WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
rpm moet niet zeiken, als jij de deps goed hebt, dan heb je ze goed, ook als hij ze niet kan vinden (wat dus meteen het grote nadeel van rpm naar boven laat komen: dependecies zoeken? ho maar, daar is het te lui voor)
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Ik heb nog nooit gehoord van een programma dat lui is.Kees schreef op 07 maart 2004 @ 13:55:
rpm --no-deps --force -ih
rpm moet niet zeiken, als jij de deps goed hebt, dan heb je ze goed, ook als hij ze niet kan vinden (wat dus meteen het grote nadeel van rpm naar boven laat komen: dependecies zoeken? ho maar, daar is het te lui voor)
Verder is RPM slim genoeg om gewoon de RPM-database te ondervragen als het dependencies betreft. Ik zou haast denken dat de TS een rpm heeft gedownload dat niet geschikt is voor de Suse distributie die hij gebruikt. Maar voor bijvoorbeeld 8.1 of 8.2.
Enne, een tool als RPM is er juist om depencies in kaart te brengen, zie de NOS FAQ. Als je je installatie lekker snel wilt verprutsen moet je juist dependencies gaan negeren.
Yast herkent wel dat er dependencies maar installeert de ontbrekende pakketten niet.
Bovendien lijkt het soms om individuele files te gaan en niet om pakketten waardoor ik niet weet welk pakket ik moet installeren.
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
[ Voor 4% gewijzigd door Aziona op 07-03-2004 19:53 ]