Toon posts:

Automatisch IP vernieuwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de zoveel tijd vliegt m'n verbinding er uit (ongeveer om de week), en als ik dan bij winipcfg op vernieuwen klik heb ik weer verbinding. Ik neem aan dat ik dan een nieuw IP gekregen heb?

Hoe kan ik dit automatisch laten gebeuren? Ik gebruik win98 en heb Fast-xs als ISP.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Is dat je interne of externe IP? In het eerste geval kan je je lease gewoon op oneindig zetten!? Vertel eens wat meer over je hardware en netwerk setup?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:14:
Om de zoveel tijd vliegt m'n verbinding er uit (ongeveer om de week), en als ik dan bij winipcfg op vernieuwen klik heb ik weer verbinding. Ik neem aan dat ik dan een nieuw IP gekregen heb?

Hoe kan ik dit automatisch laten gebeuren? Ik gebruik win98 en heb Fast-xs als ISP.
Heb je misschien een firewall aanstaan die dhcp requests blokkeert ofzo? Vernieuwen van een adres gaat altijd automatisch nl.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over het externe IP.. Ik zit gewoon met een modem op de adsl, verder geen netwerk ofzo..

Of er een firewall draait weet ik nu ff niet, Het is niet m'n eigen PC namelijk.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40

Dutch_guy

WYSIWYG

Dat gedonder met ip-adres vernieuwen had ik ook een tijd geleden, bij een installatie met Zonnet ADSL bij iemand.

Ik heb het toen "opgelost", door bij het opstarten automatisch een batch file te laten starten met o.a. het commando: ipconfig /renew erin.

Dit werkt prima. :)

Pay peanuts get monkeys !

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 13:34

Kvn

Maar dat blijft natuurlijk een workaround die niet nodig moet zijn.

Heb je de helpdesk al gemaild?
Ik denk dat die je nl het beste kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt,

Ik zal het binnenkort proberen!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:57:
Het gaat over het externe IP.. Ik zit gewoon met een modem op de adsl, verder geen netwerk ofzo..

Of er een firewall draait weet ik nu ff niet, Het is niet m'n eigen PC namelijk.
En wat voor modem is dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een alcatel speed tuch usb modem!!
Pagina: 1