Toon posts:

Monitor geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweede computer aangesloten en wilde mijn monitor van PC switchen.

De instellingen van mijn tweede pc hebben schijnbaar mijn monitor zodanig aangepast, dat ik wanneer ik de kabel terug zet er geen sinaal is.

Nu kan ik wel sinaal krijgen in zijn vijlige modus. Maar wanneer ik daar de resolutie wil veranderen dan springt ie automatisch weer naar zwart beeld (geen signaal).

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 08:57
Wat heb je voor scherm? Zit er een auto-instellingen funcite op? Probeer heb anders eens (via het menu) te ressetten.

..:: ::..

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-08 15:09

Redlihcs

? of !

Kan je monitor de gevraagde resolutie wel aan?

Is het misschien een oude 14" monitor?

Zo ja, sluit dan eerste een andere monitor aan en zet de resolutie op 800x600 of 640x480

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Verwijderd

*gaap* dat 'help' hoeft er niet bij hoor, en geef eens wat info over je monitor. En voor de zekerheid ook van je Videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADI monitor.

Ik heb de monitor al meerde malen gereset.

Comuter en monitor aan/uit gedaan.

Weer naar de tweede computer gekoppeld en oude instellingen toegepast maar niets werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Video kaart is de Aopen 5900xt

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 08:57
Owja, welkom op GOT btw.

Je kunt de edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) Gebruiken om dingen toe te voegen aan je bericht.

Waarschijnlijk is toch de resolutie jouw probleem, omdat het in de veilige modus (lage res. wel werkt). Of mischien heb je aantal kleuren verandert?

[ Voor 30% gewijzigd door Tarzan op 07-03-2004 19:13 ]

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn resolutie staat inderdaad niet goed ingesteld, maar al wil ik dit veranderen dan zal hij voordat de nieuwe instelling wordt weergeven automatisch naar zwart beeld springen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 19:04:
Nu kan ik wel sinaal krijgen in zijn vijlige modus.
Afbeeldingslocatie: http://www.digischool.nl/tk/vijl.jpg

+

Afbeeldingslocatie: http://www.hansol-us.com/images/product-tabs/tft-series.jpg

=

:?

Verwijderd

En nu even serieus.

Je hebt het zeker over een ADI 15 inch TFT (die dingen zijn nogal popi de laatste tijd namelijk).

Die gaat niet hoger dan 1024*768. Als je een hogere resolutie instelt, krijg je inderdaad zwart beeld. En trouwens, een PC kan niets aan de instellingen van de monitor veranderen. Dat kan alleen jij zelf, met de knopjes. De monitor is als het ware "dom" en doet gewoon wat de videokaart zegt dat hij moet doen. Dus de videokaart verwacht nu iets van de monitor wat hij niet kan :) Snap?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En anders zou je eens naar de refreshrate kunnen kijken, misschien dat die te hoog staat, waardoor je monitor dus ook geen beeld geeft. ;)

Verwijderd

;) ;) wat ook wel is wl helpen :

- gooi in veilige modus je videokaart weg.
- niet opnieuw starten, installeer een standaard videokaart en zet hem zo laag mogelijk.

Als je dan opnieuw boot moet je weer beelde hebben

suc6
;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's!! Het is gelukt. Ik heb bij de beelscherm /instellingen /geavanceerd /adapter >verzocht naar de vorige stuurprogramma te gaan. Dan kiest hij automatisch de video kaart die op mijn moederbord zit. En dan is het een kwestie van de boel opnieuw installeren.

PS; ik wist niet dat mijn ADI 15 inch tft popi is? Ik moet er juist van af!! (te klein)
Pagina: 1