Toon posts:

160 GB Sata Maxtor installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nwe PC gekocht, en wilde graag de HD installeren, een Maxtor 160GB Sata
Maar alles wat ik doe, het BIOS herkent mijn schijf niet, ook niet na een biosupdate.
Het moederbord is een ASUS p4b800 deluxe met 512 mb ram.

Wie zou mij kunnen helpen om dit eens aan de gang te krijgen, ook heb ik al heel veel topics gelezen op Tweakers maar deze mochten allemaal niet helpen.

Groeten Whittey

Verwijderd

Ten eerste, ik denk dat je een P4C800 bedoeld. En ten tweede, lees je mobo boekje over native sata en pata in de sectie bios instellingen en dan ben je zo klaar.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

OM FAQ / Beleid ook gelezen en gedaan :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Pieter, het is echt een p4p800 deluxewil ik de doos en de code die er erop staat geloven, en dat met die instellingen in het bios heb ik al geprobeerd, maar het lukt niet. Ook kan ik niet met de toetscombinatie die in de handleiding staat een volume cre-eren.

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 00:07

vozzie

Zo beter?

Hehe,

je bent niet de enige die hier heeft mee lopen kloten, waaronder ik.

Je moet eerst een werkend pc hebben. Dan moet je de Cd-Rom van je moederbord efies gaan bekijken. Daar staat een driver op voor je SATA hardeschijf. Het past op een floppy, dus alles groter dan 1.44 mb valt buiten de boot.

Dan ga je naar je nieuwe pc. Prop de Win XP cd erin en wacht tot hij er van boot. Dan moet wederom goed opletten. Op een gegeven moment zegt: Press F6 om extra dingen te installen. Dat zegt ie al ongeveer aan het begin, dus houd je oogjes op het beeldscherm en je hand bij de toetsenbord. Na F6 geklikt te hebben, vraagt ie opeens om je floppy, prop die erin en Viola Holt, Win XP ziet je hardeschijf.

In je BIOS moet je als bootvolgorde wel een SCSI optie kiezen als je van de SATA hdd wilt opstarten, maar wel pas na het installen van XP.

Op de site van Maxtor staat een proggie genaamd Maxblast 3.
Daar ken je je HD mee formatteren en Partioneren.
Misschien wel handig.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 23:17
whittey welkom op GOT.

En heb je alle kabeltjes enzo goed aangedrukt ??
En heb je zoals hierboven aangegeven staat de bios instellingen goed gezet ??

Schrijf anders hier even hoe het staat.
Dan kunnen wij eventueel aanwijzingen geven wat er verkeerd staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 14:04:
Pieter, het is echt een p4p800 deluxewil ik de doos en de code die er erop staat geloven, en dat met die instellingen in het bios heb ik al geprobeerd, maar het lukt niet. Ook kan ik niet met de toetscombinatie die in de handleiding staat een volume cre-eren.
Je schreef P4B800 deluxe, ik kon gokken uit P4C800 en P4P800, en aangezien P4B dichter bij P4C ligt dan bij P4P gokte ik P4C 8) .

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:12
Je SATA schijf wordt niet herkend in de gewone bios.
Dit gebeurt in de SATA bios. Om hier in te komen
moet je een bepaalde toetscombinatie invoeren.

Als dit niet werkt (toetscombinatie) heeft dat te maken met je toetsenbord instellingen in de bios. Je moet daar je keyboard usb legacy support aanzetten.
Dan werkt de toetscombinatie wel!

Ook moet je even op een andere computer de drivers van de SATA controller op
een diskette gooien. Deze moet je bij de instalatie van windows 2000 of xp namelijk laden.

Succes

Verwijderd

Artje schreef op 07 maart 2004 @ 14:47:
Je SATA schijf wordt niet herkend in de gewone bios.
Dit gebeurt in de SATA bios. Om hier in te komen
moet je een bepaalde toetscombinatie invoeren.

Als dit niet werkt (toetscombinatie) heeft dat te maken met je toetsenbord instellingen in de bios. Je moet daar je keyboard usb legacy support aanzetten.
Dan werkt de toetscombinatie wel!

Ook moet je even op een andere computer de drivers van de SATA controller op
een diskette gooien. Deze moet je bij de instalatie van windows 2000 of xp namelijk laden.

Succes
Hij heeft een P4P800 Deluxe, waar de SATA zeker wel in de gewone BIOS zijn geintegreerd.

Aan de topicstarter, check in de BIOS of de S-ATA uitstaat en zet deze op enhanced mode, zodat je in totaal 6 apparaten kan aanspreken ipv. 4.
Suc6

Verwijderd

Idd, tweakhoer heeft gelijk. Bij de P4P800 wordt een sata schijf meteen in de bios herkend. In de bios moet je zoals gezegd Sata op enhanced zetten. Zo krijg je een 3e en 4e ide master in je boot menu.
Pagina: 1