Specs van mijn bak Hier!
[Toevoeging]
Zoals BioBlade hieronder zegt is de radiator idd verkeerd om geplaatst. Het beste kunnen de aansluitingen aan de bovenkant zitten ivbm bovenstaande.
[ Voor 14% gewijzigd door Yagermeister op 07-03-2004 16:59 ]
-Te huur
maar @ yagermeister de 2 buitenste van het blokje zijn toch de invoer en de middelste de uitvoer.
Specs van mijn bak Hier!
je resevoir is ervoor om de lucht uit je systeem te halen (en om bij te vullen)
dit werkt alleen als je res. op het hoogste punt in je waterkoeling zit....
edit:
goede volgorde van stroming moet je ook aanhouden..
pomp > waterblokje > radiator > resevoir > pomp > enz
nu pomp je je resevoir vol (ja het water komt uit de bovenkant van je pompje), en komt er een luchtbubbel in je waterblokje en je rad ...
[ Voor 45% gewijzigd door RocketKoen op 07-03-2004 17:41 ]
goede volgorde van stroming = kortsteRocketKoen schreef op 07 maart 2004 @ 17:38:
eigenlijk zijn beide opstellingen slecht.....
je resevoir is ervoor om de lucht uit je systeem te halen (en om bij te vullen)
dit werkt alleen als je res. op het hoogste punt in je waterkoeling zit....
edit:
goede volgorde van stroming moet je ook aanhouden..
pomp > waterblokje > radiator > resevoir > pomp > enz
nu pomp je je resevoir vol (ja het water komt uit de bovenkant van je pompje), en komt er een luchtbubbel in je waterblokje en je rad ...
net of het uitmaakt of je eerst de rad of eerst de pomp doet. Het water warmt daar nog geen 1c op.
Ik heb een eheim 1048 en verwacht dat ik een doorstroming van 200l/uur heb effectief. Er zit 400ml water in mn systeem.
Het water komt dus 500 keer per uur langs. Dat is dan ongeveer 8 keer per minuut --> het duurt 7,2 sec om het water 1 keer rond te pompen.
elke seconde wordt er 200j in je water gegooit. Het kost 4180j om het water 1C op te warmen.
200*7.2=1440j
Dus 0.3C opwarming hoogstens in je blok.
maar hoe ik me blokje hebt aangesloten klopt wel toch? buitenste invoer middelste uitvoer
Specs van mijn bak Hier!
Beter is vanaf de pomp naar de cpu lijk mij dan
of je blokjes of je rad eerst komt scheelt niks, maar je moet je res. direct VOOR de pomp plaatsen, anders werkt ie niet...
btw, de naam van het pompje dat je hebt getekend is EHEIM, en niet Enheim
Zoals je het nu getekend hebt is de middelste de invoer. Het water komt boven uit te pomp, en niet beneden.msentinelb schreef op 07 maart 2004 @ 17:54:
ok dus, ik ga voor opstelling 2 alleen ik moet reservoir ff hoger plaatsen.
maar hoe ik me blokje hebt aangesloten klopt wel toch? buitenste invoer middelste uitvoer
Edit:
^
^
|__< <
Zo dus
[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 07-03-2004 20:27 ]
wat ik dus wel vaag vind aan die eheim is dat die slangpilaren zo verschillend zijn 1 hele dikke en 1 hele dunne
bij die dikke krijg je de slang er amper op en bij die dunne past hij amper.
Specs van mijn bak Hier!