[Access] Alleen lezen querry in GUI

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik wil dus iets uit een database halen via een grafische interface en het moet alleen lezen zijn. in een form vul je de gegevens in, je drukt op zoeken en dan komt er een nieuw form met daarop de records in textboxes (met daaronder browseknoppen om door de gevonden records te scrollen, maar dit lukt mij maar niet. de grafische interface zelf bouwen is geen probleem, maar ik krijg hem niet werkend.
Ik heb op GoT en Google gezocht, maar die gaan allemaal over gespecificeerde problemen die hier niets mee te maken hebben, Ook wordt ik van de ingebouwde help niet veel wijzer over dit probleem

• CU2morO
ik heb inmiddels wat query's aangemaakt maar het lukt me nog niet om deze in de forms aan te spreken en variabelen in te voeren

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Mijn medium is een weekje met vakantie, dus misschien kun je zelf vertellen wat nu eigenlijk het probleem is - niet werkend is niet erg informatief- hoe je db in elkaar zit, wat je precie shebt gedaan en waarom de voorbeelddatabase 'noordenwind' / cq de help je niet verder helpt. Als de grafische interface niet het probleem is, wat is het dan wel? M.a.w. wat is je vraag?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• CU2morO
heel kort samengevat: ik wil een GUI waarmee je gegevens kan zoeken die die dan vervolgens in een ander form weergeeft

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je een venster wilt waarbij er geen nieuwe invoer is dan moet je een scherm maken met velden die niet gebonden zijn aan de velden in de database.

Als je geen subvenster hebt (ben de naam even kwijt) dan kan je een masker gebruiken. Anders moet je zelf wat fabriceren.

In een applicatie die ik zelf moest maken werkte het zo dat de velden niet gebonden waren, maar dat je wel dingen kon selecteren (ze werden gevuld mbv een query). Daarna werd er mbv een boel script een query uit samengesteld (in de vorm van: 'selecteer dit uit die tabel waar ' en dan iets van 'als dit veld niet leeg is, voeg dan de inhoud ervan toe aan de query'. Hierbij moest wel elk dataveld in een ander veld weergegeven worden. Het is denk ik een stuk ingewikkelder om alles in een zoekbalkje te laten gooien (en trager omdat hij dan de hele db doormoet).

Uiteindelijk werd de query uitgevoerd en, belangrijk, opgeslagen (over de vorige heen). Daarna werd deze query gebruikt als gegevensbron voor de resultaten. Die kan je in hetzelfde venster laten zien, of door een nieuw venster te openen dat die query als gegevensbron heeft.