Toon posts:

Radeon 9800 Pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen,

ik heb onlangs een Club 3D Radeon 9800 Pro aangeschaft, ik blij dat ding in mijn pctje proppen, kabeltjes aangesloten en pc aangezet...

...en er gebeurt niks, mijn monitor gaat even aan en springt gelijk uit, ik hoor wel mijn harde schijf doorratelen.

Er werd mij verteld dat het door mijn voeding komt dat het te weinig is( heb een ATX 300 Watt voeding) maar ik wou eerst jullie meningen/tips aanhoren eer ik een voeding ga aanschaffen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat voor hardware heb je voor de rest? maar ik weet nu al bijna zeker dat je voeding het probleem zal zijn... neem aan dat je wel de powercable van je ATI kaart hebt aangesloten?

Verwijderd

Misschien ook eens de specs van de rest van je systeem geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Wow, snelle replies :)

Ja, ik heb die powercable aangesloten, op mijn HD zoals in het boekje vermeld staat.

Hier mijn specs : (tik het over van het bonnetje van mijn pc ;) )

Asus P4s333 moederbord
Intel Pentium 4 1,8 Ghz, 400 Mhz, S-478, 512 kb
Maxtor 60 GB 72000 rpm
2x 256 Dane Elec DDR
SB Audigy player
en een Geforce 3 Ti200

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Op zich als ik het globaal inschat zou 300Watt voldoende moeten zijn voor jouw hardware, maar het zou kunnen zijn dat je met een cheap gevalletje zit die gewoon niet lekker met piekbelasting om kan gaan. Probeer anders van iemand eens een ATX voeding te lenen met meer vermogen, of trek eens alle mogelijke hardware los van de voeding, op je Mobo, Agp en Mem na en kijk of die dan kan booten.

Ook al laatste BIOS erop staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen nu.

Waar kan ik de laatste BIOS vinden? (warning, pc n00b alert hier:\ )

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Op de Asus site ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb geen flauw benul van wat ik moet downloaden op die asus site, ik heb dat altijd maar niks gevonden , rommelen in de bios.

Overigens boot de kaart nog steeds niet ondanks dat ik zoveel mogelijk hardware heb losgekoppeld.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:06

Houston3

ole

probeer de kaart eventueel eens in een ander systeem, als ie dan nog niet boot heb je misschien een DOA ?

Verwijderd

Topicstarter
DOA?

Maar ik ga hem van de week even testen bij een maat van me dan.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 21:17:
DOA?

Maar ik ga hem van de week even testen bij een maat van me dan.
DOA = Dead On Arrival

Het kan inderdaad ie voeding van je zijn, als het een goedkope voeding is die willen nog wel eens problemen hebben. Koop in dat geval een goede voeding dan ben je wel iet meer kwijt maar die zijn wel veel beter.

Ik heb het hier ook gehad, 300 watt voeding maar af en toe viel mijn pc gewoon uit enzo, bleek dat mijn voeding niet stabiel genoeg was. Nou wou ik toch al een andere kast dus heb ik een chieftec gekocht en daar zat een erg goede voeding bij.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Probeer overbodige hardware eruit te halen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

http://www.asus.com.tw/su...x?ModelName=Prodigy%20P4S

Daar staan de downloads voor jouw mobo zo te zien... maar wel een HEEL oud mobo, beetje zonde om zo een videokaart op zo een oude MOBO te plaatsen, kan goed zijn dat deze combinatie gewoon niet samen kan werken. En dus niet aan je voeding "direct" ligt.
Pagina: 1