Uit de documentatie van MySQL werd ik helaas niet veel wijzer en ook google liet me in de steek. Ik heb op school wel DataBases gehad, maar kan me niet herinneren of ik dit gehad heb en hoe dit moet.
Ik heb nu deze query:
En ik zou graag willen dat het zo zou werken:
maar helaas
Is er een nette oplossing voor of moet ik echt dit gebruiken:
Hoe kan ik er tevens voor zorgen dat "tekopen" op 0 wordt gezet als "voorraad" groter is dan "vastevoorraad"
//Is het ook mogelijk om "tekopen" op te nemen in de WHERE-voorwaarden?
//WHERE product.code = handeling.code AND tekopen > 0
//werkt niet
// dit moest in HAVING natuurlijk
Ik heb nu deze query:
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT omschrijving, product.code, prijs, SUM(actie) AS voorraad, vastevoorraad, (vastevoorraad - SUM(actie)) AS tekopen FROM `product`, `handeling` WHERE product.code = handeling.code GROUP BY product.code |
En ik zou graag willen dat het zo zou werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT omschrijving, product.code, prijs, SUM(actie) AS voorraad, vastevoorraad, (vastevoorraad - voorraad) AS tekopen, tekopen*prijs AS tprijs FROM `product`, `handeling` WHERE product.code = handeling.code GROUP BY product.code |
maar helaas
Is er een nette oplossing voor of moet ik echt dit gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT omschrijving, product.code, prijs, SUM(actie) AS voorraad, vastevoorraad, (vastevoorraad - SUM(actie)) AS tekopen, (vastevoorraad - SUM(actie))*prijs AS tprijs FROM `product`, `handeling` WHERE product.code = handeling.code GROUP BY product.code |
Hoe kan ik er tevens voor zorgen dat "tekopen" op 0 wordt gezet als "voorraad" groter is dan "vastevoorraad"
//Is het ook mogelijk om "tekopen" op te nemen in de WHERE-voorwaarden?
//WHERE product.code = handeling.code AND tekopen > 0
//werkt niet
// dit moest in HAVING natuurlijk
[ Voor 16% gewijzigd door Fl4sh3r op 07-03-2004 17:00 . Reden: nog een tweede vraagje erbij :) ]