Voor de gek gehouden door wanadoo medewerker?!!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 23:24
Zo rond begin februari belde iemand van wanadoo mij op of ik lid wou worden van wanadoo light. Dit leek mij een goede keus aangezien ik de 50 euro voor chello classic te duur vond en de snelheid voor mij niet sow hoog hoefde.

Daarom sprak ik dus af met die kerel dat ik het abbonement pas vanaf 1 april zou willen laten ingaan, omdat dat de eerste datum was, waarop het chello abbow kon worden afgesloten.

Echter is nu dus sow dat mijn aansluiting van kpn en wanadoo al op 25 februari werd gerealiseerd. Ik betaal dus al voor mijn abbow aan kpn sinds die datum. Ik betaal dus een maand voor niks eigenlijk.

Ik dus bellen met wanadoo die aangeeft dat het niet mogelijk is om een abbow op 1 bepaald moment te laten starten. Belachelijk want die kerel die mij die abbow aansleepte beweerde dus van wel.

Het gaat mij niet eens om het geld, maar gewoon dat die kerel mij niet eerlijk heeft geinformeerd. Want had ik dit geweten, dan had ik me pas begin maart aangemeld voor wanadoo!! :((

Mijn vraag is dus eigenlijk, klopt het dat je een adsl abbow niet vanaf een bepaalde datum kan laten starten!!? En is wanadoo eigenlijk niet verantwoordelijk voor de mederwerkder die mij verkeerd heeft ingelicht!!!??

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45
Sperminator schreef op 07 maart 2004 @ 16:40:
Zo rond begin februari belde iemand van wanadoo mij op of ik lid wou worden van wanadoo light. Dit leek mij een goede keus aangezien ik de 50 euro voor chello classic te duur vond en de snelheid voor mij niet sow hoog hoefde.

Daarom sprak ik dus af met die kerel dat ik het abbonement pas vanaf 1 april zou willen laten ingaan, omdat dat de eerste datum was, waarop het chello abbow kon worden afgesloten.

Echter is nu dus sow dat mijn aansluiting van kpn en wanadoo al op 25 februari werd gerealiseerd. Ik betaal dus al voor mijn abbow aan kpn sinds die datum. Ik betaal dus een maand voor niks eigenlijk.

Ik dus bellen met wanadoo die aangeeft dat het niet mogelijk is om een abbow op 1 bepaald moment te laten starten. Belachelijk want die kerel die mij die abbow aansleepte beweerde dus van wel.

Het gaat mij niet eens om het geld, maar gewoon dat die kerel mij niet eerlijk heeft geinformeerd. Want had ik dit geweten, dan had ik me pas begin maart aangemeld voor wanadoo!! :((

Mijn vraag is dus eigenlijk, klopt het dat je een adsl abbow niet vanaf een bepaalde datum kan laten starten!!? En is wanadoo eigenlijk niet verantwoordelijk voor de mederwerkder die mij verkeerd heeft ingelicht!!!??
Heb je de algemene voorwaarden netjes gelezen? Die zijn er niet voor niets...

omniscale.nl

• Sperminator
Vincent Bovelander schreef op 07 maart 2004 @ 16:42:
[...]

Heb je de algemene voorwaarden netjes gelezen? Die zijn er niet voor niets...
Hoesow? wat zou ik daarin moeten lezen dan.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
En nog een vraagje Sperminator, waarom doe je zoiets niet via papier? Zodat je alles zwart op wit heb? Dit soort dingen moet je je niet via de telefoon laten aanpraten.

Misschien kan je nog wel melden aan Wanadoo dat je geen toestemming gegeven hebt om een abo af te sluiten.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 21:28
Wannadoo is wel verantwoordelijk voor zijn medewerkers als de klant reden had om deze te geloven.

dus, zolang als de medewerker dingen beloofd/afspreekt/zegt welke naar alle redelijkheid realistisch en waar zouden kunnen zijn, dan is wannadoo verantwoordelijk..

Duidelijker: zegt hij iets dat klinkt alsof het echt is, en is het iets wat normaal is zoals het in dit geval is, dan mag de klant erop vertrouwen dat het waar is.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Sperminator schreef op 07 maart 2004 @ 16:44:
[...]
Er dingen zoals wat je nu krijgt enzo?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
waarschijnlijk heb je gewoon een telemarketing-iemand aan de lijn gehad.

tip voor de volgende keer: schrijf ALTIJD de naam op van mensen die je dingen beloven aan de telefoon! laat het zo mogelijk schriftelijk bevestigen.

