Real Player 10 beter dan verwacht!

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
Ja mensen misschien denken jullie die gast is gek, maar ik heb gisteren real player 10 de free edition geinstalleerd.
Ik weet dat in real player 8, tijdens de installatie een complete afdeling aan spyware, links en dergelijke werd meegevoerd. Met dit in het vooruitzicht, heb ik eerst gezorgt dat voor de installatie mijn pc spyware clean was d.m.v. S&D.

Tijdens de installatie kun je kiezen tussen een custom en een advanced installatie. Je raad het al.. het verschil zit um in de links die op je desktop worden toegevoegd. Moet toegeven dat dit niet dezelfde aantal zijn in versie 8 of 9 en ook je favorieten worden met rust gelaten.
Na de installatie heb ik dus S&D weer gebruikt en ook hijack this om bijzonderheden op te sporen, echter kon ik niks terug vinden over real software. Dus zo op het eerste gezicht prima.

In het verleden heb ik ook vaak klachten gehoord over het message center. Gelukkig kan voor de meeste mensen dit message center ook worden uitgezet in de opties. Daarnaast kun je om privacy redenen ook cookies uitschakelen en gevens die benodigd zijn voor je datastreams ook uitzetten.

Het verschil in de premium versie en de free editie zit in kleine dingetjes. Zo is er voor de premium versie een toolbar view. Zelf denk ik niet dat ik daar ooit interesse in zal hebben. Met mijn logitech toetsenbord met multimedia keys kan ik zo van het ene nummer naar het andere omschakelen. De premium versie doet wel aan ripping van cd's op hogere kwaliteit in tegenstelling tot de free edition. Maar ook hier zie ik het probleem niet, er zijn zat freeware tooljes hiervoor. Voor het branden van cd's kan de premium versie wat leuke dingetjes als verwijderen van gaps en het crossfaden. En ook dit is voor de meeste geen probleem :Y) de meeste onder ons hebben een cd-brander met daarbij een versie van Nero. Die kan prima alle functies uitvoeren die de premium versie ook kan.

Maar wat is dan het voordeel van real player zou je je dan afvragen :?
Het is een alleskunner kwa afspelen van muziekformaten en dat in een aangename gui. Ik merkte zelfs dat met met K-lite basic codec pack ook al me divx'jes afspeelde. Daarnaast speelt real, windows media af, quicktime (niet de alternatieve versie, maar de plug-in van real zelf).
De media library vind ik ook prima en kan zich meten met die van apple iTunes zelf. Voor de shoutcast luisteraars is er ook goed nieuws, ook dit word afgespeelt.

Samengevat zie ik niet in waarom dit product niet is voor de moeite opnieuw kan worden getest/uitgeprobeerd. Natuurlijk worden niet alle functies ondersteund die wel in de premium versie zitten, dan krijg je een pop-up om deze gratis 14 dagen te gebruiken. Echter kun je deze wegklikken en weet je de volgende keer dat je dat niet kunt gebruiken. Het grote voordeel is het kunnen afspelen van alle formaten audio en video zonder enig gedonder. Mischien dat mediaplayer classic in de buurt komt, maar is nog verre van perfect voor het afspelen van real en quicktime bestanden.

Voor de nieuwsgierige is hier de link om het uit te proberen, realplayer free edition

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 07-03-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb hier het passende antwoord op...

Ik heb al mijn Cd's in RealAudio format geript, want dat klinkt best wel goed. Nu heb ik een MP3 speler gekocht, en kan ik het niet omzetten naar MP3, want dat zit niet in de free version! Ik heb heel lang gezocht naar *.raj-->mp3 encoders, maar neen...

Ik sta op het punt realplayer te kopen, goed gedaan mensen van de PR! :D

Gamo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Gamo schreef op 07 maart 2004 @ 21:45:
Ik heb hier het passende antwoord op...

Ik heb al mijn Cd's in RealAudio format geript, want dat klinkt best wel goed. Nu heb ik een MP3 speler gekocht, en kan ik het niet omzetten naar MP3, want dat zit niet in de free version! Ik heb heel lang gezocht naar *.raj-->mp3 encoders, maar neen...

Ik sta op het punt realplayer te kopen, goed gedaan mensen van de PR! :D

Gamo
Das inderdaad lullig, maar zoals ik al melde, kun je dus beter rippen met speciaal daarvoor bestemde freeware tooltjes. Daarnaast je vergeet iets heel belangrijk, althans als je er al niet gebruik van hebt gemaakt: de eerste 14 dagen van de premium speler zijn gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 11:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb hier ook RealPlayer (Real One) op mijn systeem draaien. Heb ik een licentie op. Draait goed :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Bedankt voor de tip en de beschrijving!
Ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Miki schreef op 07 maart 2004 @ 22:17:
[...]

Das inderdaad lullig, maar zoals ik al melde, kun je dus beter rippen met speciaal daarvoor bestemde freeware tooltjes. Daarnaast je vergeet iets heel belangrijk, althans als je er al niet gebruik van hebt gemaakt: de eerste 14 dagen van de premium speler zijn gratis!
Als je je bij die trail versie aanmeld dan moet je je creditcard nummer opgeven, en na 14 dagen wordt er 17,92dollar per maand van je rekening afgeschreven todat je je weer afmeld... nee, bedankt. Je zult net zien dat er 'interne problemen' zijn waardoor ik mij pas na een maand weer kan afmelden :p

Gamo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Gamo schreef op 08 maart 2004 @ 08:36:
[...]

