Wireless clients krijgen geen IP

Pagina: 1
Acties:

• El-Calipo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10-2023
Hello

Ik ben sinds vrijdag in het bezig van een DI-624+ 54mbit wireless router (dlink) & een DWL-G520+ PCI card & DWL-G650+ PCMCIA card

toen ik het eerst alles in de pc's stak ging het netwerk goed, op alle pc's had ik netwerk, na een uurtje verdween eerst m'n laptop uit het netwerk en even later ook m'n oude desktop.

Dus alleen mijn game desktop die met een kabel rechtstreeks op de router is geconnect bleef ook geconnecteerd met het internet. Ik heb al router gereset naar factory settings, al op laptop systeemherstel gedaan en alles opnieuw gedaan, maar ik krijg geen IP meer, altijd 0.0.0.0 of iets in de 169.range alle 2 dus ongeldige ip's

manueel configureren gaat niet of ik doe het toch nie correct.

hij connect zo 1 seconde zegt 54mbit alles in orde en dan disconnect hij (direct nadat hij connect)

iemand enig idee? SSID & Channel enzo zijn gelijk en heb ook al geprobeerd de snelheid te veranderen, maar niks helpt :(

edit: typo's

[ Voor 4% gewijzigd door El-Calipo op 07-03-2004 17:58 ]

Verwijderd

hoi

het beste kun je weer helemaal naar het begin gaan en stap voor stap verder gaan met beveilligen en ssid

reset de router naar factory settings.
verwijder in de laptop en andere pc's indien gedaan de SSID waarna die moet zoeken dus dat die de eerste de beste verbinding connect

ik zal als ik jou was de router aansluiten op de plek waarmee je met de kabel kan connecten naar de router en met die computer de router instellen

als de draadloze verbinding tot stand is gebracht dan kun je verder gaan met encrypten en de SSID veranderen en toegestaande macadressen ik zou dit wel stap voor stap doen!!!

wat te doen alles herstellen naar standaard kijken of je verbinding krijgt
dan pas stapje voor stapje verder gaan met de beveiliging

koop dat het je lukt groetjes

• El-Calipo
al eens gereset naar factory settings en herbegonnen, als ik SSID aanpas vind hij automatisch het juiste channel dus die moet op de 1 of andere manier toch contact krijgen ofzo. als ik kijk bij de router stats

WIRELESS Receive 377 Packets, Transmit 0 Packets

waarschijnlijk slaat die 0 op het feit dat ik geen IP krijg ofzo (hoe ik mij dan afvraag hoe die packets ontvangt)

Verwijderd

dhcp server wel aan staan in de router?

• El-Calipo
ja ze :)

Receive Transmit
WAN 3329 Packets 2785 Packets
LAN 3085 Packets 4396 Packets
WIRELESS 903 Packets 0 Packets

router zelf verzend dus niks :(

[ Voor 102% gewijzigd door El-Calipo op 07-03-2004 21:11 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Met dezelfde hardware. eerst alleen een laptop draadloos naar de router.. geen probleem. daarna de desktop.. en toen begon de ellende.. verbinding viel steeds weg.. nieuwe drivers gedownload.. hielp niets. Uiteindelijk kreeg zowel de laptop als de desktop geen verbinding meer.. (en nu dus nog steeds niet)

iemand een oplossing?
Pagina: 1