Verwijderd

Je bent er wel een beetje laat mee. Je had binnen 7 dagen nog kunnen annuleren.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Frieda schreef op 07 maart 2004 @ 17:08:
waarschijnlijk heb je gewoon een telemarketing-iemand aan de lijn gehad.

tip voor de volgende keer: schrijf ALTIJD de naam op van mensen die je dingen beloven aan de telefoon! laat het zo mogelijk schriftelijk bevestigen.
Dat, en het feit dat Wanadoo vermoedelijk ook de volgende clausule in haar AV heeft staan:
'Wanadoo en/of haar partners kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor uitspraken door de Klantenservice."
Of in ieder geval iets in die trant.

Overigens, heeft die telemarketer je er ook op gewezen dat het gesprek opgenomen werd?
Zo nee, dan is er dus geen overeenkomst, en zou je het alsnog kunnen opzeggen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05

Floor-is

5.2

Niet elk woord dat op een "o" eindigt hoeft een "w" er achter te krijgen hoor :P

Wanadoo heeft je een abbo aangesmeerd voor een jaar, op zich leuk dat je lid bij ze bent geworden, zeker omdat je bij Chello vond dat je te veel betaalde. Jammer alleen dat je de algemene voorwaarden niet hebt doorgenomen, dat je niet meer weet met wie je hebt gepraat (wie heeft je dat abbo aangesmeerd en die belofte gemaakt?) en natuurlijk ook best jammer dat je nu geld aan een bedrijf uitgeeft dat eigenlijk helemaal niet zo'n tof product neerzet als het aankomt op de helpdesk/abuse-afdeling/algemeen beleid. Maar ach dat is dan weer jouw keuze >:)

Bericht hierboven

Verwijderd

1 je had beter bij chello en goedkoper abbo kunnen nemen, als het om geld gaat hebben zij als enigste een blijvende prijs van €15 per maand.

2 Sue the basterts! Ze hebben tegen je gelogen om je een abo aan te smeren. Algemene voorwaarde of niet dat mogen ze niet doen.
Je hoeft ze niet echt aan te klagen maar je zou wel een klacht bij de consumentenbond enzo kunnen plaatsen. Zij weten wat ze hier tegen kunnen doen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

r0b schreef op 07 maart 2004 @ 20:15:
[...]

Dat, en het feit dat Wanadoo vermoedelijk ook de volgende clausule in haar AV heeft staan:
'Wanadoo en/of haar partners kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor uitspraken door de Klantenservice."
Of in ieder geval iets in die trant.

Overigens, heeft die telemarketer je er ook op gewezen dat het gesprek opgenomen werd?
Dat doe clausule in haar AV staat is leuk, maar van nul en generlei waarde.

Dat 2de zou je mee kunnen dreigen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• r0b

r0b

Van generlei waarde?
Als het gesprek opgenomen is, en TS ging daar mee akkoord, dan is er een overeenkomst.

Ik heb het stukje uit de AV ook nog even opgezocht:
Artikel 10 Wanadoo helpdesk

(10.1)
De Klant heeft toegang tot de Wanadoo helpdesk voor ondersteunende service betreffende de Wanadoo Diensten en/of Aanvullende Diensten. De Klant verkrijgt slechts toegang tot de Wanadoo helpdesk via een speciaal tarief telefoonnummer of per e-mail.

(10.2)
De Klant kan geen rechten ontlenen aan door medewerkers van de Wanadoo helpdesk verstrekte informatie. Handelingen die de Klant verricht op grond van door medewerkers van de Wanadoo helpdesk verstrekte informatie komen voor rekening en risico van de Klant.

(10.3)
Een beroep van de Klant op de medewerkers van de Wanadoo helpdesk voor ondersteunende service wordt aangemerkt als instemming van de Klant met inzage in diens Gegevensbestanden en Verkeersgegevens door medewerkers van de Wanadoo helpdesk voor zover een en ander nodig is voor de ondersteuning van en dienstverlening aan de Klant.

