Toon posts:

Falende PSU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan waar een tijdje geleden een nieuwe voeding is in gezet. Het gaat om een Q-Tec voeding, een gold uitvoering met twee fans met in totaal 400 watt:

http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13023

Het komt voor dat het systeem volledig uit gaat. Klinkt vaag maar de stroom gaat er na verloop van tijd gewoon af. Je moet dan de stekker eruit halen en er weer in doen en dan kan de pc gewoon weer aan gezet worden. Deze "stroomuitval" komt alleen voor bij een zware belasting van het systeem. De config van het systeem:

- Intel Pentium IV 2,8
- 512 mb intern
- Western Digital Raptor 36,8
- Radeon 9800 pro.

Er zitten een aantal cfletjes en lichtgevende ventilatoren in. De kermis ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/baspiepers/IMG_0909.jpg

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kan het ook het mobo zijn?? waar eerst de stroom helemaal af moet voordat ie weer wat doet? Ik vind het raar dat je de spanning er volledig af moet halen, omdat de voeding anders niet zou werken. Klinkt erg onlogisch, maar ja de wereld is niet logisch :P

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Q-tec 400W versies staan er inderdaad om bekend dat ze zeer brak zijn. Sla de search er maar eens op na. Een 550W q-tec presteert wel goed, dus het is niet zo dat alles van q-tec bagger is.
Dat je de pc opnieuw moet aanzetten heb ik ook wel eens gehad. Ik weet niet hoe het komt, maar je bent in ieder geval niet de enige.

Lijkt me voor de rest vrij duidelijk. Koop een nieuwe voeding of probeer hem om te ruilen. Er zijn echt al heeeel veel topics geweest over q-tec voedingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Herr Muller op 07-03-2004 16:03 ]

Verwijderd

idd, ga voor de 550 wat versie van q-tec of neem een echt merk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou... daar ben je dan klaar mee. Iemand voedingkje kopen? Een echte Q-tec gold 400 w. Low noise blahblahblah.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 16:13 ]

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem.. ook met zoon #@%@#% q-tec.
goedkoop is duurkoop :(

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb zo'n 550Watt Qtec maar als ik 2 maxtor schijven in mijn systeem hang doet die het niet meer (slaat na 3 sec weer uit)ook als ik verder allees los trek (alle fans, DVD, CDR,CCFL) krijg ik het zelfde probleem :(

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 13:55

SilencerNL

No remorse

Ik heb het pas geleden ook gehad:

Ik wilde bij mijn vriendin even op haar compu, omdat ik wat moest opzoeken op internet. Ik had de pc opgestart, maar na een paar minuten (had nog niks op het ding gedaan) ging hij vanzelf uit, en knipperde het powerledje. Ik kreeg het ding voor geen mogelijkheid meer aan, en moest mijn voedingskabel eruit en weer in doen.

Ik dacht dat het in eerste instantie aan oververhitting kwam, dus ik dat ding weer opnieuw opstarten, en in de bios de temps meten. Zag er allemaal normaal uit... computer weer uitgevallen. Dan maar kast open gemaakt. Beetje stof weggeblazen, en voedingskabel er weer in. Ik probeerde de pc weer aan te doen, maar nu gebeurde er niks. Vlak daarna rook ik een brandlucht:|. Gelijk stekker eruit getrokken.

Na een ruik operatie, wist ik het... voeding overleden ;(

(gelukkig geen andere schade eraan over gehouden)

Om maar een lang verhaal kort te maken:
Het kan best eens aan je voeding kunnen liggen

Don't dream your life, live your dreams!

Pagina: 1