USB Geheugenstick

Pagina: 1
Acties:

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ben van plan om een 256 of 512 mb geheugenstick te kopen. Ik kan alleen niet kiezen. Op dit moment twijfel ik tussen de Kingston Datatraveler 2.0 of de Apacer Handy Steno HT202 .

Wat ik belangrijk vind:
- snelle toegangstijd
- mooi design
- klein
- aan sleutels te hangen (en dan niet met een bevestiging aan de dop, want dat raakt natuurlijk los)
- dockingstation is misschien ook wel handig

Wat is jullie ervaring met deze of andere merken geheugensticks?

Ook heb ik begrepen dat er in de ComputerTotaal! van jan. 2004 een test heeft gestaan van deze usbsticks. Zou iemand de resultaten hiervan kunnen posten?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mij lijkt de Apacer het beste voor jou. Vooral klein en makkelijk aan je sleutel bos te hangen.
De rest van de punten zou ik niet weten.

39

• Satanic_Surfer
Weet iemand of de "USB 2.0 Pen Drive" van Norrod wat is?

[ Voor 9% gewijzigd door Satanic_Surfer op 07-03-2004 18:01 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb zelf de apacer. Ik ben er uitermate tevreden over. Hij is snel en compact. Maar volgens mij, zijn er niet veel technische verschillen tussen de USB pendrives.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn meestal van een random merk, ik heb geen idee welke ze in voorraad hebben, als je heel graag wilt wil ik morgen wel ff naar de NoRRoD in Groningen gaan en even kijken hoe 'ie eruit zien, ik heb geen digicam. Mail me in dat geval.

Het mooie van USB-sticks is dat ze praktisch onverwoestbaar zijn. Ik zat van 't weekend in de kroeg, gesprek over die dingen. Ik had er toevallig eentje bij me, pak 'm, gooi 'm keihard tegen de muur, ding valt nog een verdieping naar beneden. Alle andere gasten zo van 'Hè? Wat doet die nou?'. Maar hij doet 't nog steeds. :*)

• Satanic_Surfer
Skaah schreef op 07 maart 2004 @ 19:22:
[...]

Zijn meestal van een random merk, ik heb geen idee welke ze in voorraad hebben, als je heel graag wilt wil ik morgen wel ff naar de NoRRoD in Groningen gaan en even kijken hoe 'ie eruit zien, ik heb geen digicam. Mail me in dat geval.
Heel aardig aangeboden, maar zo belangrijk is het nou ook weer niet.:)
Bovendien woon ik zelf ook in Groningen :*)
Het mooie van USB-sticks is dat ze praktisch onverwoestbaar zijn. Ik zat van 't weekend in de kroeg, gesprek over die dingen. Ik had er toevallig eentje bij me, pak 'm, gooi 'm keihard tegen de muur, ding valt nog een verdieping naar beneden. Alle andere gasten zo van 'Hè? Wat doet die nou?'. Maar hij doet 't nog steeds. :*)
Wat voor een heb jij dan?
En drink er nog een zou ik zeggen >:)

Verder zag ik dat de "Apacer Handy Steno HT202, 256 MB" bij de Vobis maar €69,- kost en aangezien ze ook een vestiging in Groningen hebben, ga ik er daar morgen maar een halen.

Jammer alleen dat niemand kan zeggen welke memorystick best getest was in de ComputerTotaal en dat er zo weinig bekend is over de toegangstijd; lijkt me nou juist belangrijk bij geheugensticks.

Verwijderd

Heb sinds vorige week ook USB-key gekocht bij de Norrod (ook in Groningen btw. :P) Ideaal is inderdaad de robuustheid van het hoesje. Hij is inderdaad echt stuiterveilig. Bovendien heb ik 'm ook aan mn sleutelbos hangen, zelf even een klein kettingtje eraan gepriegeld en een klein sleutelringtje aan mn sleutelbos. Zit nu op Uni, heb thuis wel een prijslijst liggen waar opstaat welke groottes ze hebben. iig 128 & 256. ik heb de 128, voor E 41,50. Voor zover ik weet de ideaalste prijs/kwaliteit verhouding. Goedkoper heb ik ze nergens anders kunnen vinden.

Wil als ik thuis ben wel even een kliekje maken mocht daar interesse voor zijn.

Oh, over de toegangstijd, weet geen precieze specs, maar hij is via usb 2.0 wel _echt_ snel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 13:43 ]

• Satanic_Surfer
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 13:41:
Heb sinds vorige week ook USB-key gekocht bij de Norrod (ook in Groningen btw. :P)

Wil als ik thuis ben wel even een kliekje maken mocht daar interesse voor zijn.
Nou....als je wilt :*)
Watvoor merk is het trouwens?
Pagina: 1