(10.4)
De informatie die wordt verschaft door middel van de door Wanadoo verzorgde informatiediensten wordt met de nodige zorg samengesteld. Wanadoo kan echter niet instaan voor de juistheid daarvan en is niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de onjuistheid of onvolledigheid van die informatie.
Dan kan/zal Wanadoo zich daar natuurlijk op beroepen.

Maargoed, ik ben geen rechten-expert. :)

Verwijderd

r0b schreef op 08 maart 2004 @ 17:08:
Van generlei waarde?
Als het gesprek opgenomen is, en TS ging daar mee akkoord, dan is er een overeenkomst.

Ik heb het stukje uit de AV ook nog even opgezocht:

[...]

Dan kan/zal Wanadoo zich daar natuurlijk op beroepen.

Maargoed, ik ben geen rechten-expert. :)
Daar kunnen ze zich niet op beroepen. Wanadoo heeft aan werving gedaan, ze hebben mensen gebeld om te proberen hun product te slijten. Ze hebben de TS ook gewoon gebeld. TS is er op ingegaan en is een overeenkomst aangegaan met Wanadoo. Dit kan ook mondeling en het gesprek hoeft niet opgenomen te worden. Dit heeft niets met de helpdesk te maken en ook niets met kanalen voor informatievoorziening.

TS staat dus hoe dan ook in zijn recht. Nu het probleem: hoe ga je je recht afdwingen. Dat is dus lastig, aangezien TS alleen maar weet dat "iemand" van Wanadoo hem "ooit" gebeld heeft en hem bepaalde dingen heeft beloofd.

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 17:17:
[...]

Daar kunnen ze zich niet op beroepen. Wanadoo heeft aan werving gedaan, ze hebben mensen gebeld om te proberen hun product te slijten. Ze hebben de TS ook gewoon gebeld. TS is er op ingegaan en is een overeenkomst aangegaan met Wanadoo. Dit kan ook mondeling en het gesprek hoeft niet opgenomen te worden. Dit heeft niets met de helpdesk te maken en ook niets met kanalen voor informatievoorziening.

TS staat dus hoe dan ook in zijn recht. Nu het probleem: hoe ga je je recht afdwingen. Dat is dus lastig, aangezien TS alleen maar weet dat "iemand" van Wanadoo hem "ooit" gebeld heeft en hem bepaalde dingen heeft beloofd.
Waar heb je dat vandaan dat zo'n gesprek niet opgenomen hoeft te worden?
Dan ga ik nu namelijk gelijk even een random aantal personen inschrijven voor een paar ADSL pakketjes bij mijn werkgever. :X

Dit heeft weldegelijk met de helpdesk (eigenlijk: klantenservice) te maken, aangezien een telemarketingbureau uit naam van Wanadoo werkt.

Maargoed, we wachten op antwoord van TS. :)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

Sorcerer8472

Mens sana?

r0b schreef op 08 maart 2004 @ 17:38:
[...]

Dan ga ik nu namelijk gelijk even een random aantal personen inschrijven voor een paar ADSL pakketjes bij mijn werkgever. :X

Dit heeft weldegelijk met de helpdesk (eigenlijk: klantenservice) te maken, aangezien een telemarketingbureau uit naam van Wanadoo werkt.

Gesprekken die worden opgenomen zonder medeweten van één van de partijen, kunnen nooit bewijsmateriaal in een rechtszaak zijn.
Ja, je kunt inschrijven en zeggen dat die random mensen zich hebben aangemeld, maar dit kun je niet bewijzen, en daar ligt dan ook meteen het probleem. In de praktijk trekt Wanadoo dan altijd aan het kortste eind totdat de klant iets heeft getekend of mondeling heeft ingestemd akkoord te gaan met de voorwaarden (die dan wel eerst naar hem/haar moeten zijn opgestuurd c.q. op andere wijze kenbaar moeten zijn gemaakt). Zonder contract/akkoord is er nou eenmaal niets. Als je dan wel de monteur binnenlaat (weet niet hoe het is gegaan) dan is dat wel gewoon stom, omdat je daarmee aangeeft het er wel mee eens te zijn. Anders sta je in je recht als je dat geld wilt storneren (wat je niet doet dus :P en wat je ook niet wilt, want dan krijg je geheid grote problemen en word je van kast naar muur etc. gestuurd)

