Creative Audigy 2 ZS en SPDIF

Pagina: 1
Acties:

• Adamantium
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01-2024

Adamantium

aka UNOCRONE

Topicstarter
Hallo allemaal!!

Even een vraagje, ik heb net even op de creative site die kaart goed bekeken en ik zag dat er 2 poorten op die kaart zitten waar opzich wel een tulp in zou kunnen (spdif). :?
Weet 1 van jullie ook of dat zo is en/of hij toevallig ook via een normale spdif kabel met aan iedere zijde een normale tulp aangesloten kan worden op een receiver (in dit geval een Harman/Kardon AVR 4550)

Zie de 2 poorten naast de firewire.
http://content.europe.cre...5_rgb/SB_Audigy2_ZS_a.jpg

Verwijderd

Nee, de 2 uitgangen naast de firewire poorten zijn gewone analoge aansluitingen.
Op het uiteinde van de kaart zit een Digital-OUT, met behulp van een simpel minijack->2x tulp kabeltje kun je daar een coaxiale SPDIF-out van maken, waarna je em op de receiver kan aansluiten

• Adamantium

Adamantium

aka UNOCRONE

Topicstarter
Dat is niet 1337, als je een vette receiver hebt ga je geen std stereo stekkertjes ervoor gebruiken (alleen ... coax of fiberrr :)).
Maar waarom zijn die poorten dan anders dan de rest?
Er zit toch echt ruimte omheen voor bv een tulp.

Vaag ........

[ Voor 3% gewijzigd door Adamantium op 07-03-2004 18:14 ]

Verwijderd

Adamantium schreef op 07 maart 2004 @ 18:11:
Dat is niet 1337, als je een vette receiver hebt ga je geen std stereo stekkertjes ervoor gebruiken (alleen ... coax of fiberrr :)).
Maar waarom zijn die poorten dan anders dan de rest?
Er zit toch echt ruimte omheen voor bv een tulp.

Vaag ........
Je zou ook de moeite kunnen nemen om een handleiding te downloaden op de site van Creative

• Adamantium

Adamantium

aka UNOCRONE

Topicstarter
uhm ja dat heb ik gedaan anders post ik niks :D

• Adamantium

Adamantium

aka UNOCRONE

Topicstarter
marm ik heb het al voorelkaar ... tnx

Verwijderd

Zou je misschien willen uitleggen hoe?

Ik wil namelijk ook graag mijn Audigy 2 ZS via de digitale out op m'n Denon Receiver aan willen sluiten. Hoe dit echter moet is mij een compleet raadsel.

• Adamantium

Adamantium

aka UNOCRONE

Topicstarter
heb nog eens ff die handleiding doorgenomen, std handleiding die ook voor de normale audigy wordt gebruikt :? , marm het ziet er naar uit dat creaprut nog steeds prut is voor een beetje proffi use.

• Adamantium

Adamantium

aka UNOCRONE

Topicstarter
je moet dus volgens het std handleiding een appart coax kabeltje kope.... van tulp naar jack, dikke bagger dus want ik wil gewone spdif met 2 tulpen!!!!
Ik ben vanmiddag met een maat ff bij funprice geweest, we hebben daar geprobeerd om er een tulp in te doen en hij paste erwel in ... het was alleen een normale stereo tulp en zat er daarom een beetje los in ... een spdif tulp zou er wel in passen.

Verwijderd

Ik heb ook de Audigy 2 ZS, ook via kabel van 3,5mm (geloof ik) jack naar tulp aangesloten (Mono versie). Met een bandridge kabel, moest em wel ff speciaal bestellen, maar het klinkt dan ook perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 17:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 17:38:
Ik heb ook de Audigy 2 ZS, ook via kabel van 3,5mm (geloof ik) jack naar tulp aangesloten (Mono versie). Met een bandridge kabel, moest em wel ff speciaal bestellen, maar het klinkt dan ook perfect.
Je hoeft niet speciaal een mono-uitvoering te gebruiken, 1 van de 2 tulpstekkers doen hetzelfde :)

• Adamantium

Adamantium

aka UNOCRONE

Topicstarter
Maar dat kun je toch niet vegelijken met een coax kabel, met een geïsoleerde kabel en vergulde stekkers (ik ben 15 m kabel nodig om mijn pc aan te sluite op mijn receiver).
15 m std stereo kabel OMFG! :)
Pagina: 1