Toon posts:

PC dood na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de topic titel, ik wist niet goed waar dit precies thuis hoort en hoe ik dit geval moest omschrijven.
Het hoort niet echt bij windows operating systems omdat ik niet meer in windows raak.

Ok, ik heb dus een AMD Athlon XP 2200+ zitten op een Asus A7v333 mobo mt 512 DDR PC2700 geheugen.
Tot voor kort geen of weinig problemen gehad met mijn PC, maar ik had een nieuwe update geinstalleerd en moest hiervoor rebooten.
Ik had op 'Nee' geklikt omdat ik nog ff wat moest regelen op IRC en heb dan de kabel van mijn scherm eruit gehaald en gestoken op mijn andere PC, een client in het netwerk. (Ik heb maar 1 scherm voor 2 PCs :+)
Toen ik de kabel van me scherm weer op me Server PC zette bleek hij vastgelopen te zijn. Numlock/Capslock enzo werkten niet meer dus toen maar op de reset button geramt.
Daarna gaf ie echter geen kik meer.
Hij start op en meteen een hele serie van problemen:
- de lampjes van het keyboard schieten niet aan
- me muis (optische) brand niet
- ik hoor me hds niet opstarten
- het scherm schiet niet aan
- de fans draaien wel
- de lichtjes van cd-rom en brander gaan bij het opstarten
- beide lichtjes van me pc branden, dus orange en groen (ze branden tesamen en gaan niet uit)

Wat is hier nu aan de hand? Ik heb al gekeken naar kabels en kaarten, ze zitten goed vast, heb kabels eruit gehaald en weer vastgestoken, heb me latje geheugen verplaatst, heb alle kabels nagekeken maar meer dan dat de lampjes branden en de fans enzo gebeurt er niet :s

Enig idee waar ik mee te maken heb?
Mocht er hardware kapot zijn, bvb mobo ofzo (wat niet kan denk ik) hoe dubbelcheck ik dit zonder meteen iets nieuws te gaan kopen.
Heb atm niet het geld om geld in nieuwe hardware te investeren maar mocht dit nodig zijn wil ik er echt wel zeker van zijn.

Alvast bedankt.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

FAQ lezen?

Begin eerst met eliminatie-methode:
Zorg dat het zo kaal mogelijk is en zien of het werkt (mobo + cpu + ram + vga + voeding => test)

Als het werkt, stuk voor stuk inbouwen en zien.

Als het niet werkt, losse stukken gaan testen in andere pc's...
dat de hds niet meer op spinnen is volgens mij meer kortsluiting of een probleem in je voeding. dus kijk even of je mobo niet is verschoven en probeer een andere voeding. voor de volgende keer , benader je server gewoon met remote desktop. scheelt een boel ellende
Veel kans op een dooie mobo, als die harddisks niet draaien.

trek die ide kabels eens uit, 9 kansen op 10 dat ze terug spinnen.

zal op msn eens verder zien wanneer ik eens langs kan komen...

[ Voor 56% gewijzigd door rapture op 07-03-2004 14:09 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

dat de hds niet meer op spinnen is volgens mij meer kortsluiting of een probleem in je voeding. dus kijk even of je mobo niet is verschoven en probeer een andere voeding. voor de volgende keer , benader je server gewoon met remote desktop. scheelt een boel ellende

Verwijderd

Topicstarter
Met geheugen eruit piept hij niet eens, HD's ontkoppelt doet ook niks speciaals, Video kaart eruit en blijft ook draaien..
Zonet had ik wel iets bizars, ik stopte PC aan, ik zag fan CPU ff draaien, en ik hoorde een tok geluidje, en fan stopte en PC was weer uit.
Toen ik dan de knop van voeding off zetten en wat later weer aan en dan probeerde op te starten draaide de fan wel weer, maar geen geluidje ofzo :s

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 14:26:
Met geheugen eruit piept hij niet eens, HD's ontkoppelt doet ook niks speciaals, Video kaart eruit en blijft ook draaien..
Zonet had ik wel iets bizars, ik stopte PC aan, ik zag fan CPU ff draaien, en ik hoorde een tok geluidje, en fan stopte en PC was weer uit.
Toen ik dan de knop van voeding off zetten en wat later weer aan en dan probeerde op te starten draaide de fan wel weer, maar geen geluidje ofzo :s
Kan je de CPU, RAM, mobo, VGA-kaart en voeding in andere pc's testen?

De speaker is toch aangesloten, anders zal je weinig bios-beeps horen.

[ Voor 30% gewijzigd door rapture op 07-03-2004 14:34 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 14:26:
Denk kortsluiting. Probeer idd eens andere voeding. Haal je pc uit je kast kijken of er misschien kortsluiting ergens is.

Verwijderd

off topic maar kijk naar een KVM-Switch als je 1 scherm heb en 2 pc's

Verwijderd

Topicstarter
@ rapture, nee dat kan ik niet op andere pcs testen

@ Mister I, ik heb geen andere voeding en om ff ene te kopen en te testen lijkt me nogal wat te gehaast, want wat als het dat niet was..

Edit: zelfs zonder CPU blijft ie nog steeds hetzelfde doen, fans draaien dus en hoor geen biep of dergelijke..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik men PC voor een tijdje laat draaien wordt men CPU wel warm, dus denk dat CPU nog leeft, misschien is men mobo dood?
Of men voeding?
Geen idee hoe ik dit feitelijk precies kan testen of achterhalen, heb niet direct nog een voeding, pc of CPU die ik kan testen :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 13:59:
Ik had op 'Nee' geklikt omdat ik nog ff wat moest regelen op IRC en heb dan de kabel van mijn scherm eruit gehaald en gestoken op mijn andere PC, een client in het netwerk. (Ik heb maar 1 scherm voor 2 PCs :+)
en
Als ik men PC voor een tijdje laat draaien wordt men CPU wel warm, dus denk dat CPU nog leeft, misschien is men mobo dood?
heb je soms je video kaart bij het wisselen van de stekkers opgeblazen....
Ben er zelf geen voorstander van stekkers "hot" te wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat betwijfel ik sterk aangezien ik men PC niet hoor doorbooten naar een OS of dergelijk en het keyboard en de muis geen kik geven. Normaal geven ze bij een reset even een oplichting en bij een optische muis gaat die branden..

Verwijderd

prima argument.. !

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

heb je je systeem nu al buiten je kast geprobeerd of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere voeding geprobeerd, maar die andere doorgeblazen :X
De mijn in andere pc gestopt en dat gaat dus wel..
Voor de rest heb ik hier geen PC beschikbaar waarop ik men grafische kaart of CPU op kan testen.
Ik ga hem dinsdag bij een plaatstelijke PC boer afgeven en hopen dat ik er vanaf kom met zo weinig mogelijk kosten.
Mocht het het moederbord zijn ga ik dan gelijk gaan voor een Asus A7N8X (had een ASUS A7V333) en hopen dat het niet de CPU of geheugen is :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu men video kaart op een andere systeem getest en hij werkt prima, dus kan het nog liggen aan de CPU, het mobo of geheugen :?
Maar dan zou ie moeten piepen dacht ik, dus is het volgens mij het mobo :s

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 19:20:
[...]

Ik heb nu men video kaart op een andere systeem getest en hij werkt prima, dus kan het nog liggen aan de CPU, het mobo of geheugen :?
Maar dan zou ie moeten piepen dacht ik, dus is het volgens mij het mobo :s
Als de mobo te gaar is, dan kan die zelfs niet piepen.
Pagina: 1