En dit heeft niks te maken met helpdesk of whatever, en als de klant geen akkoord heeft gegeven voor de algemene voorwaarden, dan heeft het ook niks met de voorwaarden te maken. Sowieso is dit gedeelte van de AVW niet volledig rechtsgeldig:
Handelingen die de Klant verricht op grond van door medewerkers van de Wanadoo helpdesk verstrekte informatie komen voor rekening en risico van de Klant.
Als duidelijk is dat de helpdesk zwaar onkundig is/aankloot/echt verkeerde dingen doorgeeft, dan is Wanadoo wel degelijk aansprakelijk. Je kunt niet zomaar alle aansprakelijkheid van de hand doen.

10.4 gaat over portal www.wanadoo.nl gok ik trouwens :).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Er is ook nog een wet over het niet mogen liegen bij een overeenkomst, dan kun je hem als het goed is nietig laten verklaren en geld terugvorderen.
Maar dan is natuurlijk wel je internet erg rap weg, want in dat soort situaties kunnen providers altijd iemand snel afsluiten. Hebben ze in andere situaties wel eens moeite mee.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De TS heeft een afspraak gemaakt met een persoon, een zogenaamde overeenkomst. Deze persoon van de helpdesk had de TS moeten wijzen op de algemene voorwaarden van Wanadoo tijdens het telefoongesprek. Is dit niet in het gesprek gedaan dan heeft de TS recht op de wettelijke bepalingen. De AV van Wanadoo zijn dus in dit geval niet van toepassing. Wanadoo heeft zich in dat geval dus te houden aan de afspraken die er gemaakt zijn.

Mocht Wanadoo niet meer weten met wie je gesproken hebt, of niet meer uitwijken van z'n standpunt, kun je misschien nog zeggen dat je helemaal niks afgesproken hebt.. Een malafide bedrijf is het! Ik zou die handel afsluiten en naar een qualiteits provider gaan. Ik zit al tijden in de klinche met die gasten...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

dat stukje over ''blablabla niet aansprakelijk blablabla geen rechten blablabla telefonische ondersteuning '' gaat over schade aan de pc, niet aan je bankrekenig : stel zon medewerker zegt : doe nu de netwerkkabel in uw pc, en klant krijgt het voor elkaar dat kabeltje in zijn isdn modem te proppen (believe it or not)en zo zijn modem sloopt, dan kan de klant tenmiste niet zeggen : ja maar hij zei dat dat moest

[ Voor 5% gewijzigd door HeepH op 10-03-2004 18:09 ]

http://specs.tweak.to/16495

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

HeefStan schreef op 10 maart 2004 @ 18:07:
dat stukje over ''blablabla niet aansprakelijk blablabla geen rechten blablabla telefonische ondersteuning '' gaat over schade aan de pc, niet aan je bankrekenig : stel zon medewerker zegt : doe nu de netwerkkabel in uw pc, en klant krijgt het voor elkaar dat kabeltje in zijn isdn modem te proppen (believe it or not)en zo zijn modem sloopt, dan kan de klant tenmiste niet zeggen : ja maar hij zei dat dat moest
Tsja, maar ondertussen word het ook anders geïnterpreteerd! Een Wanadoo medewerker heeft mij belooft dat een opzegging goed zou verlopen, ik vanaf die datum niet meer hoefde te betalen en absoluut geen rekeningen meer kreeg... 3 dagen vooraf gaant van de afsluiting viel dat plannetje helemaal in duigen, want het stond allemaal in de AV... Ik word het helemaal zat van dat corrupte bedrijf! Ik vind ook niet dat je zoiets kan stellen, dat je niet van uitspraken van wanadoo medewerkers uit mag gaan. Hoe moet je anders kunnen communiceren? Hoe moet je anders voorgelicht worden? Helpdeskmedewerkers (callcenter mensen of wat dan ook) moeten het verlengstuk zijn van de onderneming en hun klanten goed en voldoende voorlichten.. Dit gebeurt helaas niet bij Wanadoo, vandaar dat ik vind dat ze corrupt zijn...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 17:50

HeepH

Dope Rapper

interpratie is iets anders als de rechtelijke macht die je hebt en mag ontlenen, als zij het zus en zo willen interpreteren, dan mogen ze dat, maar in de rechtzaak zullen ze het dan niet winnen...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

r0b schreef op 08 maart 2004 @ 17:38:
[...]

