Toon posts:

[WINXP] Bij afsluiten hangt XP op "rundll32"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik Windows XP Pro afsluit krijg ik een foutmelding (rundll32.exe reageert niet en moet beëindigd worden). Ik denk dat de fout is ontstaan nadat ik met Ad-aware alle spyware etc heb verwijderd.

Het gaat om een Acer Travelmate 803LCI.

Ik heb ruim 2 uur gezocht maar ik kan geen oplossing ervoor vinden. Heeft iemand van jullie ideeën?

Verwijderd

Heb ik ook wel eens gehad bij een vorige Windows installatie.
Ach, zolang je het niet weg hoeft te klikken (was bij mij niet zo geloof ik, het stond er een paar tellen en daarna ging de PC uit) maakt het niet zoveel uit toch?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het vervelende: hij wacht eerst even op rundll32 (dus het afsluiten duurt langer) en je moet op "nu beëindigen" klikken. Je kan dus niet meer op afsluiten klikken en zorgeloos de laptop dichtklappen...

Edit: ik zie dat ik dit topic per ongeluk een nogal loos onderwerp heb gegeven... Ik kan 'em alleen nu niet meer aanpassen...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 19:22 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 19:16:
Ik denk dat de fout is ontstaan nadat ik met Ad-aware alle spyware etc heb verwijderd.
Als je denkt dat het hierdoor komt, probeer eens de backup van ad-aware terug te zetten en kijk of het resultaat heeft. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan :)

Scan ook even met HiJackThis voor eventuele restanten van spyware :)

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op 07 maart 2004 @ 19:21:
[...]
Als je denkt dat het hierdoor komt, probeer eens de backup van ad-aware terug te zetten en kijk of het resultaat heeft. :)
Goed plan. Het is gelukt, hij doet het niet meer. Gek dat ik daar zelf niet op gekomen was :?

Nu nog van die berg spyware af zien te komen. Dat wordt een kwestie van alle 50 meldingen stuk voor stuk te proberen... |:( En dat allemaal om m'n ouders' laptop weer adware vrij te maken...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is dus definitief spywaer - ik verplaats je topic eventjes naar het forum dat specifiek over alles wat met beveiligen van je PC te maken heeft gaat :)

Blijft staan natuurlijk dat eens gebruik maken van HiJackThis geen kwaad kan :)

Windows Operated Systems >> Beveiliging & Virussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het nu wel gelukt is. Ik heb Ad-aware er nogmaals op los gelaten en hij zei, net als de vorige keer, dat hij een bepaald bestand (ik geloof dat het bi.dll was) alleen bij een volgende reboot kon verwijderen. Ditmaal heb ik ervoor gekozen dit niet te doen maar de rest wel te verwijderen. Hij sluit nu normaal af en Ad-aware vindt niks meer bij een scan. Probleem opgelost dus.

Voor de geïnteresseerden: bi.dll duidt op het Transponder 'virus'. Informatie vind je hier: http://www.winpatrol.com/db/freesample/bi.html en hier: http://www.doxdesk.com/parasite/Transponder.html .

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 20:14

Magic666

No one's neighbour!

_the_crow_ schreef op 07 maart 2004 @ 19:21:
[...]
Sinds gisteravond ook dat probleem met Rundll32 en inderdaad ook, waarschijnlijk, na het gebruik van ad-aware....

Hoe gaat dat met een backup terug zetten? (mits er 1 gemaakt is tenminste....)

Verwijderd

Lijkt misschien een of ander nieuw "virusje" ,... een grapje op internet/een pagina of wat ook dat een bestandje bridge.dll in system32 zet,...
deze moet je verwijderen, dat haal ik net uit een ander topic hierover.
hij is in gebruik, je kunt daarvoor eerst rundll32 killen in je processlijst, en dan kun je bridge.dll wel deleten. haal hem ook meteen even weg uit je registry,... en probleem is over.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 20:14

Magic666

No one's neighbour!

probleem anders opgelost: eerst de backups terug gezet (zoals hierboven stond).
Via AA forums de "perfecte" instellingen gevonden voor een custom scan.

Toen een scan gedaan en toen die alles delete kreeg ik geen melding meer van: AA moet de pc opnieuw opstarten om bla bla bla, die ik eerst wel kreeg!

PC afsluiten...... en geen rundll32 foutmedling meer! :)

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:12
Kun je de settings van het AA-forum hier plaatsen?

JorisS

Pagina: 1