Alles wordt kleurig netjes herkend en ge-installeerd, dus dat leek goed te gaan. Groene lampje achterop de netwerkkaart doet het ook, dus dat zit wel snor dacht ik.

Daarna geprobeerd ADSL in te stellen met de geleverde cd, maar daar begon het: hij kon de modem niet vinden. Ik kijken of netwerkkaart goed is ge-installeerd, dat bleek van wel. Dus misschien werkt hij niet goed in deze pci :? Ik in een andere pci, weer ge-installeerd, weer zelfde probleem.
Toen dacht ik: misschien ligt het aan de kabel: het is een zelf geknipte utp kabel, dus misschien dat daar een draadje los is gechoten? Ik geprobeerd met andere kabel, werkt ook niet. (ZoneAlarm was uit, verder heb ik geen firewall)

Waar kan dit nu aan liggen? De netwerkkaart deed het 's ochtends nog goed, en het lijkt me stug dat deze kapot is gegaan. Verder zijn de netwerkinstellingen natuurlijk wel veranderd (ip-adres settings etc.) maar dit wordt normaal gesproken ingesteld bij het installeren van ADSL via de cd...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kun je de modem wel pingen?

• B-Force
Nog niet geprobeerd (ben nu weer thuis) maar ik veracht van niet, aangezien hij bij het instellen zoekt naar een modem op het netwerk.

Ik krijg dan een foutmelding dat ik moet kijken naar TCP/IP settings (wrong ip) maar daar staat niks ingevuld, dat moet juist nog gebeuren hiermee.

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 12:34
heb ik ook gehad

(ik heb een speedtough multipc modem maar die is het zelfde als een sppedtouch ethernet modem)

ik heb in IE http:\\10.0.0.138 (=is adres van modem) ingetikt toen kwam ik in dat configuratie menu. weggeklikt opnieuw dat cdtje van KPN geprobeerd en tot op de dag van vandaag geen problemen meer

Verwijderd

misschien is je pci kaart geïnstalleerd met drivers van windows, effe alles verwijderen in apparaatbeheer, pc uitzetten, kaart verwijderen, pc opstarten, software installeren op pc, pc uitzetten pci kaart installeren en opstarten.
dan zou het moeten werken.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

ik proberen op internet te komen werkt niet. Ik zie dat het netwerkkaartje er nog uit lgit dus die er maar weer even in pluggen
*grijns*

Wat voor modem gaat het om? Als het gewoon een Speedtouch 510 is hoef je dat CD'tje niet te draaien. Deze stelt namelijk alleen het modem is. (wat al gebeurd is, want het heeft al gewerkt neem ik aan?)

- 10.0.0.138 pingen
- 62.58.50.5 pingen
- www.nu.nl pingen

Gaan deze drie allemaal goed, dan kan je het beste gewoon even de Windows Internet Connection Wizard draaien. (IE -> Extra -> Internet Opties -> Verbindingen -> Setup / Instellen -> Verbinding maken met het internet -> Ik wil zelf een verbinding instelllen -> Ik maak gebruik van een LAN netwerk (zonder gebruikersnaam en wachtwoord -> Finish.)
En dan moet het werken. :)

• B-Force
Dank voor jullie mogelijke oplossingen!

Ik ga me pap even bellen en hem proberen dit allemaal uit te leggen :D

Tgaat om zo'n SpeedTouch Alcatel ding, typenummer zo effe niet bij de hand
En de modem is idd al ingesteld enzo, het heeft al eerder gewerkt

[ Voor 44% gewijzigd door B-Force op 07-03-2004 21:17 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Zit er misschien een switch/hub ofzo tussen voordat ie naar het modem gaat?
Probeer het gewoon handmatig in te stellen, zonder de adsl cd-rom:
ip-adres: 10.0.0.151
subnet: 255.255.255.0
standaard gataway: 10.0.0.138
dhcp: 10.0.0.138
Succes ermee!

Verwijderd

Even een vraagje, kan je de netwerkkaart zelf wel pingen? Mocht dit niet het geval zijn dan heb je een driver probleem (netwerkkaart driver / tcpip / etc).

code:
1
ping 127.0.0.1

• B-Force
nee er zit niks tussen,
en ik kan hem ook niet pingen :(

waarschijnlijk dus een fout in de driver :(
maar toch vreemd, want vamorgen werkte hij met dezelfde drivers nog wel :?

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen:
1) Kijken of in de BIOS toevallig PNP OS op "yes" staat, laat de bios gewoon zelf de adresafhandeling doen en niet windows (want dat kan windows niet goed).
2) De netwerkkaart in een ander PCI slot.
3) Driver herinstallatie ( Of download een nieuwere van de site van de makers ).

Als dat allemaal niet helpt herinstalleer windows (als je nog niet klaar bent met opbouwen). Het zou kunnen dat het ergens een beschadeging van een netwerkbestand is.

• B-Force
Het lukt nog steeds niet :(

Me vader heeft een nieuwe netwerkkaart gekocht, XP er opnieuw opgezet, maar het mag niet baten.

Als ik de setup (SetupST.exe van de Speedtouch cd) uitvoer, kan hij steeds de modem niet vinden :( Ik heb het geprobeerd met een andere kabel, dat werkt ook niet, dus dat is het probleem niet. De modem staat aan, er is geeen firewall oid ge-installeerd, netwerkkaart is wel goed ge-installeerd...
Ik heb het TCP/IP protocol ge-installeerd, ip-adres ingevoerd (ook al hoeft dit niet, dat moet ook automatisch kunnen).

Wat kan er verkeerd zijn? Misschien moet ik ergens een netwerkinstelling veranderen? Naam van de werkgroep? Hostname? ik weet het niet meer..

Een nieuwe verbinding aanmaken? lijkt emdat dat niet hoeft, er is al een LAN connection...

[ Voor 7% gewijzigd door B-Force op 10-03-2004 21:58 ]

Pagina: 1