Quote van de TS:
Zo rond begin februari belde iemand van wanadoo mij op of ik lid wou worden van wanadoo light.
Dat is geen helpdesk of klantenservice. Dat is colportage, je zou dit dus eerder onder afdeling "verkoop" moeten scharen.

Ik zeg dus ook niet, dat die gesprekken wel of niet opgenomen zijn. Maar Wanadoo kan zich dus niet beroepen op de stukjes die jij vetgedrukt neerzet. Als het gesprek opgenomen is (waaruit dus blijkt dat TS accoord gaat op voorwaarde dat er pas een abonnement is vanaf de 1e van de maand), dan is dat alleen maar mooi voor de TS.

Oja, valse aanmeldingen worden door ADSL-providers ondervangen door de aanvraag schriftelijk te bevestigen en in de tijd die de consument heeft om ervanaf te zien (7 dagen dacht ik) geen kosten te maken voor de aansluiting. Als jij mensen valselijk aanmeld, wordt je baas er dus niet veel beter van.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 18:59 ]

Verwijderd

r0b schreef op 07 maart 2004 @ 20:15:
de TS zegt nergens iets over opnemen. eXor begint er ineens over met deze post en daar borduurt iedereen verder op voort. mag ik vragen waarom eXor hierover begint want dat is me onduidelijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:07:
[...]

de TS zegt nergens iets over opnemen. eXor begint er ineens over met deze post en daar borduurt iedereen verder op voort. mag ik vragen waarom eXor hierover begint want dat is me onduidelijk?
Volgens mij denkt eXor, dat een mondelinge overeenkomst altijd opgenomen moet worden. Wat dus niet zo is, al zou het in dit geval niet eens zo slecht uitpakken voor de TS.

• r0b

r0b

Ik ben er vanuit gegaan dat TS niet meer verder wou met Wanadoo, dus daar heb ik mijn antwoord op gericht. :)
Verder ben ik inderdaad in de veronderstelling dat een overeenkomst via de telefoon opgenoment dient te worden. (of later een brief ter ondertekening, maar dat laat ik even buiten beschouwing.)
Dat dit niet wettelijk geregeld is (wat ik hier uit begrijp) verbaast mij eigenlijk wel.

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 10-03-2004 19:48 ]

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:13:
Er is ook nog een wet over het niet mogen liegen bij een overeenkomst, dan kun je hem als het goed is nietig laten verklaren en geld terugvorderen.
Misleiding of bedrog heet dat.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:11:
[...]

Volgens mij denkt eXor, dat een mondelinge overeenkomst altijd opgenomen moet worden. Wat dus niet zo is, al zou het in dit geval niet eens zo slecht uitpakken voor de TS.
Opgenomen zooi mag niet in een rechtszaak worden gebruikt als de opname buiten het medeweten van één van de partijen is, of als één van de betrokken partijen het niet met het gebruik eens is.
Da's waar, daarom staat het er :) Feit is alleen wel dat als die medewerker tegen een n00bgebruiker zegt "sleep al uw mappen een voor een naar de prullenbak, klik er nu rechts op en ledig hem", dat wanadoo zich dan niet met avw kan indekken :P

Maargoed, die AVW zijn heel belangrijk - als je die niet ter inzage hebt gekregen en toch toegang tot het Wanadoo-netwerk, dan hoef je je ook niet aan hun voorwaarden te houden en hoef je slechts te betalen, heel technisch gezien :P
Er werd een afspraak gemaakt waarin werd gezegd dat de aansluiting per 1 april geactiveerd en betaald zou worden - lijkt me duidelijk dat dat het belangrijkst is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Sperminator
Ik heb nog een keer gebeld met de wanadoo helpdek. Die kerel die mij toen hielp is dat toen na gaan vragen bij zijn chef, en kwam na een lang poos weer terrug aan de telefoon met de mededeling dat ze het vervelend voor mij vonden maar er toch verder niets aan konden doen. :(

Hij zou er een notitie van maken en daarmee was de zaak voor hun afgedaan. Ze zeiden dat ik het pakketje met de modem dan maar niet had moeten aannemen.
Eigenlijk dus mijn eigen schuld. :s

Ach ja ik heb besloten om het er maar bij te laten, 35 eurow in de sloot maar jah ik heb wel meer geld in mijn leven vern**kt.

