Toon posts:

vraag naar wachtwoord bij netwerk (windows xp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje. We hebben thuis een netwerk met een stuk of 8 pc's. Sinds gister heb ik op mijn pc windows xp staan. (hiervoor had ik windows 2000)
Als mensen nu op mij pc willen komen via het netwerk worden ze om een wachtwoord gevraagd. De username kan je niet veranderen. k heb geen idee wat het wachtwoord is, kan me ook niet herinneren dat ik er ooit eentje heb opgegeven. "

Een andere pc op het netwerk (ook xp) heeft weer een ander probleem, als iemand daarop probreerdt the komen dan kom t er een melding van zoiets als dit:

''the user has not been granted the requested logon type at this computer''

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

steve-o

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alle gebruikersnamen van het netwerk.. moeten op elke pc staan

dus op pc1 logt jan aan...
dan moet op pc2 3 4 5 6 7 8 de gebruikersnaam jan staan met het bijbehorende wachtwoord..

Of je gaat lekker je gast account aanzetten...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook mijn gast account ingeschakeld.
Als iemand op mijn pc probeerd the komen dan staat er ook bij de inlog naam (die je niet kan veranderen) ''steebie/gast'' en dan moet je daarvoor een wachtwoord in vullen. Maar heb dus geen idee wat dat is!

Verwijderd

Je kunt voor de test je Gast-account even een wachtwoord geven.

Probeer de Gast-account trouwens ook even apart toe te voegen aan de gemachtigden voor de betreffende share. Dit wil nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
apart toevoegen heeft bij mij geen zin.
Ik ben er nu achter dat op het moment dat ik de gast account uit schakel, als dan iemand probeerdt in te loggen bij mij wordt er om een wachtwoord gevraagd (steebie\gast --> kan ik niet veranderen). Op het moment dat ik de Gast account in schakel zegt ie ''the user has not been granted the requested logon type at this computer''.

Ik snap er gewoon niks van!

GROETEN

Steve-o

Verwijderd

Dat eerste is normaal.

Dat tweede betekent volgens mij gewoon dat je geen rechten hebt. Heb je de rechten zeker weten goed staan?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Kun je in je policy veranderen.

gpedit.msc

Zijn twee settings geloof ik.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Wanneer je de gebruikersnaam wilt invoeren moet je even bij "mapopties" in de verkenner de optie "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)" uitvinken.

Standaard staat dit aan en dan kun je inderdaad geen andere gebruikersnaam invullen op een andere pc. Even opnieuw opstarten is dan noodzakelijk en het is dan aan te geven welke gebruiker toegang wil.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
tis gelukt!

bedankt!
Pagina: 1