Ik maak gebruik van het Java option pane wat standaard in Java edit+ zit. Hier kan ik netjes mijn programma in draaien. Alleen ik maak een opsomming met rijen en kolommen maar nu weet ik daarvoor geen juist tab commando, kan iemand mij daar mee helpen.
Tab is \t als je wilt opschrijven in een Java String.
Je kan in Swing componenten zelfs eenvoudige HTML opmaak gebruiken. Misschien is dat een aardige optie?
Zie:
http://java.sun.com/docs/...wing/components/html.html
Je kan in Swing componenten zelfs eenvoudige HTML opmaak gebruiken. Misschien is dat een aardige optie?
Zie:
http://java.sun.com/docs/...wing/components/html.html
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
{
output += LeerlingArray[i] + " \t ";
for (int j=0; j<VakkenAantal; j++)
{
output += CijferArray[j][i] + " \t ";
}
output += "\n";
}
Als ik dat heb staan dan geeft hij geen tab.
hoe kan ik het anders doen zonder html in een swing te gaan bouwen.
output += LeerlingArray[i] + " \t ";
for (int j=0; j<VakkenAantal; j++)
{
output += CijferArray[j][i] + " \t ";
}
output += "\n";
}
Als ik dat heb staan dan geeft hij geen tab.
Een option pane zal wel een JLabel gebruikt worden als je een String message meegeeft. JLabels ondersteunen geen opmaak met \n, \t etc: als het een String is, is het een enkele regel tekst.
Je kan kiezen voor het meegeven van een Component aan het OptionPane. Je kan dan zelf een component kiezen waarin je de tekst wilt weergeven. HTML opmaak gebruik is dan waarschijnlijk makkelijker.
Je kan kiezen voor het meegeven van een Component aan het OptionPane. Je kan dan zelf een component kiezen waarin je de tekst wilt weergeven. HTML opmaak gebruik is dan waarschijnlijk makkelijker.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Dat heeft in ieder geval geen zin: \t is niets anders dan de escape met een 'naam' voor die code.chiwawa: zat nog te denken het anders als asci commando te geven of heeft dat geen zin?
een printf() variant dan?
of je nou tabs of spaties gebruikt
of je nou tabs of spaties gebruikt
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Pagina: 1