Socket 7 moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 20:11
Ik heb een week geleden een oud, maar nog nooit gebruikt socket 7 mobo gekocht (een Biostar 8500TTD). Daar heb ik een P1 166 MMX ingestopt en ik heb vervolgens alle jumpers voor CPU voltage/bussnelheid etc. goed gezet. Toen ik de PC aanzette kreeg ik vervolgens geen beeld. Ik hoor de harde schijf wel ratelen, de fans draaien ook, en het power ledje brandt. Ik heb de PCI videokaart die erin zit al getest op een ander systeem, en die werkt gewoon, dus dat kan het niet zijn. Ook heb ik het geheugen al verwisseld. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Processor al nagekeken als die dood is geeft ie geen beeld :/, verder kan het zijn dat je een bios jumper voor clearen van cmos nog niet goed hebt staan vandaar dat ie ook geen beeld kan geven :)

alternativ

• RobertDH
Ik heb net de processor vervangen, dat had geen effect. Ook heb ik de CMOS jumper goed staan, en ik heb zelfs al de batterij vervangen, maar dat had ook geen nut :'(

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:08

Magure

Bla....

Trek eerst alle kabels er uit en boot met alleen mobo, geheugen en videokaart.....

• RobertDH
Heb ik ook net gedaan, maar dat helpt ook niet :|

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:36
Geheugen niet goed ingeklikt misschien?
Brak geheugen?
FDD/HDD kabel verkeerdom?

Dat zijn zo even twee dingetjes die in mij opkomen...

Flickr

• RobertDH
De floppy kabel heb ik goed ingeplugt. Zelfs als ik die weglaat zie ik nix in beeld, helemaal geen BIOS informatie etc. Ook het geheugen heb ik al een keer vervangen, dus dat kan het niet zijn.

• Magure

Magure

Bla....

mobo is niet brak? Weet je zeker dat die werkt?

• RobertDH
Ik ben er heel netjes mee omgegaan, en hij is nieuw, maar kan het zijn dat zelfs dan een mobo stuk is? :'(

• Magure

Magure

Bla....

Kan altijd, heb het ook wel eens meegemaakt dat ze dood aan komen, kan je helaas niets aan doen.

Maar als je alleen mobo, videokaart en cpu boot (geen geheugen!!) piept hij dat ook??

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Start eens met alleen mobo, cpu en psu. Dus geen geheugen of videokaart. Sluit ook geen IDE/FDD devices aan, alleen een speaker en eventueel een powerled. Als je bord niet piept tijdens het starten, is het vermoedelijk dood (of je psu of cpu, maar die heb je al getest neem ik aan). Wat je dan kan doen is het bord 24 uur aan laten staan. In sommige gevallen formeren de elco's dan opnieuw, waarna het bord weer loopt. Maar meestal is zo'n bord niet meer te reanimeren.

• RobertDH
Dat heb ik net even uitgeprobeerd (dat van dat 24 uur aanstaan doe ik nu), maar ik hoor geen gepiep, dus het bord zal dan wel dood zijn :'( Ik ga maar alvast om een vervangend exemplaar vragen.

[ Voor 17% gewijzigd door RobertDH op 07-03-2004 17:09 ]

Verwijderd

Kijk ook eens ff op http://www.gratisoptehalen.nl/ daar staan regelmatig complete socket 7 en betere systemen gratis en voor niets op te halen.

Ook kun je eens rondkijken bij de verschillende ebay en marktplaats sites, daar staan ook vaak oude PC's voor weinig geld.

Snap niet precies wat je hebt aan een socket 7 PC tegenwoordig, voor een router is het overkill en voor een internet PC is het net ff wat weinig. Misschien leuk als 2e systeempje of voor de kinderen, maar voor het geld waar je tegenwoordig al een oude P3 of K7 systeem voor hebt zou ik niet moeilijk doen.
Pagina: 1