Als je je bij die trail versie aanmeld dan moet je je creditcard nummer opgeven, en na 14 dagen wordt er 17,92dollar per maand van je rekening afgeschreven todat je je weer afmeld... nee, bedankt. Je zult net zien dat er 'interne problemen' zijn waardoor ik mij pas na een maand weer kan afmelden :p

Gamo
Ik hoefde geen gegevens in te vullen, want hij heeft mijn RealOne licentie overgenomen :P Voor mij verandert er dus niets :) Real 10 werkt lekker. Is ook wat stabieler dan RealOne heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

MST_Morpheus schreef op 08 maart 2004 @ 16:56:
[...]

Ik hoefde geen gegevens in te vullen, want hij heeft mijn RealOne licentie overgenomen :P Voor mij verandert er dus niets :) Real 10 werkt lekker. Is ook wat stabieler dan RealOne heb ik het idee.
Heej, dat is wel hip :) Eenmalig betalen dus. Leuk... als ik een licentie had :p :D

[ Voor 13% gewijzigd door Gamo op 08-03-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Is onze lieve RealOne(free)player ook wat sneller dan de voorgaande versie (acht)? Die is namelijk zeker bij t opstarten niet vooruit te branden op n PII 300MHz.

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 08-03-2004 22:02 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 18:32

Acheron

updatepack.nl

Dit installeer ik voorlopig niet. Ik heb genoeg ellende gehad met Real. Let ook op dat dit programma nog in de beta-fase zit en is helaas ook nog niet in het nederlands.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:08
Was wel aardig geweest als je in de startpost had vermeld dat het om een beta-versie gaat Miki..... ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 11:05
Inderdaad ja. Lees dit eens: http://slashdot.org/articles/04/03/08/008210.shtml

Er is ook een alternatief: Real Alternative ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Realplayer is zeer stabiel, en vooral gebruiksvriendelijk. Makkelijk te installeren en te verwijderen. Over de opstarttijd heb ik niets te zeggen (2.8Ghz).
En het speelt echt alles af... een media center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Real player was geweldig toen het internet begon door te breken rond 1997. Toen was er nog weinig spelers die veel formaten kon afspelen. Maar tegenwoordig heb je zoveel keuze dat REAL niet echt nodig meer is. Er zijn compacter progs die the job even goed kunnen doen. :)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 08 maart 2004 @ 19:44:
Is onze lieve RealOne(free)player ook wat sneller dan de voorgaande versie (8)? Die is namelijk zeker bij t opstarten niet vooruit te branden op n PII 300MHz.
Hij is behoorlijk sneller en stabieler dan RealOne (op mijn XP2000+), dus ik vermoed dat het ook voor jouw PC geldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

ow verdraait, d'r staat een smiley lol. Ik heb dus net RealOne gedownload (volgens mij 9), en die is een hele verbetering ten opzichte van Real Player 8(free). Opzich dus een pluspuntje, maar als hij nog sneller kan, graag :)

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 08-03-2004 22:16 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Chello200 schreef op 08 maart 2004 @ 20:08:
Er zijn compacter progs die the job even goed kunnen doen. :)
Maybe so, maar in deze tijd van HD's van tig GB en standaard minimaal 256+ MB RAM in elke PC maakt een paar mb meer of minder ook niet veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Chello200 schreef op 08 maart 2004 @ 20:08:
Real player was geweldig toen het internet begon door te breken rond 1997. Toen was er nog weinig spelers die veel formaten kon afspelen. Maar tegenwoordig heb je zoveel keuze dat REAL niet echt nodig meer is. Er zijn compacter progs die the job even goed kunnen doen. :)
Kijk en dit is dus niet waar, op mediaplayer clasic na is het niet mogelijk om real-codecs, qiucktime-codecs en diverse divX codecs in 1 programma af te spelen.

*Windows media player -> heeft geen support voor quicktime en real

*Itunes + quicktime -> heeft geen support voor real en windows meda codecs, laat staan divX gebeuren.

*Winamp -> geen support voor quicktime, real en "weet niet zeker" windows media codecs.

Ook gaat het inderdaad om versie 10 beta. Er is dus geen realplayer in je moerstaal. Gelukkig kun je wel je content specificeren voor nederlands, zodat dus de startpagina en verdere links naar media, nederlands zijn. Mijn excuses nogmaals.
Ik schrok wel een beetje van de vele reacties. Dit topic liep eerst niet zo hard namelijk :+ dus ik had mijn aandacht er niet opgevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een progamma die quicktime en real aankan. Daarvoor moet je real alternative en quicktime alternative downloaden. En daarna kun je ze openen in Media Player Classic.

Zie Speel *.RM ZONDER Realplayer/Realone geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Laatst online: 18:08
Bij mij komt er geen Realplayer meer op, ben tevreden met MPC/Real Alternative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.n
  • Niet online
Check ook dit draadje op Doom9. Een RealNetworks developer zelf aan het woord, waarin hij speciaal aand8 geeft aan hoe RP10 zo te installeren/ in te stellen dat ie zich 'netjes' gedraagt..
Tevens met directe link naar de laatste (zo ver ik weet) beta.

Meteen een vraag aan TS: hoe kom je aan die link die je in je startpost meldt? Het wijst naar een versie die anders is dan degene die je tegenkomt in het door mij genoemde topic op Doom9 (open de exe in winrar en zie 8 minuten tijdsverschil en een aantal MB verschil in grootte ook - Doom9's 'versie' is recenter tevens kleiner).
Ik raad mensen aan om de door mij genoemde versie te gebruiken, tenzij TS uit kan leggen wat die link van hem inhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Het kan zijn dat het de beta is met alle updates.

Ik heb die versie van de TS geinstalleerd en die was 2 mb groter dan de download link van Real zelf. Bij de TS versie hoefde ik niets te updaten, bij de Real versie viel er nog het 1 en ander te downloaden.

Anders zou ik het ook zo niet kunnen verzinnen eigenlijk.

Pagina: 1