Hallo,
ik heb dus het volgende probleem, als ik in mijn eigen netwerk een mail stuur naar chello, hotmail of een ander domein werkt dit fatsoendelijk. Maar zodra mijn vriendin wat via mijn server wil verzenden zegt deze "relay access denied".
Nu zelf heb ik geprobeerd wat te doen met /etc/postfix/transport maar helpt niet. Ook geprobeer mydestination en dergelijke in te stellen hielp ook niet.
Nu is het wel de bedoelding dat mijn vriendin hiermee wel gewoon naar hotmail en dergelijke kan verzenden.
waarom is het mogelijk dat ik dat wel mag, en zei niet?! en waar kan ik dat instellen?!
hieronder mijn main.cf
command_directory = /usr/sbin
daemon_directory = /usr/lib/postfix
program_directory = /usr/lib/postfix
smtpd_banner = $myhostname ESMTP $mail_name (Debian/GNU)
setgid_group = postdrop
biff = no
# appending .domain is the MUA's job.
append_dot_mydomain = no
myorigin = djredmar.com
myhostname = LPJ.djredmar.com
alias_maps = hash:/etc/aliases
alias_database = hash:/etc/aliases
mydestination = djredmar.com, localhost.djredmar.com, *
transport_maps = hash:/etc/postfix/transport
#relay_domains =
#mynetworks = 10.0.0.0/8, 62.194.212.93
mailbox_command = /usr/bin/procmail
mailbox_size_limit = 0
recipient_delimiter = +
ik heb op de FAQ gekeken, en ff de search gebruikt, maar is allemaal meer bedoeld als interne mailserver...
ik heb dus het volgende probleem, als ik in mijn eigen netwerk een mail stuur naar chello, hotmail of een ander domein werkt dit fatsoendelijk. Maar zodra mijn vriendin wat via mijn server wil verzenden zegt deze "relay access denied".
Nu zelf heb ik geprobeerd wat te doen met /etc/postfix/transport maar helpt niet. Ook geprobeer mydestination en dergelijke in te stellen hielp ook niet.
Nu is het wel de bedoelding dat mijn vriendin hiermee wel gewoon naar hotmail en dergelijke kan verzenden.
waarom is het mogelijk dat ik dat wel mag, en zei niet?! en waar kan ik dat instellen?!
hieronder mijn main.cf
command_directory = /usr/sbin
daemon_directory = /usr/lib/postfix
program_directory = /usr/lib/postfix
smtpd_banner = $myhostname ESMTP $mail_name (Debian/GNU)
setgid_group = postdrop
biff = no
# appending .domain is the MUA's job.
append_dot_mydomain = no
myorigin = djredmar.com
myhostname = LPJ.djredmar.com
alias_maps = hash:/etc/aliases
alias_database = hash:/etc/aliases
mydestination = djredmar.com, localhost.djredmar.com, *
transport_maps = hash:/etc/postfix/transport
#relay_domains =
#mynetworks = 10.0.0.0/8, 62.194.212.93
mailbox_command = /usr/bin/procmail
mailbox_size_limit = 0
recipient_delimiter = +
ik heb op de FAQ gekeken, en ff de search gebruikt, maar is allemaal meer bedoeld als interne mailserver...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 20:35 ]