Soundblaster Live 5.1 vs MP3+

Pagina: 1
Acties:

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:37

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Ik ben van plan de mp3+ te gaan kopen omdat ik een barebone heb (dus maar een pci slot). momenteel heb ik de Live 5.1.
De mp3+ heeft de EMU10K2 chip en de live de EMU10K1.
Ik wil weten of de mp3+ met spellen even goed presteert als de live 5.1 (of je nog steeds hardware acceleratie etc hebt in bf1942). want ik game veel

Hell / 0

• frankknopers
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Welke speakers heb je aangesloten op de barebone? Als dit een 2.0 of 2.1 set is dan heb je genoeg aan een MP3+.

Heb je een surround-set, dus 4.1, 5.1, 6.1 of 7.1 dan kun je beter de iets duurdere Audigy 2 NX kopen. Deze heeft een eigen voeding en daarom verwacht ik dat deze ook meer 'codeerkracht' heeft. Bovendien ondersteunt deze tot 7.1 in games en tot 5.1 met DVD's. Ik neem aan dat er genoeg stopcontacten in de buurt van je barebone zijn, dus aansluiten is geen probleem (deze externe geluidskaart heeft eigen voeding, MP3+ niet)

Link: http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=517
Prijs: ongeveer 150 euro

Het ligt er dus helemaal aan wat je budget is en welke speakers je gebruikt. Speel je veel games op de Barebone, dan is de MP3+ niet krachtig genoeg. Voor goed muziek luisteren in stereo is de MP3+ wel zeer geschikt. Ook is de MP3+ veel vriendelijker geprijsd. :>

Goud is geen geld

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
maar hoe staat de mp3+ in verhouding met de live 5.1?

Hell / 0

• frankknopers
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

De grootste verschillen tussen beide:

MP3+ ondersteunt alleen stereo, dus met surroundspeakers heb je niet veel aan deze geluidskaart. De Live 5.1 ondersteunt (zoals de naam doet vermoeden) tot 5.1 geluid

Dat is het grote verschil, het is dus maar net de vraag welke speakers je aangesloten hebt op de barebone... ;)

Stereospeakers (2.0 of 2.1)
= Koop de MP3+ of behoud de Live! interne kaart die je nu hebt!

Surroundspeakers (4.1, 5.1, 6.1 of 7.1)
= Koop een duurdere Audigy 2 NX of behoud de Live! interne kaart die je nu hebt!

Als je het totaal bekijkt is de Live! een veel beter presterende geluidskaart dan de MP3+

Een andere geluidskaart is dus alleen nodig als je het PCI-slot vrij wilt maken voor een andere toepassing. _/-\o_

Mijn oplossing staat er dus al, een MP3+ is geschikt. Al gaat de kwaliteit van je geluid wel achteruit, aangezien de Live! beter is. Vindt je geluid echt belangrijk, strek dan wat meer geld uit en koop een Audigy 2 NX.

[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 07-03-2004 21:47 ]

Goud is geen geld

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Ik heb een 2.1 setje, maar wil het slot vrijmaken voor een goede 3com netwerk kaart.

Hell / 0