Toon posts:

Bios!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het is een korte vraag:

Wat te doen als ik een verkeerde bios |:( in een mobo heb gestauwd? |:( :Z

Stom he!!

Verwijderd

Euh bedoel je verkeerd geflashed???
Volgens mij kan je em dan weggooien

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 20:26
Ligt aan je mobo.
Soms kan je een nieuwe BIOS-chip vragen bij de leverancier. Mits deze natuurlijk van het mobo te halen is. Hot-flashen kan natuurlijk ook. Zit je BIOS-chip geintegreerd op je mobo, dan kan je hem wel weggooien.

ff advies voor iedereen die nog gaat flashen: check je mobo versie nummer. Dubbelcheck je mobo versie nummer. Triplecheck je mobo versie nummer. Quadruplecheck je mobo versie nummer.
Wees absoluut 100.000% zeker dat je de goede BIOS-flash hebt. Anders is het: "bye bye en zwaai zwaai" (naar je mobo wel te verstaan) :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 23:00

Klippy

Still Game

Meestal kan je die dingen niet zo snel verkeerd flashen, krijg je wel waarschuwing of error, maar als je het toch hebt gepresteerd, heb je denk ik een probleempje >:)
Wat doet 'ie nog? nix, of komt er nog wat?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Als je nog een isa videokaartje hebt liggen (en nog een isa slot op je mobo hebt natuurlijk) valt er misschien nog wat te redden.
Bootable diskette aanmaken met daarop een GOEIE bios *D en natuurlijk het programma waarmee je moet flashen.
Ik weet niet of dit voor alle merken mobo's geldt, maar niet geschoten is altijd mis.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips :)

Ik heb gelukkig iemand gevonden met een eeprom copier. >:)
ff gecopieerd :)
Het werkt!!
Pagina: 1