Sinds de overgang van Chello naar Demon (8MB/1MB) wisselt mijn downloadsnelheid extreem. Ben aan het testen geslagen en kwam tot de conclusie dat het probleem ontstaat zodra ik mijn router Draytek 2200WE (firmware v2.3.8) rechtstreeks aansluit op de ZyXEL 650-R 33. Ik heb nu een switch tussen router en modem gedaan, waarna het probleem weg is. Onderstaand de reactie van Draytek NL, die me op zich keurig hebben geholpen! Zijn er meer mensen met deze modem/router combinatie die ook problemen hebben?
Citaat
L.S.,
Het is volgens de fabrikant een communicatieprobleem tussen de WAN poorten van DrayTek Vigor router en de ZyXEL Prestige 650R-33. De ZyXEL Prestige 650R-33 noch de DrayTek Vigor 2200WE zijn instelbaar op een vaste doorvoersnelheid op de WAN poort zoals bij de DrayTek Vigor 2100, 2300 en 2900 series wel mogelijk is. Helaas is daar voor de DrayTek Vigor 2200 series geen hardware- of softwarematige oplossing voor.
Einde citaat
Citaat
L.S.,
Het is volgens de fabrikant een communicatieprobleem tussen de WAN poorten van DrayTek Vigor router en de ZyXEL Prestige 650R-33. De ZyXEL Prestige 650R-33 noch de DrayTek Vigor 2200WE zijn instelbaar op een vaste doorvoersnelheid op de WAN poort zoals bij de DrayTek Vigor 2100, 2300 en 2900 series wel mogelijk is. Helaas is daar voor de DrayTek Vigor 2200 series geen hardware- of softwarematige oplossing voor.
Einde citaat