Java/ByteVerify in Ad-Aware files

Pagina: 1
Acties:

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:39

ericding

Altijd de eerste.

Topicstarter
Ik draai op mijn computer WinXP pro SP1 met als virusscanner AVG anti-virus v. 6.0.614. Verder gebruik ik soms Ad-aware 6.0.181. Al deze programma's zijn helemaal up-to-date gebracht. :)

Nu het probleem: tijdens een scan met Ad-Aware krijg ik een pop-up van AVG met de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
AVG Resident Shield

Virus
Virus identified Java/ByteVerify

is found in file
C:\Program Files\....\Ad-aware 6\Cache\BlackBox.class

To remove this virus, please run AVG for Windows

[OK]
De scan van Ad-Aware levert verder geen verdachte items op. Een volledige scan met AVG levert ook geen resultaat, omdat de cache-directory waarin het virus zich zou bevinden, alleen bestaat zo lang als ad-aware aan het scannen is. Waar het virus zich de rest van de tijd ophoudt, daar heb ik geen idee van...

Ik heb al een nieuwe installatie van zowel AVG als Ad-Aware geprobeerd. En met mijn vorige windows-installatie had ik het zelfde probleem.

Weet iemand hoe dit zou kunnen zitten? Of zijn er meer mensen waarbij de combinatie Ad-Aware / AVG problemen oplevert?

[ Voor 2% gewijzigd door ericding op 07-03-2004 19:43 . Reden: Verwarrende fout weggehaald ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

5 seconden Google gebruiken leverde dit op, notabene hun eigen forum... : http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=7096

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Doe eens een Ad-Aware scan zonder dat AVG loopt.
en volledige scan met AVG levert ook geen resultaat, omdat de cache-directory waarin het virus zich zou bevinden, alleen bestaat zo lang als AVG aan het scannen is.
Je bedoelt: zo lang als AdAware aan het scannen is. :)

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:39

ericding

Altijd de eerste.

Topicstarter
Foutje in startpost weggehaald...
Het probleem zat 'm inderdaad in een java-plugin die was opgeslagen in de java-cache directory. Het bestand BlackBox.class zat daar in een zipje.
Als ik het zipje uitpak, dan wordt het bestand wel herkend als geïnfecteerd. (Dit gebeurt dus ook tijdens een Ad-Aware scan.)
Ik vind het alleen vreemd dat dit bestand niet eerder tijdens een viruscontrole opdook. Ik heb toch niet voor niets "test internally compressed" en "test archives" aan staan in de scanneropties... |:(

Maar goed: problem solved... thx

[ Voor 7% gewijzigd door ericding op 07-03-2004 19:57 ]