[Radeon 7000 DVI] Mislukte bios flash

Pagina: 1
Acties:

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met m'n nieuwe pc en hoop dat jullie me kunnen helpen.
PC: Compaq Presario 6134, MSI 6533 mob, AMD 2200+ Thouroughbred, 512 PC-2100, 80GB Maxtor 2mb HDD, Club 3D Ati Radeon 7000 DVI 32mb.. dit alles zit via een DVI kabel aan m'n HP 1720 17" TFT scherm.

Na windows geinstalleerd te hebben, begon de monitor al raar te doen; hij knipperde (wegvallend beeld) via de DVI aansluiting op hoge reso's (Analoog doet het wel, DVI alleen op lage reso's).

Dat dit niet zo hoorde, was mij ook snel duidelijk en ik ging op zoek naar een update, die vond ik op de HP site (linkje), deze moet door middel van een bios flash op de videokaart komen. Ik heb in XP een opstartdiskette gemaakt, de files erheen gekopierd.

Daarna geboot vanaf de diskette, er werd aangegeven dat ik het bios kon flashen, gedaan. Er kwam alleen wel een foutmelding (weet niet meer wat |:( ) , daarna pc uitgezet en opnieuw opgestart, MAAR: toen had ik geen beeld meer, via zowel DVI als analoge aansluiting bleef mn schermpje angstig leeg.
Het lijkt ook alsof dat de pc helemaal niet meer opstart (geen piep)..

Wie heeft er advies om dit probleem op te lossen?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Opstarten met alleen een PCI-videokaart, BIOS in, standaard vga op PCI zetten. Hierdoor wordt altijd eerst de PCI-kaart aangesproken. Vervolgens Radean 7000 erweer in, en opnieuw proberen te flashen?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb het geprobeerd opnieuw te flashen, lukte niet. Mee terug gegaan en een 64mb ter vervanging van dit 32mb examplaar gekregen. Deze werkt wel naar behoren, gelukkig.

Maar bedankt voor die tip over de PCI-kaart, was ik zelf anders niet op gekomen!