Toon posts:

XSLT en HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bekend met XSLT, maar het nadeel hiervan is dat veel onderdelen dus niet werken onder Internet Explorer. (en dat suct)
Althans iig bij mij werken veel dingen niet onder IE 5.5...

Mozilla pakt meer, maar ook niet alles.

Nu hoorde ik dat er ook iets is van XSLT binnen HTML gebruiken, in plaats van de HTML compleet te genereren via XSLT...

En DAN schijnt IE alles wel te ondersteunen...

Ik heb overal gezocht hierna, maar kan er niks over vinden...
Het kan ook zijn dat ik het helemaal fout heb, maar iig, weet iemand hier iets van?

Of anders, heeft iemand misschien een oplossing voor de missende ondersteuning van IE ofzo?

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Download anders eens MS xml parser 4.0?
De default xml parser en xslt processor in IE 5 zijn 'niet best' zeg maar.

FireFox - neem het web in eigen hand

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Tsja, wil je het persé client-side doen?
Je kan ook aan een server-side oplossing denken met php en (nu nog) sablotron.....

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Het is wel bekend dat IE 5.5 nog volgens een oude working draft werkt van XSLT een tijd voordat de recomendation uitkwam. Wil je echt serieus clientside met IE werken dan zou ik gewoon updaten naar >= 6.0.

Ik denk dat dat XSLT binnen HTML gebruiken, dat je daarmee gewoon simplified stylesheets bedoeld. Je hebt bij een stylesheet de optie om de xml declaratie, stylesheet/transform element en template elementen (en volgens mij nog meer top-level elementen, die je dan niet kan gebruiken) weg te laten. De parser selecteerd dan automatisch het root element waarmee je dan kan werken. Je kunt dan met value-of en for-each contructies werken om de template in te vullen.

Ik weet verder overigens niet hoe dit in IE 5.5 werkt. Daar heb ik geen ervaringen mee.

Edit: wat links waar je wat info kan halen:

W3Schools.com
WDVL.com
XSL Working draft

Simplified stylesheets

[ Voor 21% gewijzigd door Michali op 07-03-2004 18:38 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity