[TV-Kaart] Medion 7134 slecht/geen beeld wel geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:33
Na laatst voor de zoveelste keer een HDD crash te hebben gehad moest ik windows weer opnieuw installeren. Dit gedaan en ook mn TV Kaart (Medion Tuner met Philips/Avermedia chipset) werkte weer prima. Toen ging ik afgelopen week op wintersport, kom gister weer terug en m'n TV Kaart werkt niet meer :?

Ik heb nooit drivers geinstalleerd, windows regelde alles prima en DSCaler werkte perfect, autoscan op channels en hij vond alles. Signaal en kabel zijn dus prima. Maar nu werkt de boel niet meer dus ik heb geprobeerd officiele drivers van medion te installeren, dit werkt ook niet. Windows (XP btw) herkent het apparaat niet, niet met handmatig drivers selecteren en ook niet met automatisch laten zoeken. Volgens mij is dit altijd zo geweest maar dat weet ik niet zeker.. Ik draai dus Windows XP en DSCaler 4.18, beide hebben altijd probleemloos gewerkt. Ook een herinstall van DSCaler baad niet. Herhaaldelijk scannen van kanalen zorgt nu voor een paar kanalen waar een ietsiepietsie meer op te zien is dan ruis, en gewoon normaal geluid¿ (RTL4, TV5, Eurosport, PreviewTV en MTV of TMF ontvangt ie met zéér veel ruis maar wel gewoon geluid).

Ik heb gezocht op GoT (grote topic van het aldi medion geval, en algemene tvkaart topics) en op google etc. Ik ben iig niets tegengekomen wat mijn probleem op zou kunnen lossen.

Samenvattend:

Probleem:

• Niet/zeer slecht werkende TV Kaart, paar kanalen ontvangen met veel ruis maar goed geluid. Rest alleen ruis of zwart beeld.

Geprobeerd:

• Kaart gewisseld van PCI slot
• Software opnieuw geinstalleerd
• Andere tuner software geprobeerd (ChrisTV, zegt dat er geen capture kaart is geinstalleerd)
• Officiele drivers geprobeerd te installeren, lukt niet.
• Halve dag gezocht op Google/GoT

Oplossing:

:? :? :? :?

Ik ben toch malle pietje niet!

• The Legend
Klein schopje :P

Kan het ontvangen van slechts een paar kanalen liggen aan simpelweg een defecte kaart? Of is dit puur software matig?

Als het een defecte kaart is baal ik goed want de laatste tijd is er geen component in mijn pc wat het langer volhoud dan 6 maand :/ Afgelopen half jaar al 2 HDD's afgeschreven :(

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Computer wel op een geaard stopcontact aangesloten?

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Wat als je huis geen geaard stopcontact heeft? Er zijn genoeg huizen van 20 jaar oud en ouder zonder geaarde stopcontacten. peeceeKast met verwarming aarden?

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
kdenk niet dat dat een geweldig idee is om je pc te aarden met je verwarming...
Ik kan niet meteen vertellen waarom niet maar mss anderen wel...

WIj hebben dat huis opgelost door een draadje te trekken naar een ander stopcontact dat wel geaard was

• The Legend
Het heeft altijd gewerkt zonder geaard stopcontact dus dat kan de reden niet zijn lijkt me?

Verwijderd

misschien last van piek spanning zodat ie het in ene niet meer doet??

ff offtopic maar is een reactie op hierboven gestelde post. Bij mij thuis kreeg ik in ene last van stroomuitval. dit ging een tijdje door. telkens op andere tijden en dagen (geen ritme in) een electricien alles laten nakijken en wat bleek: ik had een verlengsnoer achter een schotje geplaatst en geschroefd in dat schotje. Er zat dus een schroef door de draad heen. Ik wil dus aangeven dat het een hele tijd goed kan gaan en in ene er problemen kunnen komen

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 10:05 ]

Verwijderd

Ik zou eerst eens proberen om een normale tv op de coax aan te sluiten, misschien kan er een beest aan je coax hebben geknaagd en daardoor krijg je dan ook een slecht signaal en ligt het ook niet aan je pc.

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde probleem, ook met een medion 7134 tv-kaart.
Gisteravond gewoon naar Dscaler gekeken en vandaag heeft ie er geen zin meer in.
De coax werkt prima, ik heb nog gewoon stroom en er zit ook geen halve geit in mn pc...

Is er dan niemand die een nuttige oplossing weet??
:'(
Pagina: 1