Toon posts:

dual Xeon of Amd

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

kheb even een vraag welke beter is voor het volgende:

Domain controller
Webserver
File Server
en eventueel nog iets erbij maar ik weet niet nog zeker wat.

Ik ga er 2 OS'en op installeren d.m.v vm-ware.

Dus nu wil ik even weten wat voor mij beter is een Dual Xeon moederboard of een Dual AMD moederboard.

En waar kan ik die moederboarden bestellen, ik weet dat de europc Dual Xeon moederboarden heeft maar geen AMD's :/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maakt geen ruk uit wat je neemt voor die simpele taken heb je niet eens een dual nodig...

'iets erbij maar je weet nog niet wat' :X

probeer eerst maar eens te verzinnen wat dat dan wel niet is wat je wilt gaan draaien, das namelijk wel even heel erg relevant (database? emailserver?)

[ Voor 54% gewijzigd door Zwelgje op 07-03-2004 17:44 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Waar ze te koop zijn is toch wel te vinden in de pricewatch?

Leave only footprints, take only memories

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

bonzz.netninja

Niente baffi

idd, het is nou niet wat je zegt massive zware apps die je gaat uitvoeren al server zijnde. Ik zou dus voor een single cpu gaan ($$ en energie zuiniger)
dual mobo's kun je bij elk beetje hwboer krijgen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor servertoepassingen levert de Opteron meestal de beste performance, gevolgd door de Xeon en de Athlon MP. Tyan levert voor alle platformen een uitgebreid assortiment van moederborden. Leveranciers zijn te vinden in de pricewatch.

Verwijderd

Als ik mocht kiezen, ging ik voor een Dual PowerPC 970, maar ontopic:

Ik zou voor de Opteron gaan, de performance van die dingen ligt toch wel redelijk hoog, zeker wanneer je Linux x86-64 compiled of Windows 64-bit edition erop smeert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er hetvolgende op gaan draaien voor de webserver
onder RedHat Linux 9.0 in VM-Ware

MySQL Database
PHP
Apache

In Windows 2003 server wil ik een:
mail server
Domain controller
en nog wat kleinigheidjes.

Ook, omdat ik op een ict opleiding zit, wil ik nog een extra Windows 2003 server OS in vm-ware zetten omdat ik daarmee dan kan klooien zonder mijn eigen echte windows te beschadigen :)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13

ST10©DE

Dus.............

offtopic:
Dus zowel je webserver als je e-mailserver hoeven niet altijd online te zijn? Beter: Als je webserver online is, wil je niet dat je mail-server online is en andersom? Waarom niet als ik vragen mag?

Wat jij noemt heb hier zowel ander Linux (debian) als Windows (2000 Advanced server) draaien op een PPro200, de een met 128 Mb (linux) en de ander met 256Mb (windows) geheugen. (het zijn dus twee aparte machines, toevallig allebei met een PPro200) Dus elke nieuwe machine volstaat volgens mij wel voor jou.

p.s. Owkee, ik heb dan niet zoveel users, maar ik heb het idee dat de TS dat ook niet zal hebben

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Topicstarter
Nee zoveel users heb ik nou ook weer niet, zijn er 5 externe voor de domain controller en 2 intern. Daarnaast wil ik wel altijd mijn webserver en mijn mail server online hebben want wat maakt het uit, als die computer toch dag en nacht aan staat kan netzo goed mijn website dag en nacht online staan ;)
En ik wil ook op elk moment van de dag mijn mail kunnen checken dus mijn mail server staat ook dag en nacht aan.

Er komt waarscijnlijk nog een vpn tussen een vriend zn netwerk en mijn netwerk maar daar zijn we nog niet helemaal uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zwelgje schreef op 07 maart 2004 @ 17:43:
maakt geen ruk uit wat je neemt voor die simpele taken heb je niet eens een dual nodig...

'iets erbij maar je weet nog niet wat' :X

probeer eerst maar eens te verzinnen wat dat dan wel niet is wat je wilt gaan draaien, das namelijk wel even heel erg relevant (database? emailserver?)
* dion_b is het hiermee eens...

Het maakt geen zak uit met de apps die je nu noemt, dat zou met een 2e hands Celeron of Duron of zelfs C3 kunnen.

Verder zijn er over dit topic werkelijk 1001 reviews geschreven, lees die eens- let met name op de gebruikte OSsen en apps. En waar dual Opteron borden te scoren... www.tweakers.net/pricewatch

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.