Maar toch erg slechte service, maar ik heb in ieder geval wel geleerd om nooit meer iets via de tel te bestellen of te abboneren.

Afgelopen week ben ik nog gebeld door 1 of ander Duitse NKL loterij en 1 of ander bedrijf dat mij gratis boxershorts wou sturen 8)7
Misschien moet ik mijn tel lijn maar afsluiten. :)

Verwijderd

Is wel opvallend dat je door dat soort mensen gebeld wordt ja.

Met dat wanadoo ken je nog iets leuks uithalen.
Niet meer betalen, lekker blijven internetten en als ze je een keer afsluiten iemand anders nemen.

Laat hun maar proberen geld te krijgen, gewoon die lui negeren. Komen ze wel met incasso enzo aan, gewoon lekker negeren. Gaat vanzelf weg.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 13:04:
Is wel opvallend dat je door dat soort mensen gebeld wordt ja.

Met dat wanadoo ken je nog iets leuks uithalen.
Niet meer betalen, lekker blijven internetten en als ze je een keer afsluiten iemand anders nemen.

Laat hun maar proberen geld te krijgen, gewoon die lui negeren. Komen ze wel met incasso enzo aan, gewoon lekker negeren. Gaat vanzelf weg.
Dat is dus erg onverstandig want dan heb je binnen de kortste keren een incassobedrijf voor de deur staan. En die interesseert het niks, je moet eerst betalen voordat je een klacht (oid) kunt indienen

hmmz

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:16

Reptile209

- gers -

Ch!pY-J schreef op 10 maart 2004 @ 18:32:
[...]
Ik word het helemaal zat van dat corrupte bedrijf! Ik vind ook niet dat je zoiets kan stellen, dat je niet van uitspraken van wanadoo medewerkers uit mag gaan. Hoe moet je anders kunnen communiceren? Hoe moet je anders voorgelicht worden? Helpdeskmedewerkers (callcenter mensen of wat dan ook) moeten het verlengstuk zijn van de onderneming en hun klanten goed en voldoende voorlichten.. Dit gebeurt helaas niet bij Wanadoo, vandaar dat ik vind dat ze corrupt zijn...
Planet doet hetzelfde (qua AV). Als jij met rechtsgeldige zekerheid wil communiceren, dan moet je dat niet telefonisch maar schriftelijk doen. Dergelijke zaken hebben wel bewijzende waarde en zijn meteen "zwart op wit" vastgelegd.
Helpdeskmedewerkers kunnen je wel - naar beste vermogen - helpen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Maar door die snelheid kan men dus minder kwaliteitsgaranties geven en geen beloften doen aan de telefoon.

Ik ben benieuwd wat de letterlijke teksten van de betreffende helpdeskers zijn geweest: 10 tegen 1 horen mensen wat ze willen horen, en niet wat er gezegd wordt. Dus "Ik ga mijn best voor u doen" is heel wat anders dan "Dat is afgesproken, geregeld en voor elkaar". :)

Moraal: als het van zulk groot belang is dat dingen goed lopen (of dat het een en ander duidelijk over komt), mag je in de pen klimmen. Als het wat meer haast heeft, is de combo van bellen + gezond verstand een aardige oplossing.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Dat is dus erg onverstandig want dan heb je binnen de kortste keren een incassobedrijf voor de deur staan. En die interesseert het niks, je moet eerst betalen voordat je een klacht (oid) kunt indienen
Als jij gelijk bij de eerste brief van een incassobureau terug schrijft over je probleem, mogen hun het verder uit gaan zoeken, vooral vaag doen en veel over juridische zaken lullen dan hebben ze al snel zoiets van laat maar.

-=edit=-
Kijk maar naar belastingdienst, 2 jaar niet betalen en je hoeft niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:33 ]

Verwijderd

Sperminator schreef op 07 maart 2004 @ 16:44:
[...]

Daarom had je het nou moeten lezen ;)
Tasma schreef op 07 maart 2004 @ 16:46:
Wannadoo is wel verantwoordelijk voor zijn medewerkers als de klant reden had om deze te geloven.

dus, zolang als de medewerker dingen beloofd/afspreekt/zegt welke naar alle redelijkheid realistisch en waar zouden kunnen zijn, dan is wannadoo verantwoordelijk..

