Toon posts:

Computer stopt met opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zoekmachine gebruikt maar volgens mij is dit een zeer specifiek probleem.
Mijn computer is een P(1 of 2) 330 MHZ met Award Bios Plug and Play 1.0a.
Ik had hier WinXP op geinstalleerd en al een jaar ofzo liep alles smooth. Onlangs begon ik de Hibernate functie te gebruiken, soms als hij terugkwam van hibernate sloeg de computer af en aan (scherm flits). Vandaag deed ik het weer en nadat hij weer zat af en aan te slaan restarte ik hem. Hij deed zijn selftest, detecteerde de harde schijf etc etc, ik hoorde de floppy drive zoomen. Toen sloeg het scherm over naar het volgende scherm waar hij normaal nog wat dingen laat zien (IRQ, HDD Smart Capability), maar inplaats daarvan was er slechts een blinkede cursor (-) :'( . Heel vaak gerestart nog wat dingen aan het BIOS veranderd maar hij komt niet verder.

Weet iemand misschien hoe ik dit kan fixen?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Probeer 's te booten met minimale hardware? Dus alleen videokaart erin en geluidskaart/NIC/modem of weet ik wat je erin hebt, eruit laten?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Move Complete Systemen & Laptops » Overige Hardware

Geeft het systeem wel netjes een foutmelding als je de HD uitzet in de BIOS? Heb je al eens geprorbeerd van een CD te booten? (bijvoorbeeld knoppix) Dit soort problemen kunnen nog wel eens voorkomen bij brakke HD's.

Dit is trouwens ook geen onbekend probleem; het is ook wel bekend als het hangen na de DMI-pool-data message. Neem sowieso even deze FAQ door; en dan in speciaal dit stuk:
Hangen op Verifying DMI Pool Data, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt. Sluit hierna de IDE apparaten weer aan en start de PC opnieuw op, waarna je de BIOS settings herstelt.