thebigbozz schreef op 08 maart 2004 @ 15:23:
oke jongens kibbellen over temps doen jullie maar ergens anders graag
Is de maze 4 weer goed in en uit elkaar te halen zonder gevaar op lekkage???
Of zou dit de moeite niet waard zijn?
Sorry je topic te verpesten, het was alleen maar om te illustreren dat het amper uitmaakt voor je koelprestaties.
Je verliest je garantie en hebt kans op lekkage (als je voorzichtig bent erg kleine kans) maar over het algemeen kan het geen kwaad het blok uit elkaar te halen en te poetsen.
Bij een waterblok met water erin koelt het ongeveer 8 graden af in de paar sec dat de CPU amper stoom lekt en de PC aan het rebooten is. Met een luchtblok is dit veel erger, je tempratuur wijkt flink af.
Waarschijnlijk is je echte tempratuur 60 a 70 graden stressed (wat op zich prima is als je PC stabiel loopt)
Epsilon schreef op 08 maart 2004 @ 14:51:
[...]
Je kan het ook overdrijven hoor. Met een watertemp van 23c (normaal) haal je echt wel een stressed temp van 40C. Dat gaat best makkelijk.
Eerst kom je met "poseidon is goed en houd mijn CPU op 45c" en nu haal je 50c met een maze4. Beetje overdreven weer

Ik heb het over een overgeclocked stressed systeem, een load van ongeveer 100 watt, die zal rond de 50 graden zitten. De poseidon zat op een standaard AMD systeem wat ongeveer een 60 a 70 watt is. Dan houdt de poseidon het wel netjes op 45 graden. Ook is de tempratuursensor daar twijfelachtig as usual.
Ook haal je het een beetje out of context, een Poseidon systeem is goed als je wil beginnen met WC omdat het enorm simpel en stil is en daarnaast er ook nog leuk uitziet (mooi reservoir en leuke kleur slangen). Het is niet echt voor overclocken omdat het ongeveer gelijk koelt aan een normale luchtkoeling, maar wel een stuk stiller is. En ook overclocken ermee is mogelijk als je bijvoorbeeld de radiator vervangt door een brommerrad.
Dat wil niet zeggen dat een eigengemaakt systeem niet veel beter aansluit op je wensen, maar voor beginners is dat misschien een wat grote stap.
Ook is het zo dat ik de Poseidon beter vind als de Aquarius 2, dit omdat de Poseidon stiller, goedkoper en mooier is. Ook zijn de slangen beter als de Aquarius en de pomp ook (hoewel er nu een nieuwe pomp bij de Aquarius wordt geleverd die ik niet getest heb). Ook is er voor de Poseidon een mooi GPU/CPU blokje verkrijgbaar bij MyCom voor een uitbreiding en kun je gemakkelijk een mooie fan op je rad schroeven, er zijn bijna geen fan's die minder airflow hebben als die fan dus je koelkracht gaat er nooit op achteruit.
Maar dit gaat errug off-topic en praten over een discussie die we ongeveer anderhalf jaar geleden hadden is ook niet echt nuttig. Nu zitten we op een prom met R507 erin en gaan we een stuk harder.
[
Voor 84% gewijzigd door
Verwijderd op 08-03-2004 21:48
]