Duidelijker: zegt hij iets dat klinkt alsof het echt is, en is het iets wat normaal is zoals het in dit geval is, dan mag de klant erop vertrouwen dat het waar is.
Moreel : prima
Praktijk : hoe wil je het bewijzen dan ?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:07:
[...]

overigens is dat niet de issue, want je krijgt papieren thuis die je moet tekenen... want anders gaan ze ECHT niets opstarten hoor.... En als daar geen ingangsdatum staat, dan heb je geen poot om op te staan.

Kortgezegd, deze topic was niet gestart als de TS enige pot had om op te staan...
Sperminator schreef op 11 maart 2004 @ 01:25:
Maar toch erg slechte service, maar ik heb in ieder geval wel geleerd om nooit meer iets via de tel te bestellen of te abboneren.

Afgelopen week ben ik nog gebeld door 1 of ander Duitse NKL loterij en 1 of ander bedrijf dat mij gratis boxershorts wou sturen 8)7
Misschien moet ik mijn tel lijn maar afsluiten. :)
Je moet direct weer ophangen en zeggen dat je nooit meer gebeld meer wilt worden.
En die gratis boxershorts is al op TV geweest een tijdje geleden... die gaan je aanmanen en een deurwaarder op je daksturen...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:57 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:47:
[...]

overigens is dat niet de issue, want je krijgt papieren thuis die je moet tekenen... want anders gaan ze ECHT niets opstarten hoor.... En als daar geen ingangsdatum staat, dan heb je geen poot om op te staan.
Niet helemaal waar.
Ik heb via internet Wanadoo Cable aangevraagd, de 1e keer dat ik tekende was bij ontvangst van de doos met modem :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op 12 maart 2004 @ 15:06:
[...]

Niet helemaal waar.
Ik heb via internet Wanadoo Cable aangevraagd, de 1e keer dat ik tekende was bij ontvangst van de doos met modem :)
lijkt me raar, want als jij daar geen bevestiging van ontvangt, dan moet je je adres e.d. ff snel opgeven... dan kan ik vast nog wel een paar leuke verrassingen voor je verzinnen...

Verwijderd

ja maar er moet toch wel een datum opstaan wanneer de aansluitling geldig wordt? wolvie bedoelt denk ik dat er ergens een brief moet liggen (eventueel die brief met login+wachtwoord) wanneer de aansluiting begint.....

ik denk niet dat die medewerker willens en wetens tegen je loog maar dat hij zich vergisde en nu hopen ze natuurlijk dat je het erbij laat zitten want voor hun is het teveel administratieve rompslomp om je abbo 1 of 2 maanden op te schuiven.

kort gezegd: je bent veel te laat met in aktie komen tegen deze misverstand. je kan blijven bellen tot ze schijtziek van je worden en wat dan ook voor je zullen doen. (maar hoeveel geld ben je dan aan dat gebel kwijt?)

toch heeft dit wel nut, want hieruit leer ik toch wel dat je altijd wel moet controleren....

overigens was het niet bij zo een beetje elk abbo van wanadoo zo dat de 1e 2 maanden gratis zijn of zo? en dat je na 2 maanden weer probleemloos weg kan?

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:32:
[...]

Als jij gelijk bij de eerste brief van een incassobureau terug schrijft over je probleem, mogen hun het verder uit gaan zoeken, vooral vaag doen en veel over juridische zaken lullen dan hebben ze al snel zoiets van laat maar.

-=edit=-
Kijk maar naar belastingdienst, 2 jaar niet betalen en je hoeft niet meer.
Dat is dus dikke flauwekul.
Wanadoo stuurt het incassobureau op jou af, jij kunt verder niet 'onderhandelen' met het incassobureau, want dat moet je namelijk met wanadoo doen.
Als je het incassobureau niet betaalt komt er de gang naar de rechter en dan krijg je zelfs een aantekening en kun je nergens meer een lening krijgen, misschien zelfs geen hypotheek maar dat weet ik niet zeker.

Met een incassobureau moet je gewoon erg oppassen, maar volgens mij gaan we erg offtopic :)

hmmz

Pagina: 1